1. leht 1-st

turbo surge

Postitatud: 15.12.2005 20:42
Postitas jk
Mis tegelikult juhtub, kui mingi osa flow mapist läheb turbo surge areasse?
Üritan teha valikut kahe turbo vahel, mis erinevad ainult kompressori trimi poolest.
48 trim võiks välja puhuda 36lbs/min @1.5bar (1.8bar on mapist paremal)
52 trim võiks välja puhuda 40lbs/min @1.8bar 75% effektiivsus
turborõhulävi võiks olla mõlemal enamvähem sama - vaadates sarnase mootoriga autosid, siis ~2500 hakkab rõhku tekkima ja ~4000 rpm on täislaks(1.8bar) .

Selle järgi 52 trim sobib paremini, aga probleem on selles, et 52 trim on pööretel ~3800-4500 surge areas (juhul kui rõhk üle 1.2-1.5bar). Või kas ikka on? Kas ported shroud võiks aidata (http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html)? Kas seda saaks ise intallida, või peab see tehase poolt juba paigaldatud olema?
0.86 A/R kuum pool arvatavasti väldiks surge tekkimist, aga siis tuleks ka turbolävi ~500rpm üles poole ja jõudu +~30 hp. Aga üldiselt jääb 0.86 A/R selle turboga tänavale liiga suureks.


mapid ka
48 trim http://img455.imageshack.us/img455/8991 ... a181ai.gif
52 trim http://img522.imageshack.us/img522/659/ ... rge3yu.gif

Postitatud: 15.12.2005 20:54
Postitas Samvel
suure turbo ja väikse mootoriga on surge oht alati olemas. Vastumeetmeteks boosti mapi korrigeerimine surge alas. Samuti fuel ja timing mõjutavad. Ehk teisisõnu seadistamise küsimus.
Mingil määral parandavad olukorda kompressori ümbersuunamise avad. Seda, kas kompressori õhuvõtukohta annab töödelda peab füüsiliselt vaatama.

Postitatud: 15.12.2005 21:58
Postitas Raceboy
Surge'i vältimiseks tuleb kasutada sobiva suurusega turbiini poolt. Kui surge tekib, järelikult on vaja veidi suuremat turbiini. Surge ongi ju tegelikult olukord, kus turbo puhub suurt rõhku liiga väikese cfm korral, st suur rõhk tekib sellest, et mootor ei suuda vajalikku kogust õhku "läbi lasta".
Sinu olukorras taandub kõik sellele, kui palju ta surge areasse "sisse sõidab". Kui see pole palju, annab jah süütega asja veidi "reguleerida", kuid faktiliselt tähendab surge siiski kuuma osa liigset väiksust või kompressori liigset suurust antud mootori jaoks. Oleneb, mis vaatepunktist võtta :)

Postitatud: 15.12.2005 22:51
Postitas Samvel
üle pikema aja üks huvitav teema.
suurema turbiini poole valides suurendame LAGi ning kompressor ei tooda selles vahemikus niipalju õhukogust et surgesse minna, lahendus seegi. Minu idee oli vähendada turbo responsi läbi wastegat`e juhtimise, mis nõuab siis väga täpset WG valikut (klapimõõt ja vedrujäikus, mõlemad mõjutavad) ning elektroonilist boost-control`i (iga pädevam management millel closed-loop b-c funktsioon olemas saab hakkama, ka enamus eraldiseid elektr. b-controllereid a`la Apexi, Blitz...)
Ja mis veel meelde tuli - lisaks mõjutab väga suurelt kaane hingamine, ehk klappide suurus, nukkade kraadid/tõusud, portide ja kollektorite voolavusomadused. Laagerturbodega on samuti surge probleem suurem ;)

Postitatud: 16.12.2005 2:27
Postitas jk
56 trim compressor ja 2.7mm suurem turbiiniga on surge area väiksem. Samas on lõpp veel parem, seda muidugi hilisema turbolävi arvelt (~200rpm kõrgem vs 2871)

http://img493.imageshack.us/my.php?imag ... 3tc6lp.gif

Postitatud: 16.12.2005 16:47
Postitas Samvel
kuna ei tea täpselt mida sa saavutada tahad, siis on raske ka nõu anda. Samas vaevalt sa "lõpumasinat" ehitad, millega ainult OMCl kõvatada saaks. Avaram turbiin ei tõsta ainult turboläve, vaid teeb kogu turbo dünaamika laisemaks. Seega pead vaatama jah kui palju surgetsooni arvutuslikult läheb. Kui hullusti siis turbo esialgne valik juba vale, kui mitte siis mina parandaksin hingamist ;)