1. leht 3-st

Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 9:18
Postitas Astrona
Kes võtaks ette kolbide treimise töö ja mis see maksma võiks minna?

Nimelt oleks vaja 84mm kolb 83mm peale treida.
Võibolla on vaja ka rõngaste vahesid sügavamaks teha.
Rõngad iseenesest peaks saama ju vastavalt vajadusele lühemaks viilida/lõigata.?

Võite pakkuda 1-2tk Wiseco CA18 kolbe.
Pilt
Pilt

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 11:03
Postitas kilplane
ega ma peale janimeti sulle kedagi soovitada ei oskaks..
ta küll röövib aga ta teeb kuradi hästi.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 12:17
Postitas ahto10
Kolb on ju ovaalne kuda sa seda väiksemaks treid nii, et see ka nii jääks.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 12:37
Postitas Mihkel
kilplane kirjutas:ega ma peale janimeti sulle kedagi soovitada ei oskaks..
ta küll röövib aga ta teeb kuradi hästi.
Kahjuks ka kuradi kaua. :lol:

Seda ovaalsuse asja tahtsin ka ise just mainida. CNC-s poleks see muidugi probleem.
Samas on seda ka varem tehtud. Elu on näidanud, et ka mitte päris õigesti tehtud asjad tomivad teinekord liiga hästi.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 12:46
Postitas murjam
Aga mis põhjusel Sa tavapärast teed ei taha minna ning silindreid 84mm peale ajada?

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 12:52
Postitas kilplane
ovaalne :shock: :-D isegi uued? polegi sellepeale varem mõelnud..
palju tal seda ovaalsust siis on? huvipärast küsin..
kui ovaalsus olematu väike, siis ei tohiks ju eriti hull olla. ses suhtes, et kolb ju ei tohiks liiga palju hülssi hõõruda, selleks on rõngad.
pealegi kui blokk puurimises/hoonimises käinud, siis on mõlemad ümmargused.. küll ta jõuab ovaalseks tagasi kuluda.. :-D

edit: või kindel varjant oleks jah, võtta mõlemilt siis 0.5 maha ja siis kindel, et mõlemad ümmargused.. :)
on sul ka kolb viga saanud, et treida tahad?

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 13:50
Postitas AndresZ
Kolvi ovaalsuse all mõeldaks seda, et alt seelikuosa kolvil laiem ja ülevalt rõngastekohalt kitsam. Vahe on täitsa suur ja seda saab kümnendikega mõõta. Samas mina ei hakkaks sellise jamaga tegelema, kui need kolvid ei lähe just mõnda NA mootorisse.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 17:21
Postitas Astrona
murjam kirjutas:Aga mis põhjusel Sa tavapärast teed ei taha minna ning silindreid 84mm peale ajada?
Seda teed on 2-3x mindud ja 84mm 2 komplektset plokki koos kolvi kepsu vändaga mul olemas, aga soovin 83mm, et kubatuur jääks peale 1.7'ga korrutamist väiksem kui 3000cc +3%. Ja seega ei tohi kolb olla suurem kui 83.15mm. 83mm plokk koos kõigega kah olemas, seega wtg.
Uurisin, et stock kolb 350-450hj juures annab ka õige seadega otsad, seega oleks Wisecod ikkagi paremad. Enne uute tellimist uurin võimalikke odavamaid alternatiive.
Konkreetse 83mm peale võiks ise kah treida, kui pingi taha saaks, aga pean silmas, et keegi treial, kes on nagu treinud kah mingi a la eluaeg, peaks ju selle ka pealt peenemaks treitud saama või mis. CNC arvatavasti liiga kallis.
Noh ma võin järgi kah anda, ja teeb kasvõi kahes osas, alumine pool 83mm ja pealmine 82.7mm näiteks. Kui külmalt natuke koliseb, see kama, peaasi et kuumalt ära mahuvad :) Samas liiga väike hakkab vist rõngaid väänama.
Stock 83mm kolb on pealt mingi 2-3 kümnendikku isegi väiksem, ja saan originaali kaasa kah anda.
Õige, Jaanil on jah treial kah, lähen konsulteerin. Nu ma võin 2-3kuud oodata kah :)
Ühesõnaga sain vist vastuse.
Tekkis veel 1 mõte, et lihtsalt surveastet langetada 8.5 pealt 7.9 peale paksema tihendiga, ja siis põlemiskambri modimisega veel 7.4:1 peale... Maksimaalne rõngaid murdev rõhk peaks kah siis väiksem tulema, ja äkki ikkagi stock kolb siis kestab - äkki :)

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 18:10
Postitas ahto10
Kolb on nii ovaalne kui koonuses.Ovaalsust võimatu treida.Ilmselt ajaks asja ära kui treida 83mm kolvi kõige kitsama koha järgi.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 20:50
Postitas Astrona
ahto10 kirjutas:Kolb on nii ovaalne kui koonuses.Ovaalsust võimatu treida.Ilmselt ajaks asja ära kui treida 83mm kolvi kõige kitsama koha järgi.
Pakute ise kah treimisteenust?
Mis 4-kolvi lihtsalt 1mm maha treimine maksab? Ja miks maksaks veel see, kui selgub et rõngaste vagusid kah vaja süvendada? Ja, mis siis maksab, kui rõngad kah parajaks lõikate?

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 21:40
Postitas zoom1
Kui kuskilt ei leia, siis Apex müüb kolbe ühekaupa ka neid samu mis pildil.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 10.10.2010 22:50
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:Kui kuskilt ei leia, siis Apex müüb kolbe ühekaupa ka neid samu mis pildil.
Mina neid sealt ei leia! Pealegi mul veel paar odavamat kohta uurida, kus ehk paar tk sulamata jäid. Samas täna selgus, et mul tegelt olemas sinna komplekti kõik kolvid - küll eri firmadelt, aga koos sõrmega kaaludes, on need samas kaalus (ainult 1g jagu kaalu vaja ajada), ja seega pigem lükkaks need kuhugi või kasvõi müüki, ja lihtsalt ostaks uued 83'esed vms.
EDIT:

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 11.10.2010 14:32
Postitas zoom1
Sai mingi aeg tagasi meili teel küsitud sealt ja pakkusid rõõmuga.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 11.10.2010 17:02
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:Sai mingi aeg tagasi meili teel küsitud sealt ja pakkusid rõõmuga.
Nojah, aga kas sa ei pidanud mitte (peale rõõmuga pakkumise saamist) ootama ja mõtlema, kas raha ikka saab tagasi?
Ma pole eriti kindel, et ma nii kallilt osta tahaks, selle raha eest tekib juba kole palju alternatiive.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 11.10.2010 20:39
Postitas Maik
Kuidas mujal maailmas tehakse? ;) Ma kujutan ette,et mingi sellise treimise 4 kolvi pealt viljandis ma saaks paari sotiga teenuse tehtud (max) . Ei tea ainult kas vene treipingid ikka neid nii kümnendikke taga oskavad ajada,nagu turbohuvilistele vaja eestis on... ilmselt kestaks "käib kah" variant. Vettele suva asju treisin siis tavaliselt maksin nii 10 eekuste ja 25 eekustega igast vidinate eest. :lol: mida kompressori pealearetamiseks vaja oli. Tallinnas peaks neid vanu treialeid ju siiski olema alles ??