1. leht 1-st

tühikäik liiga kõrge...

Postitatud: 14.04.2010 23:57
Postitas Astrona
Palun loetlege kõik põhjused, miks tühikäik võiks kõrgele tõusta.

Probleem järgmine:
Põhimõtteliselt kevadel 1. käivitus ja kui mootor soojaks läks, tõusis tühikäik 1650 kanti ja kõikus seal korralikult.... MAP näitas 35KPa, u. sama vaakum, mis muidu 800rpm tühikäigul.
Gaasisiiber on ilusti algasendis.
Tühikäigumootorilt pistiku ära võtmine ei muuda midagi... Arvasin, et ju ta on siis ikka lahti kui voolu taga pole... Pressisin tal volla kinni, mitte midagi... :roll:
Kontrollisin ka muid sisselaske-kollektorist tulevaid vollasid - kõik ok.
Panin arvuti taha, ja näitas, et mul täpselt seal aeglustuse fuel-cut, kui TPS on alla mingi näidu...
Lülitasin fuelcuti <1350 peale, ja pöörded hakkasid seal mängima... Hmm, eeldasin, et kuna pöörded on kõrgemal siis too ei aktiveeru, aga see selleks.
Lülitasin fuelcuti üldse välja, ja pöörded tõusid ~2800rpm peale ja vaakum 25KPa peale(ei teagi kas 20KPa oleks õigem). Seal oli mul süüde ~40kraadi vms... panin ~30kraadi peale, pöörded küll kukkusid ~2000 peale, aga see pole lahendus vaid de-tuning.
Tühikäigu regullimine hakkab alla 1250rpm, seega see ei mängi.
Vaatasin ka muid andurite näite, aga ei lugenud sealt midagi ebanormaalset välja.
Lambda läks viimase sõiduga pekki, hetkel pole selle pistik kah taga. Aga lülitasin ajust kah välja.
No ja seda kah, et enne selle täheldamist sai tühikäigul paarutatud.
Õhufilter pole kah otsas, aga see ei tohiks lugeda.
Kuskil peale siibri-piiraja pole tühikäigureguleerimiseks mingit kruvi kah.

Mäletamist mööda ma nagu talve jooksul teda eriti ei näppinud... Hetkel tibake gripis kah ja võibolla lihtsalt ei hammusta läbi... Võibolla ikka keerasin seda sama viimast kruvi :lol: kui nüüd mõtlema hakata, aga krt siis mäletaks seda vist :)

Postitatud: 15.04.2010 0:29
Postitas murjam
Mulle ei tundu olevat muud võimalust, kui ikkagi kuskilt saab lisaõhku. 800rpm pealt 1600 peale süütenurga või millegi muuga ikka ei saa, eeldusel, et Sul enne nad kas või enamvähem paigas olid. Ära neid 'over-run fuel cut'-e ja süütenurka näpi, need tõesti ei aita probleemist üle saada ning pole veaallikad :-D

Tühikäigumootori pistiku lahtiühendamine ei pruugi jah teda kinni lükata PWM klapi puhul (esiteks, osad klapid käivad tagurpidi ja teiseks jäävad osad vooluta pool-avatud asendisse). Tee tühikäigumootori ots konkreetselt pimedaks ja vaata mis saab!

Kollektori plokikaane poolne tihend korras ikka? Aga otsatihend? Aga gaasiklapi tihend? Igasugused originaal-tühikäigu augud ja muud avad? Gaasiklapp kuidagi paigast nihkunud?

Vihinat ei ole kapoti all kuulda? (sageli läbi väikse ava "täie võimsusega" imedes õhk vihiseb)

Postitatud: 15.04.2010 1:56
Postitas Astrona
No väänasin tühikäigu vooliku kinni, sealt ei tulnud...
Üritasin ka IC lõdvikut kinni pressida, see ei muutnud midagi, aga see vist ebaõnnestus.
Fuel-cutiga jamasin, kuna seal 1650idle peal jättis ta iga sekund 3 pauku vahele - väga huvitav hääl oli, nagu mingi ulme-nukkvõll hullult hästi põletab iga 2. silindritäie :).
murjam kirjutas:Kollektori plokikaane poolne tihend korras ikka? Aga otsatihend? Aga gaasiklapi tihend? Igasugused originaal-tühikäigu augud ja muud avad? Gaasiklapp kuidagi paigast nihkunud?

Vihinat ei ole kapoti all kuulda? (sageli läbi väikse ava "täie võimsusega" imedes õhk vihiseb)
Kes neid tihendeid teab... aga ei taha hästi uskuda, et lihtsalt 5 kuuga katki seisnud. Kunagi ei tea. Originaal-tühikäigu avad on kinni keevitatud.
Vihinat :lol: No see garaaz kajab hästi, müra poolest peaks üldse kõrvatropid panema. Peale selle el-vent paneb täiega - igaltpoolt midagi puhub... tõukurid kolisevad, turbo sahinatki pole õigesti kuulda.

* Homme vaatan, mis asendis see siiber ise on.
* Oh tänx, nüüd tuli meelde, et gaasitross on ise nagu tiba lõdva - ju siis sai talvel vahe-käivitustel sealt siibri alt kruvi peale keeratud, et käiks - midagi meenub, et sõber pidi koguaeg käega gaasi hoidma :) :oops:

Postitatud: 15.04.2010 8:39
Postitas zoom1
Tühikäigumootoril on endal ka kruvi millega pöördeid regullitakse, kuidas sa seda siis ei näinud :o
Gaasisiibri kruvi pole reguleerimiseks muide, see kruvi on seal selleks, et takistada siibri kinnikiilumist korpuse sisse, see regulli nii, et jääks võimalikult väike vahe enne kinnikiilumist.

Postitatud: 15.04.2010 13:55
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:Tühikäigumootoril on endal ka kruvi millega pöördeid regullitakse, kuidas sa seda siis ei näinud :o
Gaasisiibri kruvi pole reguleerimiseks muide, see kruvi on seal selleks, et takistada siibri kinnikiilumist korpuse sisse, see regulli nii, et jääks võimalikult väike vahe enne kinnikiilumist.
Päris niikõrge palavik kah polnd :lol:
Selle augu, kuhu see tühikäigu kobakas originaalis käib, on "traktorist" lasknud kinni keevitada... ja see kobakas on siis loomulikult minema visatud, samuti pole seda külmkäivitus-õhu-bimetall-ketas-siiber-klappi. Päris mõistlik 3 asja asemel 1. Originaal CA pritsungist on alles vaid TPS ja temp-andur.
1 sekundi pärast lähen garaazi, olen 95% kindel, et see kruvi hoiab lahti.
Tunnistan, suht mõtetu teema tegin. :oops:

Postitatud: 15.04.2010 15:26
Postitas Mihkel
Astrona kirjutas:Tunnistan, suht mõtetu teema tegin. :oops:
:-D PRICELESS!

10x kontrolli ning 20x tuhni mälus ja siis 1x postita.
Aga vähemalt pakuti siin päris palju asjalike võimalusi, kellelegi abiks ikka.

Postitatud: 15.04.2010 22:52
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Aga vähemalt pakuti siin päris palju asjalike võimalusi, kellelegi abiks ikka.
Ja sellegi poolest võiks korraliku loetelu tekitada... Pole just väga harv juhus.


Niii.... Keerasin kruvi sisse poole, tühikäik läks küll madalamaks, aga.... Pidurivõimu voolik jäi hiljuti just ette ja see oli lahti :lol: No-nah kõik väiksed voolikud kontrollisin üle....