Citroen AX projektiplaan, või siiski Sunny :)
Postitatud: 10.09.2010 0:51
Järgmine aasta näete siis VÕIBOLLA midagi taolist, ainult et 1800 asemel 1800T
Oleneb muidugi sellest, et kui külm see talv tuleb.
Kuna kapotiall seal AX'il suht vähe ruumi, siis kaalusin ka väikse 1980a Honda Civicu soetamist, aga too tuleks Killer honda, mitte honda killer
Tegelikult on veel lahtine, kas FF, FR, MR või RR paigutusega.
Nimelt on tegu kunagi oma aasta ökoma masinaga, tühimass 645kg ja tuuletakistustegur 0.31 ning lauppinda praktiliselt pole - näiteks Priuse tuuletakistus on suurem, massi ei hakka võrdlemagi. Kui takistused väiksed, jõudu jagub, siis on küsimus muidugi pidamises. Ses mõttes kõige rohkem köidab RR. FR oleks märksa lihtsam, aga pidamine oleks vast kehvem kui FF paigutusega ja üle 150hp oleks overkill. Tuleb vast midagi MR ja RR vahepealset, kuna peale tagusilda on tal stange, ja sinna vahele mootor nagu ei mahuks. Pealegi taguveoga oleks teda võimalik ka mujal kui sirgel rajal kasutada. Kaalumisel oli ka el-auto (mis peale akude hinnapakkumist soikus), kiire 2L/100km diisel ja bike-mootoriga masin, aga kuna teise SX'i ehitamine pole väga motiveeriv, ja bikemotost 400hj välja võtmine ei tule odavam kui oma seisvat sepis CA plokki kasutada, siis tekkis mõte öko-projekt teha - s.t. piiratud eelarvega. Originaal 40kw tõmbas ta ilusti 10ga sajani, millest 0-50kmh oli raudselt alla 3s, sest 90-100kmh tekitas juba raskusi
Salongi plaanin kah eest stockiks jätta, ja väljast kah nii stockiks kui võimalik. Puur, koopalaiendused, tagant pimedaks ja küljel õhukogujad on muidugi paratamatus. Asi on hetkel muidugi seal faasis, et paljud jupid on olemas, aga isegi paberil pole asi pool-valmis, seega auto teemat lähiajal tegema ei hakka, aga kel on ideid, võib PSi panna. Paremad jupid jäävad muidugi SXi tarbeks, aga 400hj ei tohiks probleemiks olla. "Kergendamisruumi" seal palju pole (tehasest plastluuk, 1-kordseplekiga uksed jne). Öko-projekti point oleks siis A-klassi masinatest odavam aga loodetavasti kiirem masin valmis saada.
Mootorist (s.h. turbo jne) on puudu põhimõtteliselt vaid kaane portimise lõpetamine + voolikuid torusid. Ülekandest on puudu Spec3 siduri taastamine, diffri LSD'tamine (hentsiga räägitud) ja veovõllid. s.t. et olemas on Bluebirdi 1.8 vabalthingava kast mis on bolt-on. Kuna kaste võib hakata lendama, siis lohutus on see, et maxima kastil on vaid teine sidurikoda, ja neid natuke liigub. Väike lootus on see, et kui see kast peab 0.5G kiirendust poole raskemal masinal, siis sama jõud poole kergemal tekitaks juba 1G kiirendust, mis on rohkem kui oskaks unistada.
Piltlikult oleks see u. sama, kui ehitada bagi, teha AXi taguluuk lahti, ja sõita baggiga sisse
Kuna ökoprojekt s.h. garaazitühjendus, siis üritaks kasutada Nissani tagasilda täistükis, mis käib 4 poldiga põhja külge. Antud juhul siis plaanitava puuri külge, millele tuleks ka amordi ülemised kinnitused. S13 differ tuleb sealt vahelt ära, ja mootori kinnitused tuleks kas S13 esisilla talast lõigatud jupi, mille keevitaks tagasilla külge, või puuri külge. Mootor jääb muidugi tiba kõrgemale, aga noh seda kaugemal ta tagasillast on, ja loodetavasti pole probleem - võib ju ette tühja kapotialusele lasti lisada, kui 3. käigu alguses esi-rattaid maha ei saa
Nu siis on virnast võtta veel vesicooler, mis on ideaalne kuna IC torustik tuleb minimaalne, ette tuleb vaid selle jahutusveradikas panna.
Seekord on eesmärk kiiresti sõita isegi suurem kui ta tänavakõlbulikuks jätmine, ja treilapillina on peast läbi käinud Chevy Van kaubikul 1 taguuks vähe ümber teha ...
OK, tegelt peab veel super ET'ga veljed sebima, kuna nissani tagusild on tegelikult päris lai; ilma selleta ta juba põhimõtteliselt mahuks Van nimelt 205cm ja AX 155cm.
Antud isend näeb siis välja selline:

