1. leht 2-st
4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 13.01.2011 19:14
Postitas jeff01
Kui vahepeal öösel und ei tule siis ronivad pähe igasugused rumalad mõtted

Lihtsalt huvi pärast küsin, et kas keegi on kusagil neti avarustes kohanud miskit sellist teemat ? Kohe kindlasti ei hakka ma seda praegu ehitama aga kuna turboclub on standby asendis siis võiks 1 selline teema siin olla, kus astrona postitusi lugeda

Netis esimene search tulemust aei andnud küll aga leidub mehi kes nelja taktilisi kuue taktilisteks ehitavad (vw ja porsche mootorid eelkõige) Karterisse jätaks ikka õli ja katsuks õhu silindrisse teisiti saada.
Mis oleks suurimad takistused 4 silindrilise töötaktide arvu vähendamisel?
Omale tuli esimese asjana pähe see, et oleks vaja pidevat pööretega seotud õhuvoolu, mis puhuks silindrist põlenud gaasi välja.... Selle võiks lahendada kompressor? 2 taktilisi kompressoriga diisleid on ju olemas? Turbot ilmselt nii vara käima ei saaks ja mootori käivitamine oleks võimalik vaid suurel kiirusel slepis vedades.
Sisselaske pordid tuleks teha silindriseintesse....minu lemmikmootoril poleks sellega probleeme...freesiks ära veidi ribisid ja keevitaks hülsi külge pordi.
Väljalase saaks toimuda originaal porte pidi läbi plokikaane ja kasutades väljalaske klappe....nukkvõll ei pea vist isegi custom olema vaid õigesti ajastatud
Täielik idioodi vaimustus mis pool päeva kummitas

Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 13.01.2011 19:24
Postitas Fog
Hehe, deja-vu.
Ma kunagi mõtlesin sama asja. Porte pole vaja tekitada, custom nukkvõll ajab asja ära. Proovimisstaadiumis ka 2x väiksem nukaratas. Lisaks wasted spargi puhul saab säde ka õigel ajal õiges kohas olla. Ehk siis proovimine on väägagi lihtne kui mingi R4 ülanukkvõlli(de)ga kompressormootor olemas oleks.
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 13.01.2011 19:58
Postitas jeff01
Udul head ideed.
Ühe isendi siiski leidsin :
http://www.streetfire.net/video/mps-sup ... _39692.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
See vist type 2st ehk sarnasest bokserist tehtud kuid rohkem infot kahjuks ei leia.
Youtubet uskudes saab siiski ka turboga vist asja aetud
http://www.youtube.com/watch?v=FNqg-BSJ ... h_response" onclick="window.open(this.href);return false;
siis peab muidugi direct injection olema ja ei saa vist läbi turbo benssu kütta.
aga bloweriga saaks läbi bloweri?
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 16.01.2011 16:34
Postitas jeff01
portidega lahendus oleks ilmselt oluliselt parem....
Minu mootori puhul saaks ära jätta klapid,vedrud, nookurid,tõukurvardad, tõukurid, nukkvõlli.
Ehk, et kui mootorisse sisse vaadata siis peale väntvõlli ja selle külge aheldatud kolbide sinna midagi ei jääkski. Mootor maksimumpöördeid piiraks vaid vänt koos juurdekuuluvaga.
Minu mootori puhul olen väntvõlli piinanud 6300ni ja sealt edasi ei lähe klappide mitte sulgumise tõttu. Väntvõlle mis 10000 pööret käivad on isegi saada, kuid klapimehhanisme ümber kohandades nende pööreteni ei saa mitte ühtegi originaalosa kasutada ja need pudinad maksavad kõik kokku enamgi veel kui väntvõll. Ja mida siis ka saavutada oleks? kui hakkaks asi 2 taktilisena tööle siis klappidega variandi puhul ei töötaks mu mootor kõrgemalt kui 3000rpm ja hüpersuper performance osadega jääks piiriks siiski 5000 rpm kuna klapid liguvad selle pöörde juures sama kiiresti kui tavamootoris 10000RPM
Kuidas asi käima saada? Kas kompressoriga oleks asi lihtsam ja kütusesegu pumbatakse mootorisse juba starterit andes?
Akna kõrgustest ja mõõdust oleks veel vara rääkida, kuid kui ma õigesti põhimõttest aru saan siis sisselaske aken peaks asetsema veidi kõrgemal, et mootor töötaks ülelaadimisega? vastasel juhul ju puhutaks küll silinder segu täis, kuid kui kolb aknad sulgeb puuduks seal ülerõhk....
EDIT:
olen suutnud leida ainsad pildid ainsast üritusest (Videos käinud 2 taktilisest volkarist) mis ehitati möödunud kümnendi algul kuid mille kohta ülejäänud info puudub.
Kuna mootor paigutati ninasse siis ilmselt oodati sealt väga palju.....

