1. leht 2-st
Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 02.03.2011 14:39
Postitas uno
Tere kaasvõitlejad
Oman ühte Datsunit, millel mootoriks td42 ehk siis 4,2 liitrine diisel ja vabalthingav. Auto on aastast 1999 Y61 Patrol
Kuna sellel mootoril tehasepoolt antud vaid 92kw, siis erilist meeletut püssi sellest loota ei ole.
Aga teiselpool maakera, ehk siis Austraalias keeratakse igasuguseid kaalikaid nendele kapotialla.
Teema teen siia sellepärast, et siin paari muu huvilisega oleme otsustanud seda mootorit järele aidata.
Eesmärgiks ei ole valmistada hullupööra rehvipõletajat ega kiirenduse pilli. Pigem madalalt hea väändega autot, et käru vedamisel ei peaks pidevalt käigukangiga rapsima.
Olen tuhninud igalpool foorumites ja ammutanud hulganisti infot, aga kardan, et asja valmistegemiseks jääb ikkagi kogememustest ja teadmistest puudu.
Esiteks, mille järgi peaks valmia turbo?
Kui palju peaks keerama peale pumpa ehk siis kütusekogust?
Millele peaks veel tähelepanu pöörama turbo paigaldamiseks?
Plaanis oleks panna mootorisse puhuma ca 0,6-0,8 bari
Hetkel olen asjaga nii kaugel, et olen kokkukeevitanud custom made väljalaske kolektori, millel puud veel flants turbo kinnitamiseks.
Kollektor tehtud netist leitud andmete järgi.
Üks küsimus tekkis, et mismoodi saab kollektori seest läbisulanud keevituse jäägid kätte?
Ehk on kellegil mingeid helgeid ideid selles suhtes
Lisan ka paar pilti:
Sorry, kehvade piltide pärast
Kui leidub kedagi, kes nõus heade nõuannetega aitama, siis igasugune abi teretulnud
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 02.03.2011 20:50
Postitas juss
Hea oleks võtta mõne sama kubatuuriga diisli turbo. Turbo valikut saab ka luurata ju näidis projektidelt. Enda nägemus on turbo diislil geomeetriline turbo, kuna sellega ei hakka lõpp ära kaduma kui kütet piisavalt peale jaksab tulla.
Eks kütte juurde keeramine ole katse eksitus meetod. Ka ilma turbota peaks abi olema kütte juurde keeramisest, kui piisavalt täpselt seda teha.
Kas näidisprojektidel on ka pandud kolbidele õlijahutus, kui originaalil seda pole?
Tavaliselt on turbo üks pisemaid asju mida turbotamise puhul tehakse mootoriga.
Ise eemaldasin läbisulanud keevitus jäljed kohe töö käigus, ennem uue jupi kinni keevitamist. Muidu käib kollektori seest freesimine suruõhu "käbiga".
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 03.03.2011 9:26
Postitas uno
Geomeetriaga turbo ei oleks paha mõte, kuigi

ma pole siiani aru saanud, mismoodi ilma ajuta seda juhtida saaks
Õlijahutus kolbidele on alla 95 aasta mootoritel, uuematest ma ei olegi aru saanud, kas on või ei ole.
Samas Austraallased kirjutavad, et võib ka uuemaid mootoreid turbotada, aga siis just mingi kuni 12 psi (0,8 bar).
Vanadele mootoritele väänatakse 14-20psi( 1,0-1,4 bar) kuklasse. Loomulikult on mõni mees sellest mootorist ka jagu saanud.
Näidisprojektidele on paigaldatud Garrett GTR3076R ja GT32R turboid.
Enamuses kirjutatakse, et külm pool võiks olla 70-76mm ja kuum pool 56-64mm.
Ma saan aru, et mida väiksem kuum pool, seda madalamalt vedama hakkab?
Ehk oskab keegi jagada, mis analoogsete mõõtudega vile mõnel sõiduautol peal on. Või peab just sama kubatuuriga masina pealt vile võtma?
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 03.03.2011 13:08
Postitas ahto42
Kas mootoril on õhulugeja peal? Kas gaasipedaal on trossiga või on elektrooniline.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 03.03.2011 14:17
Postitas uno
see kõige tavalisem ja lihtsaim diisel mootor, et siis mootori peale läheb neli juhet:
Termoandur
Suretus (pumba klapp)
Õlirõhu andur
Krt üks oli veel, aga ei tule meelde. aa eelsüüteküündlad
Ehk siis ei mingit õhulugejat ja gaasipedaal on trossiga
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 03.03.2011 15:20
Postitas juss
Geomeetrilist turbot on võimalik panna juhtima nii vaakumiga kui ka ülerõhuga.
Krt nn. rikastusklapiga pumpaga pole probleemi geomeetrilist või mis iganes turbot peale panna.
Ilmselt sellel mootoril pumbal pole ka võimalik paigaldada lisavidinat mis keerab kütet juurde vastavalt turbo poolt toodetud ülerõhule. Siis vist oleks õige paigaldada selline turbo mis on nn. nõrk turbo, et mis pole eriti suutlik. Et turbo puhub oma max rõhkul alles mootori ca. 3000rmp juures. Et turbo rõhku tõuseb suht paraleelselt mootori pööretege.
Näiteks: Golf 2 1,6 TD 44 kw on ilma rikastuseta pump ja turbo suuda puhkuda 0.8 ülerõhku 4000rmp juures.
Samas ka golf 3 1.9 TD 55 kw on pumba ja turbo suhteid vähemalt 3 eri varjanti.
Mida suurem mootori pööre seda rohkem suudab ka turbo puhuda, pump on tavaline.
Samas on ka sama turboga ka rikastusega pumba, et mida suuremat rõhku turbo toodab selle järgi keerab pump kütet juurde.
Kolmas varjant mida mina tean on, et ca. 1500rmp. juures tuleb turbo taha ja puhub 0.65 at. ülerühku. Pumba rikastusklapp annab äkiliselt kütet juurde.
Kuigi jah diislitel piiratakse pöörded küttega siis poleks eriti hea, et mingil momendil rõhu alla mootorile kütet väheks jääks, kuna teatud diislitel on omane liigse kütte puudumiselt kolbide sulamine.
Põhimõtteliselt jah, et midagi pisem kuum pool seda madalamalt veab aga samas hakkab see sama kuum koda suurematel pööretel takistama kuna gaasid ei mahi läbi sealt enam.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 03.03.2011 16:21
Postitas ahto42
Üks variant on mingi servo segukruvile leiutada äkki, mis teatud rõhu juures segukruvi keerab.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 04.03.2011 9:53
Postitas uno
Proovin nädalavahetusel süveneda rohkem pumba keeramise võimalustele.
Kolektori lõikan samuti uuesti juppideks, et keevituse läbisulamised siledaks saada.
Saatsin ka Austraaliasse Turboglidei meili, et natuke arutada nende kitist, mida nad müüvad.
Austraaliast öeldi hinnaks 2000 EUR + transport 469 AUD
Turboglide kit sisaldab kolektorit, turbot, voolikuid, kinnitusi, väljalasketoru ja turbot ennast.
Hetkel oleks huvitatud 5 sama mootoriga autoomanikku selle mootori järgiaitamisest.
Jutt siis sellisest koplektist:
http://www.turboglide.com.au/turbocharg ... nissan.htm
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 06.03.2011 21:12
Postitas kala
uuri kõigepealt enda kütuse pumba kohta,et mida seal tuunida saab ja kuidas kütust juurde saab.
See on kõige suurem mure,diisli jõud tuleb kütusest,mitte ainult õhust ja armastusest

Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 06.03.2011 22:21
Postitas ahto42
Muutuva geomeetria saab ka trossiga tööle saada, sest kruiisides oleks hea kui labad oleks puhke asendis.
http://www.vwdiesel.net/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; seal otsingusse VNT või VGT ja siis saad teemasi lugeda.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 13.03.2011 13:38
Postitas uno
Teisipäeval läheb masin Diislikeskusesse.
Vahetatakse ära üks tihend pumbas ja siis vaatame ka muud võimalused pumba peal üle.
Pihustiotsad sai samuti Inglismaalt tellitud
Turbo valikuga olen ikka kimbatuses.
Tellisin veel Austraaliast ühe raamatu, milles td42 mootorite hingeelu lahti kirjutatud nii turboga, kui ka ilma turbota mootorid.
Originaalis on td42T ja td42Ti mootoril Garreti ja Hitatchi HT18-2;HT18-3;HT18-5 marki turbod.
Ütleme nii, et eeltöö jätkub

Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 13.03.2011 23:05
Postitas _siim_
juss kirjutas:Kuigi jah diislitel piiratakse pöörded küttega siis poleks eriti hea, et mingil momendil rõhu alla mootorile kütet väheks jääks, kuna teatud diislitel on omane liigse kütte puudumiselt kolbide sulamine
Ajad sassi natuke,mida vähem kütet seda jahedam mootor,mida rohkem seda rohkem sulanud kolbe ja pooleks kepsusi,kõik on vastuolus bensukatega va backpressure ja egt,need mõjuvad sarnaselt.
Kui sa suudad välja uurida mis pumpa nissan kasutab,kui bosch ve siis vbla saan aidata,olen hübriidpumpasi nendest ehitanud,saab kasutada alates 1,3 kuni 6l diislitel,enda autole tegin pumba kus turbo rikastus on ca 2x suuremaks tehtud,see vähendab väiksel pöördel gaasi vajutades tahma.
Väljalaske kolle disain on sul paha,aga madala pöörde mootor ja madal rõhk sobib ehk sellega,ise pean sellise minema viskama,kasutan hetkel 1,8bar rõhku ning mootori temp kipub üle keskmise kui palju tallata,korralik torukolle ehk aitab ja suurem turbo.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 13.03.2011 23:44
Postitas uno
http://www.turboglide.com.au/index.cfm? ... N=22250583
Kollektori idee sain sellelt leheküljelt+ siis veel Austraalia tegelasi, kes jagasid lahkelt infot kollektori valmistamise kohta.
Eesmärgiks ei ole ehitada dragsterit.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 14.03.2011 10:49
Postitas ahto42
Mõtlen, et kas VW pumba süsteemi ei anna sinna külge aretada, et vastavalt rõhule tõstab kütet. See pärast mõtlengi, et võiks olla rõhupeal töötav servo, nagu nendel pumpadel on.
Re: Nissan td42 turbotamine
Postitatud: 14.03.2011 23:10
Postitas _siim_
bmw 2,4 mehaanilised pumbad rikastavad ka vastavalt rõhule segu,reguleerida annab pea kõiki vajalikke parameetreid,kui huvi siis üks töötav isend jääb üle.