1. leht 6-st
1,8T jahtub liiga maha
Postitatud: 14.01.2010 10:54
Postitas Turbopassat
Teema siis selline et kohapeal saavutab mootor pika peale 90 C aga sõites langeb kusagil 60 C peale. Suur ring oleks nagu koguaeg lahti aga samas termostaadi viga ei ole. Neid juba korduvalt vahetanud ja eelmisi veenõus keetmismeetodil katsetanud ja avanevad ilusasti natuke enne keema minemist.
Salongi sooja tuleb kenasti kui kohapeal 90 C saavutab aga maanteel enam nii sooja ei tule mis on ka loogilne iseenesest kui temp. alla läheb. Äkki kellegil sarnast kogemust ?
Postitatud: 14.01.2010 12:55
Postitas murjam
Sarnaseid kogemusi on küll, kuid enamasti viga ikka termostaadis või siis termostaadi tihendis. Loogiliselt võttes vist ei saa ju muus viga ollagi kui jahutusvedeliku tase normis ja süsteem kuidagi valesti kokku ei ole pandud. Muud moodi mootorit ikka maha ei jahuta, kui vesi peab olema suurel ringil.
P.S: just praegu lähen välja termostaati vahetama :D
Postitatud: 14.01.2010 13:34
Postitas Mardo
äkki on asi pigem ilmas kui autos endas. Külma ilmaga maanteel saab radikas rohkem jahutust ja jahutab mootori maha. Sama asi ka minul
V6 audiga, maanteel on ~70 kraadi või alla selle aga kohapeal 90.
Postitatud: 14.01.2010 13:36
Postitas Motary1
Mul oli sarnane juhtum, kui 2 liitrit jahutusvedelikku oli puudu.
Postitatud: 14.01.2010 13:46
Postitas zoom1
Mardo kirjutas:äkki on asi pigem ilmas kui autos endas. Külma ilmaga maanteel saab radikas rohkem jahutust ja jahutab mootori maha. Sama asi ka minul
V6 audiga, maanteel on ~70 kraadi või alla selle aga kohapeal 90.
Mul kah V6 audi, kuid mitte mingit vahet pole kas väljas on 0 või -24, temp püsib täpselt 90c nii maanteel kui linnas. Enne langes maanteel 70ni aga peale termostaadi vahetust asi lahenes
Teemaalgatajale, et kontrolli kas süsteem juhuslikult ei leki, endal oli paisupaagis mõra ja süsteemi rõhu languse korral hakkas temp. igasuguseid pulle tegema.
Postitatud: 14.01.2010 13:48
Postitas Turbopassat
kus juures siiani pakutud variandid on jah loogilised aga kohe mitte ei lähe minu looga kokku. Termostaat töötab 100% (testisin seda vees mida kuumutasin keemiseni, natuke ennem keema minemist avanes termostaat kenasti). Termostaadi tihend- kokku panemisel sai termostaat ise ennem oma pesasse hermeetiku abil kinnitada, et toru kinnitamisel paigast ei liiguks. Samuti sai korpuse külge kinnitatud ka tihend (uus tihend) ja kokku läks asi väga ilusti. 2 korda juba lahti võtnud ja vaadanud olukorda ja siis kenasti kokku tagasi pand. Suur radikas on soe jah ees st. et vesi on suures ringis aga mismoodi on see võimalik ?
Postitatud: 14.01.2010 14:16
Postitas murjam
Ma natuke väljendasin valesti seoses tihendiga. Mõtlesin just seda, et äkki on termostaadi serv liiga õhuke (mine tea b-osa niikuinii ja pole äkki ideaalselt mõõdus) ning korpus ei suru teda korralikult tihedaks.
Termostaat ikka õiget pidi?
Postitatud: 14.01.2010 14:28
Postitas Turbopassat
Termostaat sai ikka nii sisse jah nagu vanagi...eeldatavasti siis õieti.
isegi kui ta valepidi panna siis lahti ei saaks suur ring nagu väga olla.
Postitatud: 14.01.2010 17:11
Postitas kilplane
mul termostaat iidamast aadamast vahetamata, enamvähem VIST töötab.
a lahendus probleemile on väga lihtne. papitükk ja tükkike teipi.
mul pandi uus radikas, ja see külmaga jahutas liiga hästi (temp tõusis liiga aegalselt, küll aga polnud probleemi, et ära kukuks.) ja katsin pool radikat papitükiga kinni. (nüüd on papitüki ja esistange vahel muidugi suur jääkamakas, aga vähemalt toas on soe.). ühel tuttava autol pidi ventika kah tagant ära tõmbama, tal mingi soojailma auto, vent käis pidevalt.
vanadel vene autodel müüdi isegi mingeid nahkasid, mis tõmmati stange ribide peale, et sõites kõlma õhku niipalju peale ei puhuks.
häid talverõõme!
