1. leht 2-st
K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 15.10.2010 16:14
Postitas onesuspect
Kas on keegi pannud oma masinassse kitsamaid kepse kui originaal. Tegu siis sr20det mootoriga sunnyl kael on 19mm lai ja 240sx-il on keps 17mm lai. Et siis küsimus mis võib juhtuda kui panna kitsamad kepsud sisse?
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 15.10.2010 18:07
Postitas laager
Kitsam keps on kergem ja ka arvatavasti nõrgem. Plussiks on et pöörlevat massi on vähem, miinuseks aga see et keps nõrgem.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 15.10.2010 20:54
Postitas onesuspect
Ei, ei tegu just tugevama kepsuga! Lihtsalt sx-i kepsud poole odavamad kui gtir-i, sellest selline huvi.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 15.10.2010 22:02
Postitas Astrona
Räägid kepsu paksusest kolvi-sõrme juures? Võibolla on SX'il paksem-tugevam kolb ja see tõttu ülevalt keps kitsam tehtud - kuna üldiselt lendab kolbe tihemini.
Kui kolb juba erinev, siis võib ka kepsu pikkus erinev olla.
CA'l on altpoolt kaela ja kepsu vahe mõõt max lubatud 0.4mm. Manualist ma ülevalt kolvi kepsu vahede mõõtmist ei leidnud.
Vaatasin kataloogist: kepsud, kolvid, saaled, väntvõll, hooratas jms kõik on erinev N14 GTIR vs S14 SX rääkimata SR20DE'st.
CA18DE vs CA18DET vändad ja kepsud on näiteks samad, rääkimata sellest, et samu juppe kastutakse SX S13, Sunny N13 ja B12, Pulsar KN14 ja Bluebird T12 ja T72 autodel.
Lisak kodanik laagri õigetele väidetele, mainiks ära ka, et väiksemal pinnal ka väiksem hõõrdejõud.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 1:01
Postitas onesuspect
Räägin kepsu vända kaela laiusest muu peaks kõik sama olema. Kerguse suhtes ei vaidlegi.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 1:27
Postitas RKsilver
Kas ta siis ühele või teisele poole vihklema ei hakka ?
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 9:07
Postitas onesuspect
RKsilver kirjutas:Kas ta siis ühele või teisele poole vihklema ei hakka ?
Väidetavalt ei hakka , sellepärast uuringi äkki keegi on proovinud või on kogemust/teadmist?
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 11:09
Postitas Mihkel
Sa plaanid siis kummagile poole kepsu 1mm lõtku jätta?
Ma muidugi ei taha hästi uskuda, et see tehase vaid 0.4mm lõtk sinna asjata jäetud on, ehk siis CA-l on keps 17mm ja kaela laius 17.4mm.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 12:07
Postitas Veuks
See ainult minu arvamus.Aga kui ei juhtu selle 0,4mm vahega midagi ei juhtu ka kummagil pool 1mm vahega midagi.Vastu käiia ta ju ei tohigi ja kui ta loksuks seal ka selle 0,4mm vahega peaks vanad saaled seest kumerad olema.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 15:06
Postitas onesuspect
Mihkel kirjutas:Sa plaanid siis kummagile poole kepsu 1mm lõtku jätta?
Ma muidugi ei taha hästi uskuda, et see tehase vaid 0.4mm lõtk sinna asjata jäetud on, ehk siis CA-l on keps 17mm ja kaela laius 17.4mm.
No kui midagi ei juhut siis jah 1mm vahe kummagile poole!?
Veuks kirjutas:See ainult minu arvamus.Aga kui ei juhtu selle 0,4mm vahega midagi ei juhtu ka kummagil pool 1mm vahega midagi.Vastu käiia ta ju ei tohigi ja kui ta loksuks seal ka selle 0,4mm vahega peaks vanad saaled seest kumerad olema.
No teoreetiliselt jah ei tohiks midagi juhtuda aga kas ka tegelikult,äkki on keegi kokku puutunud sellega???