Sai ta kunagi poolpullipärast 7K'ga ostetud ja aasta ringi kärutatud ning odavalt maha müüdud, ja siis kui 2. omanik oli teda vähe putitanud, otsin tal 3K'ga tagasi. Ehk siis projektieelarvesse tuleb ta 3K'ga, millest läheb maha korraliku mootori jms müük. Masin ise oli üllatavalt hea läbivusega, kiirendusega ja ka pidama saamisega. Külgkiirenduse suhtes Vasalemma rajal peale 2. kurvi sai selgeks, et juhitavus on täiesti enda kätes, gaasipedaalile reageerimine super, ja ümber ta kah ei lähe, kui just stock 145 rehvi asemel kangemat ei proovi
Plaanisin seda küll Videod alla postitada, aga kuna juttu jagus pikemaks, siis teen eraldi teema. Siis rahval lihtsam ka seda poolikut mõtet maha laita või kiita ja tasuta ideid jagada, mis peakski olema selle foorumi 1 mõttest.
Oleneb muidugi sellest, et kui külm see talv tuleb.
Kuna kapotiall seal AX'il suht vähe ruumi, siis kaalusin ka väikse 1980a Honda Civicu soetamist, aga too tuleks Killer honda, mitte honda killer

Tegelikult on veel lahtine, kas FF, FR, MR või RR paigutusega.
Nimelt on tegu kunagi oma aasta ökoma masinaga, tühimass 645kg ja tuuletakistustegur 0.31 ning lauppinda praktiliselt pole - näiteks Priuse tuuletakistus on suurem, massi ei hakka võrdlemagi. Kui takistused väiksed, jõudu jagub, siis on küsimus muidugi pidamises. Ses mõttes kõige rohkem köidab RR. FR oleks märksa lihtsam, aga pidamine oleks vast kehvem kui FF paigutusega ja üle 150hp oleks overkill. Tuleb vast midagi MR ja RR vahepealset, kuna peale tagusilda on tal stange, ja sinna vahele mootor nagu ei mahuks. Pealegi taguveoga oleks teda võimalik ka mujal kui sirgel rajal kasutada. Kaalumisel oli ka el-auto (mis peale akude hinnapakkumist soikus), kiire 2L/100km diisel ja bike-mootoriga masin, aga kuna teise SX'i ehitamine pole väga motiveeriv, ja bikemotost 400hj välja võtmine ei tule odavam kui oma seisvat sepis CA plokki kasutada, siis tekkis mõte öko-projekt teha - s.t. piiratud eelarvega. Originaal 40kw tõmbas ta ilusti 10ga sajani, millest 0-50kmh oli raudselt alla 3s, sest 90-100kmh tekitas juba raskusi

Mootorist (s.h. turbo jne) on puudu põhimõtteliselt vaid kaane portimise lõpetamine + voolikuid torusid. Ülekandest on puudu Spec3 siduri taastamine, diffri LSD'tamine (hentsiga räägitud) ja veovõllid. s.t. et olemas on Bluebirdi 1.8 vabalthingava kast mis on bolt-on. Kuna kaste võib hakata lendama, siis lohutus on see, et maxima kastil on vaid teine sidurikoda, ja neid natuke liigub. Väike lootus on see, et kui see kast peab 0.5G kiirendust poole raskemal masinal, siis sama jõud poole kergemal tekitaks juba 1G kiirendust, mis on rohkem kui oskaks unistada.
Piltlikult oleks see u. sama, kui ehitada bagi, teha AXi taguluuk lahti, ja sõita baggiga sisse

Kuna ökoprojekt s.h. garaazitühjendus, siis üritaks kasutada Nissani tagasilda täistükis, mis käib 4 poldiga põhja külge. Antud juhul siis plaanitava puuri külge, millele tuleks ka amordi ülemised kinnitused. S13 differ tuleb sealt vahelt ära, ja mootori kinnitused tuleks kas S13 esisilla talast lõigatud jupi, mille keevitaks tagasilla külge, või puuri külge. Mootor jääb muidugi tiba kõrgemale, aga noh seda kaugemal ta tagasillast on, ja loodetavasti pole probleem - võib ju ette tühja kapotialusele lasti lisada, kui 3. käigu alguses esi-rattaid maha ei saa

Seekord on eesmärk kiiresti sõita isegi suurem kui ta tänavakõlbulikuks jätmine, ja treilapillina on peast läbi käinud Chevy Van kaubikul 1 taguuks vähe ümber teha ...

Antud isend näeb siis välja selline:
Sai ta kunagi poolpullipärast 7K'ga ostetud ja aasta ringi kärutatud ning odavalt maha müüdud, ja siis kui 2. omanik oli teda vähe putitanud, otsin tal 3K'ga tagasi. Ehk siis projektieelarvesse tuleb ta 3K'ga, millest läheb maha korraliku mootori jms müük. Masin ise oli üllatavalt hea läbivusega, kiirendusega ja ka pidama saamisega. Külgkiirenduse suhtes Vasalemma rajal peale 2. kurvi sai selgeks, et juhitavus on täiesti enda kätes, gaasipedaalile reageerimine super, ja ümber ta kah ei lähe, kui just stock 145 rehvi asemel kangemat ei proovi

Plaanisin seda küll Videod alla postitada, aga kuna juttu jagus pikemaks, siis teen eraldi teema. Siis rahval lihtsam ka seda poolikut mõtet maha laita või kiita ja tasuta ideid jagada, mis peakski olema selle foorumi 1 mõttest.