1. leht 4-st
Mootor turbotamiseks
Postitatud: 02.09.2010 20:08
Postitas T6nis
Sooviks teada mis mootor oleks parim valik turbotamiseks, ehk oleks saada võimalikult lai valik juppe (nii orginaal kui performance). Mis mootor kannatab stock sisuga võimalikult palju. Kindlasti peaks olema tagaveolise auto mootoriga.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 02.09.2010 21:22
Postitas Raceboy
Originaalsisuga kannatab mõistlikult palju jõudu BMW M20 mootor, neid on laialt saada ja seejuures väga odavalt.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 02.09.2010 21:47
Postitas Mihkel
BMW ei kuulu eriti odavate performance juppide alla.
Kui tahad sisuliselt tasuta mootorit/autot ehitada võrreldes mõne euroopa mudeliga, siis on valikus paljud Hondad, Impreza, EVO, 200SX, VW 1.8 20VT ja 16V mootorid, kindlasti on neid veel.
Neile saab võrreldes BMW-ga näiteks USA-st juppe poolmuidu, Hondale ilmselt kõige odavamalt aga tagavedu sealt kahjuks ei leia.
Impreza ja EVO on ilmselt veidi kallima otsa omad aga teatud jupid on nendele väga laialdaselt ja odavad saadaval.
Paraku tundub, et enamus odavate performance juppidega autod on FWD.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 02.09.2010 22:57
Postitas Raceboy
Ma pidasin silmas mootorit, mida seest puutumata turbotada täiesti normaalsete tulemustega saab. Kui ehitama ja tuunima hakata, on iga mootori tegemine kallis.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 02.09.2010 23:50
Postitas topgear
2jz gte
1jz gte
tookindlad mootorid.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 0:12
Postitas Astrona
Keegi keeras meil ju siin 1.6 hondast 300hj rattast välja, ilma et plokikaanetihenditki puuduks.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 0:31
Postitas Mardo
M50B25 veel lisaks BMW ridadest, nonvanos ja 300-400 tänavajõudu ei tohiks probleeme tekitada.
Seda siis originaal sisuga. Sõidetakse ka kõrgemate jõududega
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 1:13
Postitas Mihkel
Küsiti ju millele on saada laias valikus juppe lisaks.
BMW-le neid just ülemäära laias valikus pole, veel enam odavalt ja ainuke lõbu on stock mootorit turbotada.
Ühesõnaga kõik oleneb, mis tulemust saada soovitakse.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 1:23
Postitas Mardo
Bang for buck on kindlasti M50 originaal sisuga, perf osasid jah odavalt kahjuks saada pole.
Kolb(JE, CP, Wiseco) näiteks maksab juba ~15k (sõltuvalt firmast) + keps +....jne
Ei tea kui odav on edasi arendada SR20DET mootorit aga tean et sellele on perf osasid kõvasti saada
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 9:00
Postitas hents99
Paneks ka omaltpoolt ühe MB mootori kirja.
M103 (3.0-liitrit) Pole küll performance juppe eriti saada, samas pole väga vajagi. 400-500 rwhp pole üldse probleemiks.
Mõnes mõttes hea mootori projekt, sest originaalis on seal peal mehaaniline pritse, mis tuleb asendada EFI`ga. (PNP EFI kit`i saab minu käest)
Hinnad 500-5000.- mootor. Otsa on saada vastupidavaid dog-leg (Getrag ja ZF) manuaalkaste koos kangete siduritega.
Rootsis üks tuttav, Roman (foorumites Pumpish, võid ka youtubest otsida, et näha, mis neist mootoritest saab), ostab neid mootoreid pea iga päev kokku (terve garaaziesine ka neid täis). Ostab meeletult odava hinnaga vanarauda, ise ütleb, et rahvas viskab lihtsalt superhäid toorikmootoreid minema.
Samas pole olemas mootorit, mis oleks parim. Iga mootor on omaette erinev, kõigil on head ja vead.
Sõltub, mida eelistad, mis eesmärkidel, mis litraaziga. Just litraazist sõltub väga palju stock juppidega vastupidavus.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 9:02
Postitas jeff01
Tuulasime eile lammaris ringi tõnisega, et leida mootor mis Silviale peale sobiks ja ega peale bmw tagaveduseid ei leidnudki mida ehitada tahaks. m50 mootoreid on 4 või 5 tükki aga tõenäoliselt need eranditult mõttetud kahe liitrised.....kui selline pomm sinna juba vahele tõsta siis mitte väiksem kui 2,5.
ca18 detist hoiab teemaalgataja end eemal ja eelistab saksa või rootsi rauda. Iseenesest oleks 4 pütane volvo seal peal ehk sõidetavam kuid BMW R6ga saaks ehk stock sisuga enam jõudu kätte. Tegelikult on performance sisu teisejärguline ja esmajärjekorras huvitab stock sisu tugevus ja ka käigukastide saadavus ja tugevus.
