1. leht 3-st
SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 09.03.2011 2:08
Postitas jupats
Panen siis ka enda auto siia üles.
Tegemist siis 2001 aasta SAAB 9-5 Aeroga(liba). Käigukast on 4-käiguline automaat. Varustusest niipalju, et ostetud sai ta uuena ning spetsiaalselt riidest sisuga. Muu oluline kraam on olemas. Mootorit on veidi järgi aidatud, kuid muidu on täitsa harilik pereauto.
Võimsust tuleb hetkel ca 300hp ja väänet 460Nm. Mootori tegevust jälgin igapäevaselt infotabloolt(SID- ca 80 parameetrit), nädalavahetuseti pistan ka läpaka taha. Live Tuning töötab ka täitsa edukalt.
Eks näis, mis siis edasi hakkab saama. Oma plaane haun rahulikult aga sihin kõrgele;)
Tehtud on:
MHI TD04HL-15T turbo
Siemens Deka 630cc pihustid
JR Filter
Custom Stage 4 soft
Innovate LC-1 Wideband lambda
ca 40kg summutusmatte ja villa
Paar pilti ka...
EDIT: WB Lambda jõudis kohale...
Tervitades,
Jupats
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 11.03.2011 20:07
Postitas jupats
Esimesed logimised WB Lambdaga tehtud ka juba. Paistab, et huupi tehtud segumaatriksid toimivad üldjoones üsna täpselt. Siiski alates 4000rpm ja 1,1-1,5 bar on segu muidugi lahja. Kipub sinna 14AFR (0,95λ) kanti jääma. See on tingitud juba nõrkadest(360cc) pihustitest, kuna praegu on kasutusel 99% maatriksi võimsust. Selle vea peaksid 630cc Dekad parandama.
Loodetavasti hakkab Statoil uuesti etanooli müüma. Saaks lisa 20% praegusele, kolvipurunemist kartmata. Bensiiniga kannataks 320hp ka aga see juba üsna piiri peal mängimine.
Paar pilti kah...
EDIT: Kui sobiva väntvõlli leian, siis mootori plokk, kepsud ja kolvid tulevad 9000 pealt. Ülemine ots jääb originaal. 9000 kolvid kannatavad juba 400bhp, tänu oma paksusele. Väänet tõsta ei plaani, kuna sooviks selle käigukastiga veel pikalt sõita. 500Nm oleks piir, millega ajutiselt näiteks miilisõitu teha.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 10:48
Postitas jupats
Kas keegi oskaks aidata misfire kõrvaldamisel. Detonatsioonidest olen vaikselt jagu saamas. Kummitavad ainult pidevad misfire, kõigis neljas silindris. Kuidas nende vastu võidelda. Segu liiga rikas?
Detonatsioonidega on hea lihtne. Kui detoneerib, siis tuleb süüdet hilisemaks keerada, vajadusel pisut segu rikastades. Aga misfire jääb sageli Saabituunijatel märkamata.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 12:47
Postitas Mardo
süütesüsteem ei suuda süüdata liigrikka segu puhul? dekad?
Pihusteid stendis kontrollitud? küünlad&vahed ok?
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 14:10
Postitas jupats
Pihustid on praegu veel originaalid. Dekad peaksid varsti jõudma.
Küünlad on uued (BCPR7ES) ja sädevahe 1.1mm, nagu tehas soovitab. Proovin segu pisut lahjemaks keerata.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 14:30
Postitas Mardo
uuri palju orig. süütesüsteemiga sõita kannatab st. mis boosti ja seguga mujal maailmas sõidetakse.
lase vahe 0,9mm peale, vaata kas asi läheb paremaks, mootor ju ei tööta ka enam originaal seades
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... =1&t=17284" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 14:47
Postitas jupats
Login veel mõnda aega segu. Saab parema pildi, mis olukordades misfire tekib. Seejärel saab võrrelda olemasoleva TargetAFR`iga. Hetkel on AFR Feedbacki veel liiga vähe tulnud.
Küünlavahe reeglina ei soovitata muuta, kuna 9-5 käib detonatsioonide mõõtmine läbi küünalde (Samas proovida ju võib