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 16.10.2010 20:15
Postitas valdz
On päris mitmeid Fiati mootoreid kes kasutavad kitsamaid Chevy kepse. Osad küll teinud ümber fikseeritud sõrme peale, teised mitte - vastu on pidanud mõlemat pidi. On ka inimesi kes teinud kepse paksemaks, aga neil enamasti mootorid laiali läinud. Ma arvan et kui suuri (tehasest oluliselt suuremaid) jõude taga ei aja, siis ise julgeks kasutada küll.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 17.10.2010 10:19
Postitas onesuspect
valdz kirjutas:On päris mitmeid Fiati mootoreid kes kasutavad kitsamaid Chevy kepse. Osad küll teinud ümber fikseeritud sõrme peale, teised mitte - vastu on pidanud mõlemat pidi. On ka inimesi kes teinud kepse paksemaks, aga neil enamasti mootorid laiali läinud. Ma arvan et kui suuri (tehasest oluliselt suuremaid) jõude taga ei aja, siis ise julgeks kasutada küll.
Kas nad on ka kuskil samapalju kitsamad ?
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 17.10.2010 11:08
Postitas valdz
Jah väga samasse auku e. Chevy'l 23.8 mm ja Fiat'il 25.68 mm (vahe siis 1.88mm)
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 18.10.2010 9:19
Postitas taxu
Üks asi on, et kas mootor töötab, teine, et kuidas ta töötab. Kas sellise hübriidi keegi ka pärast mõningast kilometraaši lahti võtnud on, et uurida, mis sees toimub?
Ma küsiks niipidi, et miks peaks tahtma see keps just vändakaela keskel püsida? Kui ülevalt ikka jõuga peale surutakse, siis tahab ta ju enda kuskile vastu toetada, ja miks ei peaks ta seda vastu vändakaela külge tegema? Siit me jõuame sinna, et see 1mm kallet vertikaali suhtes on kepsu pikkust arvestades piisavalt väike, et mootori töötamist see muidugi ei häiri. Aga mis juhtub, on see, et kasvab hõõrdejõud kolvi vastaspoolsele seinale. Kolb hakkab ebaühtlaselt kuluma, ja seda sealt, kust see mõeldud pole. Samuti hakkab ju kiiresti kuluma kepsu kaela serv sealt kus ta vastu vänta toetab, kuna vastav jõud kasvas tohutult, võrreldes sellega, mis ta kepsu vertikaalse asetuse puhul olla võis. Ka saab saale ju ebaühtlase koormuse ja hakkab nurgast kuluma.
Ehk et muidugi, selline mootor töötab, iseasi kui kaua.
onesuspect kirjutas: Et siis küsimus mis võib juhtuda kui panna kitsamad kepsud sisse?
Kuna küsimuse püstitus oligi algselt, et "Mis võib juhtuda?", siis siin peaks olema vastus- nurgast kulunud saaled, kulunud kepsukaela küljed, kulunud kolviküljed. Ise proovind pole, aga ei näe ka põhjust, miks peaks keps end keset vändakaela hoidma. Ja kui ta seda ei tee, siis kõik need tagajärjed sünnivad.
Veuks kirjutas:See ainult minu arvamus.Aga kui ei juhtu selle 0,4mm vahega midagi ei juhtu ka kummagil pool 1mm vahega midagi.Vastu käiia ta ju ei tohigi ja kui ta loksuks seal ka selle 0,4mm vahega peaks vanad saaled seest kumerad olema.
See 0,4mm on ju külmalt. Alumiiniumkeps paisub rohkem kui teras/malmvänt, seega kuumalt on too vahe veel väiksem. Rohkem nagu õlikliirens juba. Saale alla pressitav õli tulebki ju sealt kõrvalt välja ja moodustab ka sinna õlipadja. Ka saale ja vändakaela vahel sul ju lõtk, see ei tähenda, et seda niisama suurendada tohib.
Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?
Postitatud: 18.10.2010 18:35
Postitas onesuspect
Taxu argumendid on jah, piisavad!