Custom plokikaas või oleks õigem öelda silindripea?

Custom kolb mille rõngaste asetus pole just kuigi tavaline.

Silinder millel vist 2 sisse ja 4 välja ava.

vist sisselaske avad.
Imelikud tunduvad ka need kolvisõrme sulgemise otsad ja see et alumisel rõngal on soones augud nagu osadel kõige ülemisele rõngale tehakse et seda paremini vastu silindrit suruda
EDIT2:
Kõrvuti olevad ja ülevalpool olevad avad on siiski vist hoopis väljalaske avad kuid kas see mootor on siis vabalthingav ja kompressor on vaid silindrite põlenud gaasist puhastamiseks? kui aknad vastupidi teha siis mis üldse toimuks.....toimub põlemine, kolb hakkab liikuma alla ja silindris on vist survet omajagu....esimesena avaneks minu idee järgi sisselaske port ja gaas tungiks osaliselt hoopis sinna?
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 17.01.2011 1:36
Postitas RKsilver
Soovitan korra uurida mootorrataste 2 taktilisi mootoreid, klapp PEAB olema enne sisselaset, ehk nn reed valve.
Lugemist:
http://science.howstuffworks.com/transp ... troke1.htm
Nimelt et kolb mitte ei lükkaks heitgaase sisselaske porti, tulebki mängu reed valve/s mis siis survega lükatakse kinni ja gaasidel pole kuhugi minna kui väljalkaske porti
arvesta, et jõud mis mootorit kiusama hakkavad on poole suuremad. kuna igakord kui kolb üles liigub saab laksu pähe.
Siit saab vaadata töötsüklit:
http://science.howstuffworks.com/transp ... troke2.htm
Kui see juba midagi koidab siis peab hakkama loogiliselt edasi mõtlema ilma karteri ruumi sekkumiseta 2 taktilise tegemisele, nimelt siis on juba tõesti vaja midagi mis seda suruks silindrisse. kasvõi vähesel määral, muidu lihtsalt võrdub see pöörete lakke tõusmisega.
PS: 2 taktilise silindri kuumused ja muud asjaolud viivad väga kergelt põlenud kolvini

Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 17.01.2011 12:55
Postitas plönn
1. kolvirõngastel peavad stopperid olema kohas, mis kolvi liikumise teel aknasse ei juhtu. Ehk, et kui rõnga ühenduskoht keerab end kusalegi aknasse, siis on rõngas pooleks -> silinder ja kolb rikutud.
2. kahetaktilise väljalaske ehitus on oluliselt keerulisem, kui 4-taktilisel. Tean juhtumit, kus kardispordiks ehitatud minski 125cc mootor läks välimuselt täiesti identsete summutitega 11000rpm vs 15000rpm. Muidugi on kahtaktilised mootorrattamootorid ilma igasuguste gaasijaotusklappideta. Võibolla siis kompressorit/klappe kasutades pole väljalase nii oluline.
3. nondel mootoritel õlitatakse väntvõlli laagreid bensiinis oleva 2T õliga. Aga VW mootoriga vist seda plaani polnudki, et gaasid läbi karteri lasta?!
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 17.01.2011 19:03
Postitas jeff01
1) rõnga luku teemast olen teadlik....kümmekond kahetaktilist on jalge vahelt läbi käinud. Küsimus oli hoopis milleski muus.
2) jah summutiosa kohta on omaette teadus nagu ka akende kohta. Sel teemal võib end 100h harida ja ei pruugi ikka läbi hammustada. Rääkimata veel väiksemast ajast.
3) ei, karterituule mõtet polnud sest puudub võimalus karter pooleks jagada hermeetiliselt. (kui 2 kolbi käivad üles ja võiks samal ajal karterisse hõrendust tekitada siis teised 2 tulevad samal ajal alla ja miskit hõrendust ei ole)
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 18.01.2011 9:37
Postitas taxu
Sattusin mitte ammu lugema sellist varianti, kus sõltuvalt koormusest kasutas mootor vastavalt 2 või 4 takti. Tegemist siis mitte isearetusega, vaid mingi teadusprojektiga vmt. Iva pidi olema kütuse kokkuhoius. Praegu kahjuks täpsemalt enam ei mäleta, aga et põhimõtteliselt on võimalik samas rauas mõlemat versiooni rakendada.
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 18.01.2011 19:15
Postitas Astrona
Vabandan ette, et pole kogu teemat põhjalikult läbi lugenud!
Seda, mida suudavad silindriseinal "aknad", suudaksid ka nukkvõlliga aetavad klapid. Kui panna poole väiksemad nukirattad, siis käiksid nii sisse- kui väljalaskeklapid 1 pöörde jooksul kinni lahti (Fog juba kah mainis seda). Mingi õige ajastusega võiks asi isegi omal jõul pöörelda, ja custom nukkvõlliga võiks lausa korralikult käia. Võimsuse kasvu näiteks 2% lihtsate lahendustega saaks juba siis kui VE tavalise 80% asemel näiteks 41% saavutada. 4-pütane käiks siis teoorias sama sujuvalt kui V8 - igakord kui vändakael üles ronib käib seal peal pauk, 4 pauku per pööre - nagu v8.
süüte järjekord oleks siis 1&4-2&3 - umbes nagu jalgrattal mõlemad vändad üles panna

- ehk siis mõjub saaledele topelt jõud, samas kuna jõud on vasak parem suunas nagu balanssis siis, pikilõtku poolest võiks isegi kergem olla.
Ideaalse tulemuse nagu ikka saaks välja timmida, kui oleks elekrooniliselt juhitud gaasijaotus ("elektro-hüdro" vms) ehk siis piltilkult iga kiiruse ja koormuse kohta oma nukkvõll. Hetkel pole aega rohkem genereerida.
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 18.01.2011 22:57
Postitas jeff01
Küsimuseks jääb siiski klapimehhanismile antav koormus mis oleks 2x suurem kui 4 taktilises ja seega saaks ehitada vaid madalapöördelise 2 taktilise mis pole enam FUN... 2 taktilise eelis olekski ju muidu igasuguse liigse kola puudumine mis teeb keeruliseks mootori pöördesse mineku.
miskit tüüpi 2 taktilisi diisleid nimetatakse detroidi diisliteks ja neid on nii turbo, kompressori, kui ka mõlema kooslusena toodetud aga neil aparaatidel oli kogunisti 4 väljalaske klappi silindri kohta
Pointi miskit ehitada oleks just ilma turbo ja kompressorita. Korralikus sisse ja väljalaske inertsidega tekitatakse väidetavalt kuni 0,6 bari ülerõhk. Siit tuleb ka võimsus (loomulikult on võimsuse taga ka pööre mida vaid klappideta mootor võimaldaks)
800cc mootorsaani mootor toodab õigete torude ja viledega vabalthingavana 150hp mis võiks 1600se mootori puhul juba miskit päris head. Ameerikas pandaks alumiiniumbalavanka pinki ja tehtaks uus kahe osaline karter, visataks sinna 4 enduuroka silindrit-kolbi miski vända otsa ja pandaks asi käimagi.....me veel veidike maas.
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 19.01.2011 19:15
Postitas jeff01
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 20.01.2011 14:17
Postitas Astrona
jeff01 kirjutas:800cc mootorsaani mootor toodab õigete torude ja viledega vabalthingavana 150hp
Kas RC masinatel pole mitte 1hj/cc ja seda vabalthingavana - kütus seal on muidugi praktiliselt keemiline ülelaadimine - ja 50000rpm'iga nad üle 50h vist ei kesta kah, aga näiteks drag'is oleks see kestvus juba maa ja ilm.
See vastaskolviga on päris huvitav, käis too ka mainstream ajakirjandusest juba läbi. Keps on jah kolakas, aga see eest pikk, ja nurk muutub vähe, seega ennast ta ei murra. Lihtsalt edasi tagasi loksutamine võtab energiat. Aga eks sellele tuleb väikse pöördega rohkem boosti siis peale keerata

Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 20.01.2011 23:23
Postitas taxu
Astrona kirjutas:... Lihtsalt edasi tagasi loksutamine võtab energiat. Aga eks sellele tuleb väikse pöördega rohkem boosti siis peale keerata

Loksutamine siiski energiat ei võta, kolbmootori mehaaniline energiabilanss peaks ju tuttav olema. Toimub mitte energia kulutamine, vaid edasi-tagasi kandumine sirgliikuva ja pöörleva osa vahel.
Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 21.01.2011 0:47
Postitas Astrona
taxu kirjutas:....
Nagu ikka õige märkus! tänx! Laeva mootori puhul olekski see suht 0. Kui on aga vaja mootorit kiirendada, siis ka see raske keps peab hakkama kiiremini liikuma, kui ma nüüd jälle puusse ei pane

. Aga kuna väidetavalt võib sellele kergmetallist väntvõlli teha, siis kepsu+vända mass kokku siiski nagu langeks. Ei oskagi midagi lisada. Tundub geniaalne.
Samas 2 mooduliga oleks seal juba 4 silindrit, 12 kepsu ja 8 kolbi... päris mitu jubinat.
Sel juhul 2 silindriga 6 kepsuga üksik moodul oleks sõiduautole vast piisav. Kubatuuri väiksele sõiduautole, mis 50hj'ga hakkama saab, oleks vaja mingi paarsada kuubikut, kui ülelaadimine kah lisada

Kahetaktiline turboga kerge mootor. Mis tähendaks ka, et selle mootori suurus tuleks mingi 5x väiksem kui seal stendis olev pleksiklaasist isend.
Aga andke parem hea mõte, mis 7,4L plokiga teha, millel 1 silinder juba muutus "kahetaktiliseks" - silindriseinas vee-sisselaske-aken

Sellist poolpidust stuffi peaks peaaegu ühe komplektse mootori jagu kah vedelema. 6.5L V7 mõte pole päris see, mida ootan

Re: 4 taktiline bensiinimootor kahe taktiliseks?
Postitatud: 21.01.2011 0:54
Postitas Tim0
Astrona kirjutas:taxu kirjutas:....
Nagu ikka õige märkus! tänx! Laeva mootori puhul olekski see suht 0. Kui on aga vaja mootorit kiirendada, siis ka see raske keps peab hakkama kiiremini liikuma, kui ma nüüd jälle puusse ei pane

. Aga kuna väidetavalt võib sellele kergmetallist väntvõlli teha, siis kepsu+vända mass kokku siiski nagu langeks. Ei oskagi midagi lisada. Tundub geniaalne.
Samas 2 mooduliga oleks seal juba 4 silindrit, 12 kepsu ja 8 kolbi... päris mitu jubinat.
Sel juhul 2 silindriga 6 kepsuga üksik moodul oleks sõiduautole vast piisav. Kubatuuri väiksele sõiduautole, mis 50hj'ga hakkama saab, oleks vaja mingi paarsada kuubikut, kui ülelaadimine kah lisada

Kahetaktiline turboga kerge mootor. Mis tähendaks ka, et selle mootori suurus tuleks mingi 5x väiksem kui seal stendis olev pleksiklaasist isend.
Aga andke parem hea mõte, mis 7,4L plokiga teha, millel 1 silinder juba muutus "kahetaktiliseks" - silindriseinas vee-sisselaske-aken

Sellist poolpidust stuffi peaks peaaegu ühe komplektse mootori jagu kah vedelema. 6.5L V7 mõte pole päris see, mida ootan

Kunagi juhtusin lugema artiklit, kus oli tehtud V2 mootori ühest silindirst kompressor, vist oli ducati mootor. Võibolla mingi selline variant?