). Originaalis peab süütesüsteem piisavalt vastu.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 16:26
Postitas ahto42
Kas luuptulesid ei anna sellele hankida? Annaks välimusele juurde.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 16:37
Postitas jupats
Feissliftiga tulid juba luup tuled. Selleks on vaja välja vahetada stange, terve tuledekomplekt ning plokid jne.. Hind on see, mis asja keeruliseks teeb.
Aftermarket tulesid sellele autole minuteada pole.
Ausalt öeldes, mulle selline plank välimus meeldib. Linna peal on hea anonüümselt kulgeda ja ega keegi ei oska sellest autost midagi arvata. Aero kerelisade peale olen täitsa mõelnud. Tuleb vaid odava pakkumise otsa komistada. Originaal kereosad on müstiliste hindadega, nagu enamus markidel.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 14.03.2011 18:29
Postitas Mihkel
1.1mm on vabalthingava sädevahe. Enamus tehase turbokatel on juba 0.8mm sädevahe.
Pane prooviks 0.7mm sädevahe näiteks ja vaata mis teeb.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 15.03.2011 21:46
Postitas jupats
Sai targemaid Saabituunijaid kiusatud. Tuli välja, et 0,9mm on optimaalne, kui üle 300hp läheb.

Eks iga päev õpib midagi uut
EDIT: Kuna oleks vaja 2,5" downpipe asemele 3", siis kuulasin pisut maad selle kohta. Üks soovitus oli teha kohe peale turbot, kas 4" torujupp või kasutada mõne katalüsaatori kesta. Point pidi olema selles, et sellise laiendiga pidavat väljalaske temp langema ja effektiivsus tõusma. Oleks mõtekas mässata?
Kõrge väljalaske temp kummitab küll, kuna Mitsu TD04 koda on hirmus väike.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 15.03.2011 23:17
Postitas Mardo
Jämedam downpipe on tegelikult üks esimestest asjadest mida muuta tehase turbokatel kui
see pole piisavate mõõtudega. Backpressure oled ka mõõtnud? Olenevalt ruumist proovi
sinna ära mahutada 3"-3,5"
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 15.03.2011 23:47
Postitas jupats
3,5" mahuks kindlasti. Backpressurit mõõtnud pole, aga loogiliselt võttes peaks ta eksisteerima. Kuna mul katte pole, ja esimene suurem takistus on alles reso, siis suur ei tohiks see olla.
Downpipest edasi tahaks jätta kõik originaaliks. Mingil ime põhjusel mulle meeldib originaal reso ja pütti kõla.
Backpressure mõõtmise kohta pean siin foorumis pisut uurimustööd tegema. Kolvid on ainukesed asjad, mille pärast muretsen. Vähenenud EGT on alati teretulnud

Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 16.03.2011 1:25
Postitas Mihkel
3" peaks sellele turbole juba ammu piisav olema.
250hp juures oli 3" DP ja 2.5" summutijooksuga, kus 4 otseläbi Simons-i pütti 1.4bar boostiga vasturõhk turbo taga 0.2bar.
Seega suhteliselt olematu IMO. Stock Ibiza FR-il oli 0.5-0.6bar (lõpus langeb 0.2 peale) juures stock summutiga 0.4bar.
Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
Postitatud: 16.03.2011 1:48
Postitas jupats
Noted!
Aerol on originaalis 2 katti, max. 1-1,05bar rõhku, ja 250hp(5500rpm juures 0,8bar).
Mul on 0 katti, max 1,45-1,55bar rõhku ja 300-310hp(5500rpm juures 1,15-1,2bar).
Backpressure peaks ideaalis samaks jääma sellise kombinatsiooni puhul. 3,5" võibolla tõesti overkill.