1. leht 2-st
turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 21:51
Postitas tem11
tere foorumikaaslased.
oleks selline küsimus, et kas oleks võimalik panna turbo mootorile, mis on 4takti, 90cc ja karpaga.
praegu on niigi plokikaas porditud ja keevitatud 2x suurem leegitoru, kui originaalis.
kas karpat saaks üldse nii sättida, et kui tuleks turborõhk, et siis saaks ka rohkem kütust peale.
plaan oleks ehitada vist eestis esimene turboga roller
kas oleks võimalik panna mingi väikese turbodiisli mootori turbo bensiini mootorile, ja kas 1 silinder suudaks ajada oma heitgaasidega turbot ringi.
olen tänulik igasuguse abi eest

Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 22:29
Postitas murjam
1-silindrilistele on turbosid pandud küll, pole selles midagi erilist. Nii väikesele mootorile pead ainult õige suurusega (väga väikese) turbo kuskilt leidma..
Saab panna karpaga, saab panna pritsungiga. Kuna niikuinii pead kogu sisse- ja väljalaske sellise projekti korral ümber tegema, ei tee tegelikult pritsungi paigaldus projekti keerulisemaks. Võib-olla hästi pisut kallimaks, aga seda vaid senikauaks, kui karpaga vale segu pärast kolvi sulama lased :P
Kas tegu on originaalis 50cc masinaga? Kahtlustan, et kui ta nüüd on suurema kubatuuri peale tehtud ja sellele turbo ka veel peale virutada, annab midagi väga kergelt järgi.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 22:40
Postitas tem11
murjam kirjutas:1-silindrilistele on turbosid pandud küll, pole selles midagi erilist. Nii väikesele mootorile pead ainult õige suurusega (väga väikese) turbo kuskilt leidma..
Saab panna karpaga, saab panna pritsungiga. Kuna niikuinii pead kogu sisse- ja väljalaske sellise projekti korral ümber tegema, ei tee tegelikult pritsungi paigaldus projekti keerulisemaks. Võib-olla hästi pisut kallimaks, aga seda vaid senikauaks, kui karpaga vale segu pärast kolvi sulama lased :P
Kas tegu on originaalis 50cc masinaga? Kahtlustan, et kui ta nüüd on suurema kubatuuri peale tehtud ja sellele turbo ka veel peale virutada, annab midagi väga kergelt järgi.
originaalis on jhm tegu 50cc masinaga, aga ma mõtlesin, et võiks sellest masinast kõik välja pigistada , mis saab, kuna kevadel saan load ja siis nkn autopeale üle ja roller jääb niisama paugutamiseks.
pritsungi paigaldus läheks ikka väga keeruliseks, kuna nendele mootoritele ei tehtagi selliseid asju.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 23:02
Postitas murjam
tem11 kirjutas:pritsungi paigaldus läheks ikka väga keeruliseks, kuna nendele mootoritele ei tehtagi selliseid asju.
Ega sellele mootorile turbot ka ei tehta :P. Programmeeritava ajuga saab mistahes mootorile pritsungi panna. Ilmselt lõppkokkuvõttes turbo paigaldusega lased selle mootori või variaatori või midagi selle rollu juures juppideks niikuinii, siis saad seda aju mõne auto peal või veidi suurema tsikli peal kasutada edaspidi.
Aga loomulikult saab teha ka karpaga.
Üldiselt, eks see üks lahe ettevõtmine oleks, aga üritan Sind maapeale tuua, et "mõistlikum" oleks ilmselt leida mingi suurem mootor ja see rollule peale aretada. Või õigemini, mõistlikum oleks osta suurema mootoriga tsikkel.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 23:19
Postitas tem11
murjam kirjutas:
Üldiselt, eks see üks lahe ettevõtmine oleks, aga üritan Sind maapeale tuua, et "mõistlikum" oleks ilmselt leida mingi suurem mootor ja see rollule peale aretada. Või õigemini, mõistlikum oleks osta suurema mootoriga tsikkel.
ma tahan just teha sellest mootorist, sest tahaks näha kunagi dünopeal, kuipalju ma sellele 50cc mootorile hobuseid juurde olen lisanud
aga kas midagi oleks veel vaja peale turbo, custommade väljalaskekollektori ja ühendustorude midagi??
ja kas hakkaks selline süsteem töötama, et ma paneks turbsi enne karpat ja puhuks läbi karpa -õhu ja küttesegu silindrisse.
ma tean, et see on hull idee, et panna nii väiksele mootorile turbs, aga ma mõtlesin, et võiks sellise projekti teha, mida eestis veel tehtud ei ole ja kuna 90cc ja muud vidinad, mis peal on, jääb veits lahjaks.
ja kuna kevadel on nkn autopeale üleminek, siis roller jääbgi ainult hobimasinaks.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 23:34
Postitas Astrona
Kas kuidagi odavamalt, ilma turbota, ei saaks kepsu kõveraks ja kolbi pooleks?
Turbo peale aretamine ikka suurem töö, lihtsam oleks üheks sekundiks kelleltki nitrot laenata.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 21.10.2010 23:46
Postitas tem11
Astrona kirjutas:Kas kuidagi odavamalt, ilma turbota, ei saaks kepsu kõveraks ja kolbi pooleks?
Turbo peale aretamine ikka suurem töö, lihtsam oleks üheks sekundiks kelleltki nitrot laenata.
sesuhtes, et rollu jupid ei ole väga kallid nt väntvõll on 700kr jne
mul on suva, kaua see kestaks, sest see on mul aind hobiks ja nkn ma sellega ümbermaailma reisile ei läheks
mul on ka mitsubishi galant, mis on kergemaks tehtud ralli jaoks, ma võiksin ka sellele turbsi peale panna, aga ma ei taha:D
te ei saaks lihtsalt minu põhimõtetest aru:D
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 12:41
Postitas juss
Turbot ikka annab panna. Aga ilmselt pole kuskilt nii pisikest turbit võtta, kui Sul vaja on sellele mootorile.
Ilmset tuleb mingi võimalikult pisike disla turbo hankida, pole ju mõtet hakata uut turbot ostam ,mis maks sama palju kui roller.
Karpat annab panna ennem ja pärast turbot. Ennem turbot on teda lihtsam panna ja pärast turbot on ta ehvektiivsem.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 13:57
Postitas jeff01
väikseim turbo mis meenub on vist 600cc smartil peal..seda sa oma rolleriga käima ei venitaks nii et kogu see projekt kipub väikese turbo puudumise taha jäävat.....muidu imeks ma karpast läbi mitte ei puhuks, siis ei tule suurt miskit ringi teha.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 14:44
Postitas ahto42
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 14:51
Postitas PCYX
Näedsa, täitsa olemas.

