1. leht 1-st

Mida peale turboremonti kontrollida?

Postitatud: 09.04.2010 0:58
Postitas Lauriclf
Tere
Tekkis selline küsimus, et mida alati peale turbo remont/vahetust kontrollida, hooldada ja välja vahetada.

Lugu järgmine:
Turbo andis ohtra suitsuga otsad kuigi mootor töötas normaalselt. Lasin turbo maha võtta ja viisin remonti. Autoremondimees vahetas ära õli, õli filtri, õhufiltri, pesi ära õlist läbiimbunud radika ja katalüsaatori.

Esialgu ei tahtnud väga tallata, kuna turboremondimees ütles, et lase pisut sisse käia. Mõned päevad hiljem tundsin, et vahel ei võta turbo järgi. Kohapeal käies kuulsin mootorist veel sellist mulksumise ja õhu kakkumise (intervalliline) häält. Nüüd 200 km peale remonti jälle tagant suits väljas, õli kolvipeal ja ei taha üldse käia.

Siit ka küsimus. Kas autoremondimees jättis midagi tegemata või ei õnnestunud turboremondimehe töö?

Miks sellel korral ei taha auto käia ja hakkab nagu õhupuudusest välja surema?

Postitatud: 09.04.2010 10:17
Postitas ahto42
Mine võta kinni :?: Kas külmapoole voolikud on jälle õli täis?
Ise remonditud(kõik tööd tegin ise) turboga sõitnud sõitnud pea 10tkm.

Postitatud: 09.04.2010 10:35
Postitas Astrona
Tagantjärgi tarkus, aga kui turbo annab otsad, tuleks otsida üles põhjus, ja peale leidmist mõelda uue turbo peale.
See, et nüüd jälle õli ülearu valedes kohtades on, ei tähenda, et turbo õlitus on piisav.
Alati on võimalus, et ilma nimeta autoremondimees tegi midagi valesti.
1 puht teoreetiline oletus, kuna peeti vajalikuks katti puhastada, on ka see, et sul on/oli kat umbes, väljalaskesüsteemi vastusurve on suur ja see lõhub tihendi.
Vaata IC ja torustik üle, kas seal on kõik õli täis. Kui pole, siis nüüd võibolla juba kolvis lihtsalt auk, ja õli tuleb sealt, mis põhjendaks ka auto mitte käimise :)

Postitatud: 09.04.2010 13:11
Postitas Jaan
Kus sul turbo remonditi?

Postitatud: 09.04.2010 19:01
Postitas Lauriclf
Kui käivitasin, siis tõmbas turbost mootorisse mineva õhutoru kummilõdviku vaakumisse.

Õli oli kõigi nelja kolvi peal, ei taha uskuda et kõigis auk, kuigi jah, neljandas tundus olevat pisut rohkem :/ Kui ilma küünaldeta käivitasin, siis korra viskas neljandast silindrist õli välja nagu õlipumbast.

Sellepärast siia kirjutasingi, et teada saada mis võis selle jama tekitada.
Katalüsaatori ummistusest olen teadlik, aga kas viga võib olla ka nt õlipumbas või mõnes muus seadmes?

Mis on IC torustik?

Praegu ei tahaks öelda, kes ja kus turbot remontis, aga kui selgub, et jama põhjustas kehvasti remonditud turbo, siis annan sellest kindlasti foorumis teada.

Postitatud: 09.04.2010 19:46
Postitas Astrona
Lauriclf kirjutas:Mis on IC torustik?

Praegu ei tahaks öelda, kes ja kus turbot remontis, aga kui selgub, et jama põhjustas kehvasti remonditud turbo, siis annan sellest kindlasti foorumis teada.
IC on intercooler ehk vahejahuti.

Tõmbas ta sul cooleri ja siibri või cooleri ja turbo vahelt või mõlemad lõdvikud vaakumisse?
Võibolla oli cooler nii õli täis jooksnud, et õhk ei käind enam läbi?
Ei tahaks uskuda, et isegi seisev turbo käivitades nii palju vaakumit tekitaks.
Õhufilter on kah puhas ikka? See võib kah vaakumit tekitada, mis omakorda imeb turbost õli läbi.

Ega juhtumisi pole pannud kuullaagerturbot ilma restrictorita?
Turbo õlituse tagasi ja pealevool on kontrollitud?

EDIT: võibolla lihtsalt IC läbipesemisel unustati IC tühjaks lasta :lol:

Postitatud: 09.04.2010 23:26
Postitas ahto42
Kui vaakum, siis võib ka karterituulutusest õli imeda