Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel
Postitatud: 18.04.2010 13:10
Keegi siin mingis teemas kurtis, et TurboClubis ei ole piisavalt rotikaprojekte.
Üritame siis nüüd otsa lahti teha.
Sai Sierrapuumi käigus ~1.5a tagasi endale rallitamiseks odavalt üks isend soetatud.
Tegu siis 1988a isendiga, millel stockis 2.0 74kw karburaatoriga mootor.
Kere oli enamvähem, stanged tahtsid kohendamist ja üks tagatiivaserv veidi tuunimist, et viisakam välja näeks.
Samas selle raha eest on vast autot küll. Oli samas hinnas valikuid teisigi aga sellel vähemalt bodykit ja valuveljedki.
Auto väärtus ostes 5500.- eek.
Veidi peale ostmist tekkis plaan mootorit veidi järgi aidata ja kaasmaalaste BMW-sid linnavahele hirmutama minna.
Teiste autodega ei olnud enam huvitav sõita.
Algne plaan oli mootrile wet nitrokit abiks installida (mis hetkel sahtlis vedeleb) aga aja pikku see plaan kandus hoopis turbotamiseks üle.
Enamus detailid on mu teiste projektide ülejäägid.
Näiteks summuti on Vectra alt tulnud summutist ringi ehtiatud, turbo Corrado aegadest, cooler ja torustik jälle Vectralt, aju on sõbra Corradolt laenatud jne.
Hetkel siis järgnev konfiguratsioon autol.
Mootor ja sellega seonduv:
* Algne mootorikood NEJ (CR 9.2:1)
* Teostatud elementaarne mootoriremont
* Kõik taaskasutatud tükid üle mõõdetud ja tolerantse kontrollitud
* IS-i kergelt porditud, tuunitud (raadiusega klapipesad) ning remonditud plokikaas (uued klapisääretihendid, klapipesad lõigatud, juhtpuksid kontrollitud)
* Uus AE nukkvõll
* Uued AE nukasaaled
* Uued Febi nookurid
* Standard mõõdus kulumata 2.0 kolvid
* Keskmiselt kulunud ja tõukuris hoonitud (suure kiviga) 2.0 mootoriplokk (kahetsen hetkel, et rem. mõõtu kolbe ei ostnud)
* Uued KolbenSchmidt kolvirõngad
* Uued AE kepsu- ja raamsaaled
* Uus Victor Reinz kaanetihend ja kaanepoldid
* Uus Graf veepump
* Uus Gates mootoririhm ja INA pingutusrullik
* Kõik uued Elring simmerlingid ja mootori tihendid
* Kergem hooratas
* Sachs Race Engineering 215mm 4-ja labaga siduriketas
* 215mm Saab 900 Turbo sidurikorv (600kg clamp load)
* Bosch 440cc/min@3.0bar pihustid (Bosch)
* MegaSquirt II V3.0 programeeritav juhtaju
* Innovate MotorSports LC-1 wideband lambdakontroller + andur
* Uus custom mootorijuhtmestik
* Uued GM ECT ja IAT andurid
* 63mm segusiiber (BMW M20B25)
* Bosch kütusepump
* Uus EFI versiooni kütusepaak + tihendid + vits
* Kõik uued Gates kütusevoolikud + ABA voolikuklambrid
* EFI conversioni tõttu tuli vedada ka uus pealevoolutoru (10mm vask)
* AEM DryFlow 3"x5" koonusfilter
* Uus paisupaagikork
* DOHC-i paisupaak
* Custom 2.5" Simons summutijooks
* KKK K24/7000 turbo (Audi 200 20VT)
* Audi 20V 35mm wastegate (Audi 200 20VT)