Kui keegi viitsib mulle kasvõi privaadis selgeks teha kuidas m50 mootoritel väliselt töömahtu hinnata siis oleksin tänulik.
EDIT: Hentsu jutt meenutas seda et MB-sid vedeles kah aga kahjuks vaid 2,6sed....mõni manuaalkast oli vist kah neile kuid MB seostub mulle lääpas ja tossavate takso mersudega

(Peab silmaringi avardama ja uurima mis neis veel head oleks)
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 9:17
Postitas ahto10
Saab 9000 turbo mootorid pidid kestma tehase rauaga 400 jõudu, otsa istub opeli tagaveolise kast.Orig aju saab ise mapida.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 10:11
Postitas Master003
Volvo B230ET/FT sisud kannatavad roppu moodi (üle 400hp kindlasti) Rootsis on saada ka aftermarket juppe. Alustades torukolletest kuni lõpetades kepsude ja kolvidega. Tegu siis R4
Samamoodi kannatavad R6 mootorid. Olgu nad siis 2.5l või 3.0l
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 10:27
Postitas Astrona
Kindlasti tuleks ära märkida, umbkaudne projekti eelarve, palju aega on ja mis eesmärk on.
CA18 võetakse kah korraliku seadega 400 jõudu, ja ei usu, et sama rasked saabi ja bemmi mootorid "küla-seadega" selle jõu juures oluliselt kauem kestavad.
Kui Silvia, ja läheb nagu margirõvetamiseks, siis võiks ikka parem põhjus olla, kui see, et sõber tundis paremini neid mootoreid.
Silvia on suhteliselt kerge tagaveoline auto ja sinna ninale R6 malmplokk koos raske kastiga panna ei anna isegi suurema võimsuse kiirendust juurde, kuna kaal, kaalujaotus s.h. pidamine ei parane. Ja kui ma ei eksi, siis CA18DET istub sinna hästi - ses mõttes ümberehitus kulude arvelt saaks ka juba sepis-sisu sisse.
Kui soov on aga suht odavalt 600-700hj, siis tuleb juba R5-R6 poole vaadata.
Tuleks vaadata, mida kasutatakse arenevas-maailmas (kus veel kokkuhoiule kah mõeldakse), mitte seda, et mida me naabrid (saksa, rootsi) oma hingelähedaste markidega teinud on. Ega Big Blockist ei tule see 400hj odavamalt kui Hayabusast 300hj (et sama kiirelt liikuda), olgugi et kubatuur ja aftermarket on suur.
Vt mis sügis toob - pole välistatud, et peale viimaseid võistluseid tuleb odavalt mõni pool-fabrikaat müüki.
Re: Mootor turbotamiseks
Postitatud: 03.09.2010 11:47
Postitas jeff01
Omanikul on lihtsalt nissani mootori vastu allergia ja tahab et auto kestaks. Ärme hakka lahmima, tema oleks veel teravamalt selle välja öelnud..... lihtsalt mina jõudsin ette.
Tõnis avas 10s tagasi esmakordselt silvia kapoti ja kuulsin just läbi ukse: "Issand küll misasi siin vahel on"
Plaan on jah esialgu originaal sisuga turbokas ehitada mis vähemalt 300hp produtseeriks ja seda võimalikult odavalt. Samas peaks jääma sõidetav.
Arvan et tuleb Volvo või saabi suunas edasi uurida. Saabi 2 ja 2,3 turbokaid on eestis vist väga laialt leida aga peab uurima seda kasti otsa sobivust. Kui keegi sellest midagi täpsemalt teab siis oleks infost huvitatud.
BMW oleks veel lihtsam lugu ja 300hp asemel võiks 400 olla mootorile sama safe kuid ma arvan et see oleks sel juhul vaid burnoudi masin ja jubeda juhitavusega.
Honda 1,6ne panna kahe liitrisele silviale oleks alles margirüvetamine mitte 2-2,3L turboga VOLVO või SAAB millel 300hp.