Vaata teemat ka siit!
http://forum.scooterforum.net/forum/f74 ... ke-150564/
Kuigi kahtlen sügavalt kas sul on piisavalt oskusi/finantsi/oidu et antud projekti kasvõi alustada.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 15:15
Postitas MeelisV
üks pisike nüansus on ka see, et tulevikus ehk juba uuest aastast peavad hakkama kõik mopeedid ja rollerid ülevaatusel käima ja omama registreeringut ARK-s - s.t. suureneb äkkiliselt politsei huvi selliste sõiduriistade vastu !
samas olen ise näinud nitroga rollut - tundus naljakas.
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 15:38
Postitas tem11
Pedaal kirjutas:üks pisike nüansus on ka see, et tulevikus ehk juba uuest aastast peavad hakkama kõik mopeedid ja rollerid ülevaatusel käima ja omama registreeringut ARK-s - s.t. suureneb äkkiliselt politsei huvi selliste sõiduriistade vastu !
samas olen ise näinud nitroga rollut - tundus naljakas.
tõsi, et rollerid tuleb arvele võtta, kuid nendega ei pea ülevaatusel käima, on vajalik ainult numbrimärk ja kindlustus.
ja mitteüheski seaduses ei ole kirjas, et mopeedile ei tohiks turbot peale panna:D
sellepärast ma põhjaks just mopeedi võtsingi:)
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 22.10.2010 17:09
Postitas Joel
Minu arvates oleks ühe düüsiga nitro ka esimene asi, mida võiks proovida enne turboga mässama hakkamist. Nitroga saad ju palju lihtsama vaevaga teada kui kiiresti see mootor õhku lendab. Midagi sellist näiteks ->
http://www.speed-sports.com/motorscooters/NOS_kit.html. Üks
VIDEO kah illustratsiooniks...
Re: turbo 4taktilisele rollerile
Postitatud: 25.10.2010 10:05
Postitas Astrona
Leidsin sulle sobiva suurusega laaduri:
TÕSINE KOMPRESSOR

Paned oma rollule selle külgkorviks, korviratas ajaks kompressorit ringi, ratta suurusega saad ülerõhku valida. Tegin väiksed arvutused: max tootlikus 0,5m3/min
500 L/min = 250L/min @ 1bar
0,050L kubatuuriga > 5000RPM @ 1bar
peaks paras olema

Eks ta kannatab ka natuke rohkem pöördeid kui vaja.
Variaator kastiga, algul muidugi tiba palju rpm mootoril, et ei saa boosti üles, aga jätad paagid kah alles, et n.ö kohalt ära saada.
El motod käivad vist 1500rpm, seal ülekanne ~1:2 ehk kompressoril 750RPM = 12,5 1 / sek. Kui sul ~40cm läbimõõduga ratas (üm 1,25m), siis kompressori nimipöörded peaks saama kiirusel 15,7m/s ehk 57kmh pealt.