* 37.2mm runneritega custom turbokollektor (FEB)
* 3" RV downpipe
* Audi TT originaal by-pass
* 60mm RV cooleri torustik
* 550mmx230mmx63mm kärjega intercooler
* DB-HP & AutoBahn88 silikoonlõdvikud
Veermik:
* Uued pidurikettad ja klotsid ees
* Uued pidurikettad ja klotsid taga
* Kõik uued pidurivoolikud
* Uued tagumised piduritorud alates juhi jalgadest
* Kilen/Lesjöfors -40mm "jäigad" madaldusvedrud
* Monroe Original Sport amordid (Eesti kataloogi järgi Sport, originaal kataloogis juures rallilipud ja märge jäigemad)
* Ruville esimesed amordipadjad
* INA esimesed amordi tugilaagrid
* Ruville esimesed amordi läbilöögipuksid ja tolmukatted
* Ruville käigukasti padi
* Febi tagasilla tala puksid
* Uued tagumised kummipuhvrid (juba pooleldi surnud)
* 3.91 LSD (originaalis Visco) differentsiaal (uus õli aga lukk ei toimi, nüüd kemppi)
* Type 9 käigukast (simmerid vahetatud, uus õli)
* Shortshifter
* Tagumised sillatala kinnitused uued keevitatud
* Scorpio jämedam tagumine stabikas
Muu:
* Uus aknapesuvee paagi mootor
* Shiftlight armatuuril
* Launch control
* Shift cut
* Nitro juhtimine armatuurilt + läbi aju + WOT lüliti
Varuks on:
* Wet Nitrokit
Fotoseeria SR Opening ürituselt:


Posti lühendamise mõttes leiab kogu projekti pildid siit --> http://m-tuning.ee/galerii/Sierra
Youtubes on ka pooltosinat videot ehitamise eri etappidest --> http://www.youtube.com/user/MTechVideod#g/u
Hetkel sõidan 0.7bar boostiga ning sidur kohati libiseb.
Sooritusvõime PerformanceBox-iga hetkeolukorras 5.8s 0-100km/h ning 13.9s 400m lõppkiirusega 165km/h, 60ft 2.7s.
Seda siis 185/65/15 Dunlopi lamellrehvidega.
Ametlik SR Opening tulemus:
ET- 13,953s
60ft - 2,4087s
Lõppkiirus- 165,3 km/h
Üritame siis nüüd otsa lahti teha.
Sai Sierrapuumi käigus ~1.5a tagasi endale rallitamiseks odavalt üks isend soetatud.
Tegu siis 1988a isendiga, millel stockis 2.0 74kw karburaatoriga mootor.
Kere oli enamvähem, stanged tahtsid kohendamist ja üks tagatiivaserv veidi tuunimist, et viisakam välja näeks.
Samas selle raha eest on vast autot küll. Oli samas hinnas valikuid teisigi aga sellel vähemalt bodykit ja valuveljedki.
Auto väärtus ostes 5500.- eek.
Veidi peale ostmist tekkis plaan mootorit veidi järgi aidata ja kaasmaalaste BMW-sid linnavahele hirmutama minna.
Teiste autodega ei olnud enam huvitav sõita.
Algne plaan oli mootrile wet nitrokit abiks installida (mis hetkel sahtlis vedeleb) aga aja pikku see plaan kandus hoopis turbotamiseks üle.
Enamus detailid on mu teiste projektide ülejäägid.
Näiteks summuti on Vectra alt tulnud summutist ringi ehtiatud, turbo Corrado aegadest, cooler ja torustik jälle Vectralt, aju on sõbra Corradolt laenatud jne.
Hetkel siis järgnev konfiguratsioon autol.