Postitatud: 14.01.2010 17:35
Postitas rst
Kui radikas on soe ning mootori temp ei taha ikka tõusta, siis on viga termostaadis. Sest termostaat määrab ära selle, kas jahutusvedeliku on vaja jahutada radika abil või mitte.
Postitatud: 14.01.2010 20:36
Postitas Astrona
kus juures siiani pakutud variandid on jah loogilised aga kohe mitte ei lähe minu looga kokku. Termostaat töötab 100% (testisin seda vees mida kuumutasin keemiseni, natuke ennem keema minemist avanes termostaat kenasti).
90 C saavutab aga maanteel enam nii sooja ei tule mis on ka loogilne iseenesest kui temp. alla läheb.
Küsimus polegi ju ülekuumenemises ja termostaadi mitte avanemises, vaid pigem selle sulgumises. Kas testisid ka termostaadi sulgumist? Võibolla jääb alles peale 5. avanemist irvakile. 10-20KW soojust mis 70-90kmh'ga cruisides veesärki jm läheb pole just väga palju - õhuliikumine kapoti all võtab sellest suure osa ära ja võimas salongisoojendusradikas võtab veelgi rohkem.
Korraliku soojendusega, sõidad mootori soojaks ja keerad soojenduse kraani pool kinni.
Mitte, et nüüd ei peagi soojaks saama, vaid tahan öelda, et pole suurt viga vaja, et jahedaks tõmbaks.
Ega sul juhtumisi ilma korraliku termostaadita õli-jahutust pole?
Postitatud: 14.01.2010 21:28
Postitas Turbopassat
kilplane kirjutas:mul termostaat iidamast aadamast vahetamata, enamvähem VIST töötab.
a lahendus probleemile on väga lihtne. papitükk ja tükkike teipi.
mul pandi uus radikas, ja see külmaga jahutas liiga hästi (temp tõusis liiga aegalselt, küll aga polnud probleemi, et ära kukuks.) ja katsin pool radikat papitükiga kinni. (nüüd on papitüki ja esistange vahel muidugi suur jääkamakas, aga vähemalt toas on soe.). ühel tuttava autol pidi ventika kah tagant ära tõmbama, tal mingi soojailma auto, vent käis pidevalt.
vanadel vene autodel müüdi isegi mingeid nahkasid, mis tõmmati stange ribide peale, et sõites kõlma õhku niipalju peale ei puhuks.
häid talverõõme!
Kus juures mul on radikas niigi 100% eest kinni kaetud...muidu kukkus temp ikka päris nurgataha ja tuli vaid leiget õhku.
Postitatud: 14.01.2010 21:32
Postitas Turbopassat
Astrona kirjutas:kus juures siiani pakutud variandid on jah loogilised aga kohe mitte ei lähe minu looga kokku. Termostaat töötab 100% (testisin seda vees mida kuumutasin keemiseni, natuke ennem keema minemist avanes termostaat kenasti).
90 C saavutab aga maanteel enam nii sooja ei tule mis on ka loogilne iseenesest kui temp. alla läheb.
Küsimus polegi ju ülekuumenemises ja termostaadi mitte avanemises, vaid pigem selle sulgumises. Kas testisid ka termostaadi sulgumist? Võibolla jääb alles peale 5. avanemist irvakile. 10-20KW soojust mis 70-90kmh'ga cruisides veesärki jm läheb pole just väga palju - õhuliikumine kapoti all võtab sellest suure osa ära ja võimas salongisoojendusradikas võtab veelgi rohkem.
Korraliku soojendusega, sõidad mootori soojaks ja keerad soojenduse kraani pool kinni.
Mitte, et nüüd ei peagi soojaks saama, vaid tahan öelda, et pole suurt viga vaja, et jahedaks tõmbaks.
Ega sul juhtumisi ilma korraliku termostaadita õli-jahutust pole?
Kui veest välja termostaadi võtan siis see sulgub kenasti...proovisin ka seda. Pole ka eriti loogiline et 3 tutikat termostaati järjest omadega peetis on (erinevate tootjate omad ka veel)
Õli jahutusest ei tea ma küll miskit...1,8T AEB 97a.... mõni targem äkki teab kui see kuidagi asjasse muidugi puutuda võib.
Postitatud: 14.01.2010 22:49
Postitas taxu
Oli endal just sama probleem ja uus termostaat lahendas olukorra. Kusjuures testisin ka vana tükki veeklaasis ja selle järgi ei saand nagu midagi aru et vigane oleks.
Ja kui liigjahtumine just kiiremini sõites toimub, siis saab viga olla ainult radikaringiga seotud- sinna jõuab kuskilt kaudu liiga palju jahtusvedelikku. Ja kui see ei tule läbi termostaadi, siis kuskohast?
Postitatud: 14.01.2010 23:30
Postitas ahto42
Minul nt 2x B osa ei toiminudki. Kui panin originaali, siis ok. Hinnavahe ei ole suur.