Suzuki Swift 1.3Gti Turbo 1990 Ets
Postitatud: 17.03.2011 12:37
Turbotamiseks valitud üsna tavatu masin. 1990 aastast pärit Suzuki Swift Gti.
Põhjuseid üsna mitu, üks neist oli see, et stock mootor oli üsna tubli: 74kW 1.3 n/a mootorist ei ole kaugeltki mitte paha tulemus. Teine oluline põhjus on auto kaal. Seda pole ollagi. Ja kõik me ju teame, et mis puudutab kiirendust, siis kaal on killer.
Algselt pidi sellest tulema kõrgpöördeline riisikas, aga kuna kõrgendatud surveastmega kolbe ei olnud mitte kusagilt võtta, ning mu hea sõber Kanadast sai käpa peale hoopis madaldatud surveastmega kolbidele siis saigi turbo-teed mindud.
Ümberehituste eesmärk on drag. Õrna lootuse (või pigem unistusega) streetlegal´ist.
Projekti olen lohistanud umbes kaks aastat. Eks masu hoidis kõvasti kinni, kuid praegu on olukord natuke paranenud ja saan jälle toimetama hakata. Siit ka mõte, et jagan ka teiste turboclub´i liikmete ja sõpradega enda kogemust (või saan siit seda juurde)
Väike list asjadest mis praegu on tehtud:
Porditud/poleeritud kaan
Roostevabad klapid
Eritellimusena lõigatud nukad (sellele automargile ei ole mitte midagi saada uhketest kataloogidest, kas käsitöö või eritellimus)
Regull nukarattad
Suuremaks puuritud silindrid 74mm pealt mindud 75mm peale
Sepistatud kepsud ja vänt (stock mõõtudele vastavad)
Alumiiniumist hooratas 2.7kg
Alumiiniumist rihmaseib vända otsas 120g
Custom pihustilatt koos rising rate bosch surveregulaatoriga
Malm valu turbokolle
T3/T4 "hiinakas" (algul oli seal T25 aga see imes endale katsete käigus kaltsu sisse ja tema leping lõppeski)
Labasidur
Ajus chip sees, mis vastavalt minu mootori seadetele kirjutatud. Standalone on hirmkallis ja võimsus mida nii pisikest mootorist saada võib ei ole nii suur, et karjuks standalone järgi.
SplitSecond piggyback mis istub õhulugeja ja aju vahel.
Õhtul lisan ka pildid ja jään mõtteid soovitusi ootama.
Põhjuseid üsna mitu, üks neist oli see, et stock mootor oli üsna tubli: 74kW 1.3 n/a mootorist ei ole kaugeltki mitte paha tulemus. Teine oluline põhjus on auto kaal. Seda pole ollagi. Ja kõik me ju teame, et mis puudutab kiirendust, siis kaal on killer.
Algselt pidi sellest tulema kõrgpöördeline riisikas, aga kuna kõrgendatud surveastmega kolbe ei olnud mitte kusagilt võtta, ning mu hea sõber Kanadast sai käpa peale hoopis madaldatud surveastmega kolbidele siis saigi turbo-teed mindud.
Ümberehituste eesmärk on drag. Õrna lootuse (või pigem unistusega) streetlegal´ist.
Projekti olen lohistanud umbes kaks aastat. Eks masu hoidis kõvasti kinni, kuid praegu on olukord natuke paranenud ja saan jälle toimetama hakata. Siit ka mõte, et jagan ka teiste turboclub´i liikmete ja sõpradega enda kogemust (või saan siit seda juurde)
Väike list asjadest mis praegu on tehtud:
Porditud/poleeritud kaan
Roostevabad klapid
Eritellimusena lõigatud nukad (sellele automargile ei ole mitte midagi saada uhketest kataloogidest, kas käsitöö või eritellimus)
Regull nukarattad
Suuremaks puuritud silindrid 74mm pealt mindud 75mm peale
Sepistatud kepsud ja vänt (stock mõõtudele vastavad)
Alumiiniumist hooratas 2.7kg
Alumiiniumist rihmaseib vända otsas 120g
Custom pihustilatt koos rising rate bosch surveregulaatoriga
Malm valu turbokolle
T3/T4 "hiinakas" (algul oli seal T25 aga see imes endale katsete käigus kaltsu sisse ja tema leping lõppeski)
Labasidur
Ajus chip sees, mis vastavalt minu mootori seadetele kirjutatud. Standalone on hirmkallis ja võimsus mida nii pisikest mootorist saada võib ei ole nii suur, et karjuks standalone järgi.
SplitSecond piggyback mis istub õhulugeja ja aju vahel.
Õhtul lisan ka pildid ja jään mõtteid soovitusi ootama.