Mootor ja sellega seonduv:
* Algne mootorikood NEJ (CR 9.2:1)
* Teostatud elementaarne mootoriremont
* Kõik taaskasutatud tükid üle mõõdetud ja tolerantse kontrollitud
* IS-i kergelt porditud, tuunitud (raadiusega klapipesad) ning remonditud plokikaas (uued klapisääretihendid, klapipesad lõigatud, juhtpuksid kontrollitud)
* Uus AE nukkvõll
* Uued AE nukasaaled
* Uued Febi nookurid
* Standard mõõdus kulumata 2.0 kolvid
* Keskmiselt kulunud ja tõukuris hoonitud (suure kiviga) 2.0 mootoriplokk (kahetsen hetkel, et rem. mõõtu kolbe ei ostnud)
* Uued KolbenSchmidt kolvirõngad
* Uued AE kepsu- ja raamsaaled
* Uus Victor Reinz kaanetihend ja kaanepoldid
* Uus Graf veepump
* Uus Gates mootoririhm ja INA pingutusrullik
* Kõik uued Elring simmerlingid ja mootori tihendid
* Kergem hooratas
* Sachs Race Engineering 215mm 4-ja labaga siduriketas
* 215mm Saab 900 Turbo sidurikorv (600kg clamp load)
* Bosch 440cc/min@3.0bar pihustid (Bosch)
* MegaSquirt II V3.0 programeeritav juhtaju
* Innovate MotorSports LC-1 wideband lambdakontroller + andur
* Uus custom mootorijuhtmestik
* Uued GM ECT ja IAT andurid
* 63mm segusiiber (BMW M20B25)
* Bosch kütusepump
* Uus EFI versiooni kütusepaak + tihendid + vits
* Kõik uued Gates kütusevoolikud + ABA voolikuklambrid
* EFI conversioni tõttu tuli vedada ka uus pealevoolutoru (10mm vask)
* AEM DryFlow 3"x5" koonusfilter
* Uus paisupaagikork
* DOHC-i paisupaak
* Custom 2.5" Simons summutijooks
* KKK K24/7000 turbo (Audi 200 20VT)
* Audi 20V 35mm wastegate (Audi 200 20VT)
* 37.2mm runneritega custom turbokollektor (FEB)
* 3" RV downpipe
* Audi TT originaal by-pass
* 60mm RV cooleri torustik
* 550mmx230mmx63mm kärjega intercooler
* DB-HP & AutoBahn88 silikoonlõdvikud
Veermik:
* Uued pidurikettad ja klotsid ees
* Uued pidurikettad ja klotsid taga
* Kõik uued pidurivoolikud
* Uued tagumised piduritorud alates juhi jalgadest
* Kilen/Lesjöfors -40mm "jäigad" madaldusvedrud
* Monroe Original Sport amordid (Eesti kataloogi järgi Sport, originaal kataloogis juures rallilipud ja märge jäigemad)
* Ruville esimesed amordipadjad
* INA esimesed amordi tugilaagrid
* Ruville esimesed amordi läbilöögipuksid ja tolmukatted
* Ruville käigukasti padi
* Febi tagasilla tala puksid
* Uued tagumised kummipuhvrid (juba pooleldi surnud)
* 3.91 LSD (originaalis Visco) differentsiaal (uus õli aga lukk ei toimi, nüüd kemppi)
* Type 9 käigukast (simmerid vahetatud, uus õli)
* Shortshifter
* Tagumised sillatala kinnitused uued keevitatud
* Scorpio jämedam tagumine stabikas
Muu:
* Uus aknapesuvee paagi mootor
* Shiftlight armatuuril
* Launch control
* Shift cut
* Nitro juhtimine armatuurilt + läbi aju + WOT lüliti
Varuks on:
* Wet Nitrokit
Fotoseeria SR Opening ürituselt:




Posti lühendamise mõttes leiab kogu projekti pildid siit --> http://m-tuning.ee/galerii/Sierra
Youtubes on ka pooltosinat videot ehitamise eri etappidest --> http://www.youtube.com/user/MTechVideod#g/u
Hetkel sõidan 0.7bar boostiga ning sidur kohati libiseb.
Sooritusvõime PerformanceBox-iga hetkeolukorras 5.8s 0-100km/h ning 13.9s 400m lõppkiirusega 165km/h, 60ft 2.7s.
Seda siis 185/65/15 Dunlopi lamellrehvidega.

Ametlik SR Opening tulemus:
ET- 13,953s
60ft - 2,4087s
Lõppkiirus- 165,3 km/h