1. leht 1-st
bmw 524 td belt setup (rihmamärgid)
Postitatud: 19.01.2010 21:46
Postitas aassd
Teen teema siia kuna bmwclubi foorum maas!
Nii, et ei tasu esimese asjana hakata õiendama.... ega probleemid ise ei lahene...
Probleem siis järgmine: plokikaanetihendi vaelt mullitab, +surve paisupaagis, ühtlasi vahetaks ka rihma ära.
Kuidas saan ilma spetsriistadetta sellle rihma uuesti paika, pärast.
Sammuti mind huvitab,kumaba pidi käib alumine käbi ja ventilaatoritiivik(termosiduriga) lahti`?
Väärt nõu on teretulnud:)
Autodata annab kolm riista: hoorattafiksaator 4 (palju mm läbimõõt on sellel tiftil?), kõrgsurvepumbafiksaator 9 (palju läbimõõt on sellel tiftil?) ja nukafiksaator 10 (wtf? kuidas, kuidas selle paika pärast saab)
Esimesed kaks tifti on mõõdetavad vast, probleem tekib nuka fikseerimisega ja nagu pildilt näha siis uue rihma puhul tuleb kasutada 2.5mm paksust lehte... lalalaaa
Ei taha kohe laksust laiali tõmmata, vbla annab ennem mõned märgid teha, et pärast asja kokku ka saab õieti:)

Postitatud: 20.01.2010 1:03
Postitas Wots
Tere.
Mina isiklikult rihma pole vahetanud kuid olen remontinud kõrgsurvepumpa, mille pidi loomulikult eemaldama mootoriküljest mässates rihmamajandusega.
Auto käib siiamaani ja väga hästi kuigi ühtegi manuaali või õpetust polnud käepärast.
Aga see selleks.
1. Eeldame ,et sinu auto on rihm õigesti peal st. et kõik( väntvõll,nukkvõll ja kõrgsurvepump) märgid kattuvad.
2. Otsi pulk(ise avatasin,et marker sobis TÄPSELT) pumpa ratta fikseerimiseks
3. Tee väga hea markeriga kriipsud nii nukk/väntvõlli ja pumba ratta peale.
4. Loe üle mitu hammast jääb kriipsude vahele ning siis tee ka uuele rihmale need märgid peale.
5. Keera pinguti maha ja eemalda vana rihm.
6. Kui sa meelega ehk jõuga pole mootorit ringi ajanud siis ta püsib paigal.
7. Pane uus rihm peale ning kõigepealt pane ta kriipsude järgi paika ning siis pinguta pingutit.
-------------------------------------------------------
Lihtsalt kui sa mingeid asju ise kui rihma peal pole paigast ära ei keera siis läheb kõik hästi! Ning hammaste arvuga ju eksida ei saa pigem kehvade ning kulunud mootorimärkide(vildakas plekitükk) paned valesti.
Ventika termosiduril oli vist nipp ,et keerad aeglaselt ühelepoole ning siis kiiresti hooga teisele poole lahti.
Mina kui suht autoremondi kauge inimene puutusin 2.4TD siis esimest korda ning asi õnnestus kenasti.
Edu ja hoia meid ka toimuvaga kursis.
PS. jälgi ka ,et sooneline rihm "selg" ilusti jookseks rullikus selleks aja mootorit ikka 5 korda ringi mutrivõtmega ja hiljem veendu et rihm kuskilt vastu katet või mõnda pleki serve ei jookse.
Postitatud: 16.05.2010 22:32
Postitas Molotov51
Eelmine juhend töötab ka kenasti, kuid võid kontrollida nukkvõlli paigal olekut veel lisaks. Pane väntvõll ja kõrgsurvepump paika ära nagu eelnevalt nimetatud (väntvõll tasuks jätta muidugi täpselt ees oleva seibi märgi järgi, et täpsem oleks) ja siis uus rihm peale pandult ja paika pingutatult vaadata üle nukkvõlli asend. Seda saab teha klapikambrikaane alt nurgikuga. Seal nukkvõlli ees otsas on nelikant, kuhu pannakse tegelt spetsiaalne raam peale, mis fikseerib selle kohe paraleelseks klapikambrikaane tihendipinnaga. Sina saad aga korraliku nurgikuga ka selle töö tehtud. Kontrollid ühelt ja teiselt poolt. Kui ei ole paraleelne tihendi pinnaga, keerad nukkvõlli otsast rihmaratta poldi lahti ja keerad paika...
Postitatud: 16.05.2010 23:11
Postitas ahto42
Kui surve paisupaagis, siis alustame ikka plokikaane remondist onju. Kaas maha ja survestama, kui kaas korras ja lihvitud. siis tihend ja märgid.
Tavaliselt käib rihmavahetus nii, et esimene sil üss ja siis tehakse märge nukvõlli rihmarattale ja plokikaanele, siis rihm maha ja uuesti samade märkidega tagasi.
Postitatud: 10.06.2010 22:03
Postitas Molotov51
Siin ei ole mõtet märkeid teha, sest sel on spets rakised selle jaoks, et ta täpselt saada, mitte paar mm lainetama.