1. leht 1-st

Azlk 2137 Jarmo

Postitatud: 15.04.2010 16:14
Postitas Jarmo
Tervist, teen oma autost ka teema :)

Masin on siis Azlk 2137 ja aastast 1979.
Mootor on 412 oma ehk 1,5 55kW millele on lisatud mingi k14 (vist passati) turbo.
Ei looda sealt mingeid ulmelisi hobuseid välja meelitada, hea oleks kui paarkümmend traavlit juurde saab.

Süsteem tuleb Blow-through, esialgu ilma vahejahutita.
Karpa uus, ostetud mingi 1,8 mootori mahule (Solex).
Jagaja on ümber tehtud nii, et "boosti" ajal lükkab süüte hilisemaks. Kuigi, praegu lükkab vist liiga vähe, peab veel edasi tuunima.
Siit küsimus, palju ta ültse peab hilisemaks lükkama, või see kõik katse-eksitus meetodil selgeks tehtav? Rõhku on 0,4 bar-i


Pilt
Pilt
Pilt
..... jätkub

Postitatud: 15.04.2010 23:14
Postitas murjam
Lahe masin! Milline on mootori surveaste?
Maha tuleb võtta niipalju, et ei detoneeriks, sest ülelaetud mootori momendilagi on enamasti piiratud detonatsiooniga. Selline rusikareegel on silma jäänud: kui 10kPa boosti kohta rohkem kui 3-4 kraadi hilisemaks peab keerama detonatsiooni vältimiseks, oleks õige lisada hoopis kütust. Ehk siis kuni 3 kraadi 10kPa kohta on õige vastus, kui kütust on parajalt ja soov on ikkagi see maksimaalne pöördemoment kätte saada.

Postitatud: 15.04.2010 23:29
Postitas Astrona
10kpa kohta 3-4kraadi on umbes topelt sellega, mis mina olen kuulnud...
Mõtle ise kui sul on 40deg 100KPa'ga, siis 200KPa tahaks 0-10deg, ja 300KPa tahaks -40...-20deg, aga mul on mingi 15 300 peal. ehk 25kraadi 200KPa kohta, ja kusjuures mul lõpp veel 2-3kraadi hilisemaks keeratud et 340KPa peal varaseks ei jääks 8) ja kogu boosti ala on mõni kraad loogilisest langusest madalam.

Postitatud: 30.04.2010 19:33
Postitas Jarmo
Sai ajutiselt mingi "saksa ime filter" ka külge poogitud. Kütuse tagasivoolu torustik veetud, elektriline pump ühendatud, kuid katsetamata, kuna benss sai ennem otsa.

Mootorist: Paar aastat tagasi sai uued hülsid, rõngad ja deforseeritud kolvid (originaalist madalamad ja laugemad) sisse pandud. Tookord sai muidugi plokkikaanelt ka materjali maha võetud. Vaikselt teen juba uut kaant ka, aga see läheb ehk talveks alles peale.

Sõbrakäest sain subaru 2.0 turbo by-passi ka. Kõige õigemini ta vist praegu ei tööta. Ühendasin vaakumi otsa karpase, segusiibri taha. Tühikäigul hoiab koguaeg seda pai-pässi lahti, sulgeb alles sis, kui gaasiklapp täialikult lahti :? Kui gaasiklapp veerand lahti on siis käib ikka see õhk seal ringirattast. :? Või nii ongi okei? Igatahes... panen mingi pildi ka kapotialusest.. saate sellest pornost aru mida ma siin kasvatan :-D

Pilt

Postitatud: 04.05.2010 22:52
Postitas Willy
Kuidas edeneb??

Postitatud: 05.05.2010 7:55
Postitas murjam
Jarmo kirjutas:Sõbrakäest sain subaru 2.0 turbo by-passi ka. Kõige õigemini ta vist praegu ei tööta. Ühendasin vaakumi otsa karpase, segusiibri taha. Tühikäigul hoiab koguaeg seda pai-pässi lahti, sulgeb alles sis, kui gaasiklapp täialikult lahti :? Kui gaasiklapp veerand lahti on siis käib ikka see õhk seal ringirattast. :? Või nii ongi okei?
Kohapeal ilma ülerõhuta on see täiesti okei by-pass'i puhul - koormuseta ülerõhku ei teki, ainult hetkeliselt, kui gaas põhja vajutada. Peaasi, et boosti all oleks klapp kinni (k.a väikese ülerõhu all ja niipalju gaasiga, mis seda rõhku hoida suudab) ning siis gaasi vabastades teeks lahti - pfff (kui muidu kuulda ei ole, ühenda klapp filtri juurest lahti ja saad heli järgi hästi teada, kas toimib, kuis peab).

Postitatud: 05.05.2010 15:55
Postitas Jarmo
Willy kirjutas:Kuidas edeneb??
Seisab ja ootab rõhuregulaatorit. Pidavat paar nädalat aega minema kui kaup kohale jõuab.

Postitatud: 05.05.2010 17:26
Postitas eclipse
Kuna ta sul õhku ei loe, siis võid ju selle aiavooliku bi-passi teisest otsast ära võtta.

Postitatud: 05.05.2010 21:20
Postitas Kaarel
eclipse kirjutas:Kuna ta sul õhku ei loe, siis võid ju selle aiavooliku bi-passi teisest otsast ära võtta.
ta ju ütles et tühikäigul on by-pass lahti,kui ta nüüd vooliku ära võtab sealt siis hakkab sealt ju filtreerimata õhku tõmbama.

Postitatud: 06.05.2010 6:14
Postitas lehys
Peabki olema lahti kuna koguaeg vaakumis ja kes kurat teab mis vedru seal sees on,kui pehme ei imesta üldse,alles rõhu tekkimisel sulgeb klapi.

Postitatud: 09.05.2010 21:55
Postitas Jarmo
Võtsin selle "pai-pässi" lahti ja tõmbasin vedru vähekese pikemaks :)
Sellega sai asi lahendatud, tühikäigul kinni ning toimib nii, nagu murjam kirjeldas.

Millist bentsu sisse valada, kas jääda 95 juurde või mina üle 98 peale?

Postitatud: 04.06.2010 15:36
Postitas tarvi
Nähtud masin. Liigub ;) Praegu peaks igapäevases kasutuses olema?

Postitatud: 11.06.2010 1:39
Postitas Siller
Kuidas tagasild ja käigukast vastu peavad?

Postitatud: 11.06.2010 7:59
Postitas Jarmo
Hetkel seisab veel koos. Päris igapäev ka nüüd ei sõida. Küttesegu vaja rikkamaks saada, Tooreta sõites kippub jõnksutama. Jama on selles et solxile ei leia düüse nii kergelt kui Daaz- karburaatorile.