1. leht 1-st

Wastegate ja N75 - nende tööpõhimõte?

Postitatud: 20.06.2010 23:40
Postitas martin471
Keegi seletagu lahti, kuidas wastegate ja N75 solenoid omavahel toimetavad. Üldiselt olen palju selle kohta uurinud ja enamvähem juba tean ka, mis põhimõte süsteemil on.

Mul on endal K14 turboga diisel (Audi A6 C4 2.5TDI 85kw AAT) ja küsimus ongi rohkem selle kohta. Nimelt turbo wastegate'i peale tuleb voolik N75-st. Samas wg alla poole tuleb metalltoru turbo enda rõhu poole pealt. Nagu aru saan, siis N75-st peaks ka ülerõhk, mitte vaakum tulema. Kuidas nende kahe toru abil wastegate'i juhitakse? Tahaks täpselt teada, mis juhtub siis, kui see metalltoru ära ummistub (mida ta ka tihtipeale teeb).

Ei pannud teemat diislite alla, kuna kindlasti on ka bensukatel samasugust wastegate'i juhtimise süsteemi.

Postitatud: 22.06.2010 20:03
Postitas amazon86
Pilt
N75 klapp on turbo rõhu tõstmiseks/kontrolliks. Kui turbo on otseühenduses wastegatega siis see avaneb kohe ja suurt rõhku ei toodeta. N75 klapiga juhitakse rõhku, mis läheb wastegate ja sellel on üks sisend ja kaks väljundit. Kui klapp on suletud siis rõhk läheb otse wastegate, avatud asendis juhitakse osa õhku tagasi sisselaskesse, mille tulemusena wastegates rõhk väheneb ja ei avane nii kiiresti, saadakse suurem ülelaaderõhk.

Postitatud: 22.06.2010 22:48
Postitas martin471
Tegelikult jõudsin asja vahepeal juba päris põhjalikult uurida ja sain üksipulgi teada, kuidas süsteem töötab. Sellise süsteemi, nagu pildil, põhimõtet teadsin ma varemgi. Uurisin just seda süsteemi, kus wastegate'i külge tuleb kaks rõhutoru.

Alumise kambri külge tuleb rõhutoru otse turbo enda külma koja küljest ja ülemise kambri külge tuleb toru N75 klapist. Point on siis selles, et kui turbo rõhk ületab mingi teatud piiri, kust maalt surutakse muidu wastegate lahti, siis N75 laseb omakorda ülemisse kambrisse veidi rõhku, et aidata vedrul wg klappi endiselt suletuna hoida ja seega saab turbo rõhk tõusta veidi kõrgemale.

Loodan, et saite aru, mida ma mõtlesin :) Iseenesest ei ole üldse keeruline süsteem. Süsteem sarnaneb vanema tüübi turbodele, mida veel N75 klapi abil aju poolt ei juhitud. Ainuke vahe on selles, et kui see niiöelda vanema tüübi turbo wg hakkaks juba avanema, siis minu K14 turbol lastakse teisele poole wg membraani veidi ülerõhku, et hoida ka vedru pinget ületava rõhu korral wastegate suletuna.

Postitatud: 22.06.2010 23:29
Postitas hents99
Kas mitte audidel niiviisi rõhu reguleerimine ei toimu? Ja kõigil teistel välistel WG`del. Alla kambrisse otseühendus survepoolega ja ülemises kambris boost controller.

Postitatud: 22.06.2010 23:53
Postitas martin471
hents99 kirjutas:Kas mitte audidel niiviisi rõhu reguleerimine ei toimu? Ja kõigil teistel välistel WG`del. Alla kambrisse otseühendus survepoolega ja ülemises kambris boost controller.
Minul ongi tegemist audiga, selles suhtes võib sul õigus olla, et audide peal sellist süsteemi kasutatakse :) Minu teada aga suuremal jaol välistel wastegate'idel kasutatakse siiski seda ühe toruga varianti. Kas tuleb siis rõhutoru wg külge otse turbo külmast kojast (juhul, kui turbot ei juhita aju poolt) või siis N75 solenoidist.

Audi klubi foorumis lisas üks kasutaja mu teemasse kolm pilti erinevatest wg variantidest. Minu wastegate'iga ühtiva süsteemi pildi all oli tekst: Provides faster spool time and less lag than single port method.

Postitatud: 25.08.2010 20:05
Postitas aksberg
aga kuidas valida välise wastgate suurust mm (mille järgi). turbo t3/t4 algul plaan kasutada väikest rõhku. mootor vag 1,8t

Re: Wastegate ja N75 - nende tööpõhimõte?

Postitatud: 08.09.2010 18:37
Postitas Motary1
Wastegate valitakse selle õhukoguse järgi, mida tahad sealt välja juhtida.
Umbes nii:
Suur turbo ja väike rõhk - suur wastegate
Väike turbo ja suur rõhk - väike wastegate

Re:

Postitatud: 08.09.2010 23:40
Postitas Astrona
aksberg kirjutas:aga kuidas valida välise wastgate suurust mm (mille järgi). turbo t3/t4 algul plaan kasutada väikest rõhku. mootor vag 1,8t
Rohkem veel kui WG suurus, sõltub ta voolavus sellest kuhu ta ühendatud on.
t3/t4 on hübriid ja eeldan, et külmosa on see T4, ja toodab vist 350-450hj vahel. 1.8 ja taolise turboga (gt2876r) sisemise mingi 20mm või mis nad ongi wg'iga tuli 100% avatud asendist 7000 rpm peal 1.x bar ehk siis alla 300hj polnd võimalik. 6500 peal oli rõhk veel vast mingi 0.4bar ja <200hj. Kui sul sisemise WG'iga koda pole võimalik valida, siis väline std 38mm on sulle maa ja ilm.
WG'iga 1 point veel, et näiteks kui võtadki turbost maximumi ja avad WG piltlikult 450hj pealt, siis korralikust wg'ist mahub veel 100hj läbi ja tulemuseks 550hj. Ütleks, et sisemisega oli lihtsam spooli heaks saada, kuna WG vedru eelpinget sai muuta. ExtWG puhul pead üldiselt aga vedrusid vahetama hakkama.