1. leht 1-st

Isetehtud tikkpoldid?

Postitatud: 10.04.2010 21:59
Postitas karel
Kas kellelgi on kogemusi ise plokikaanele tikkpoltide valmistamisega? Käsil säästuremont ühele vanakooli vw 1,6td mootorile, ning plaan natukene ka tehasenumbritest suuremat võimsust pruukida. Igatahes kipuvad nendel mootoritel sellisel puhul olema probleemid plokikaane ja tihendi püsivusega. Sellest siis vajadus ja plaan.
Minu mõte on osta poldipoest paraja pikkusega M12 poldid 12,9 tugevusklassiga(stock-is 10,9). Nendel siis laseks treipingis pead maha ja keermestaks ka teise otsa ära. Ja edasi juba loogiline järjekord, et keeraks plokki sisse ja mutritega plokikaas kinni. Aga mis edasi? Fakt on see, et lõigatud keere on nõrgem, kui tehase poolt rullitud, aga kas see vahe võib osutuda probleemiks? :roll:

Postitatud: 10.04.2010 23:53
Postitas eclipse
Miks mitte keermelatti osta? Ise paneks pigem 10.9 keermelati, kuna grammike võiks asi ikka venida.

Postitatud: 11.04.2010 10:36
Postitas karel
probleem kipubki olema just selles, et kaanepoldid venivad liigselt. Antud mootoril on surveaste 23:1 + veel boost... Võrreldes bensiinimootoritega on silindri sees tekkivad surved juba hoopis kõrgemast klassist. Plokikaanetihend on aga papist, mis paneb vahel plehku niipea, kui võimalus tekib. :-D
Vwdiesel.net foorumit sirvides on silma jäänud, et suht esimene modifikatsioon ongi ARP spilkade kasutusele võtmine. Soomlased peavad isegi ARP-i omasid nõrgaks ja valmistavad kõrgtugevast tööriistaterasest ise tikkpolte, mis ei pidavat mitte üldse venima. Ei saaks öelda, et päris ehku peale teevad, kui stock-is 40-50kw diiselmootoritest üle 200kw välja pigistatakse. :)

Postitatud: 11.04.2010 12:44
Postitas SharkRider
12.9 keermelatist saab teha siis. Aga olen kuulnud, et siis pidid mutrid varem järele andma, ehk tuleb kasutada pikki mutreid. Kokkuvõttes see väga odav ei olegi.