Mõned teoreetilised probleemid
Postitatud: 11.01.2010 23:38
Tere.
Mida rohkem olen end harinud seoses turbo ja üldsesisepõlemismootoritest seda rohkem tekib mul küsimusi. Vaikselt peas ka keerlevad erinevad projektid ning ettevõtmised kuid ennem millegi tegemist püüan natukene kurssi viia ennast.
------
1)Nimelt on jäänud silma,et "lahja segu" korral tõuseb põlemistemperatuur(kuna segu põleb aeglasemalt) ülelaetud mootoris nii palju ,et kolvid sulavad + detonatsioon. Kuid miks vabalt hingavalt mootoril see ei tekita kahjustusi? Muidugi langeb mootori efektiivsus ja mootor võib üle kuumeneda kuid sisu "jääb tahkeks" .
2) Miks üldse alanda surveastet? Kui on madal survaste(8:1 vms) siis sinna tohib lasta palju turbo rõhku ning kokku tuleb ÜSS(kuid ennem süütamist) rõhk X1 siis mis vahet on kas X1 saavutatakse 8:1 või 11:1 surveastmega kui eeldada ,et lõpp rõhk jääb samaks ning detonatsiooni ei teki.
3) Kas tõesti intercooleri ainukene mõte on jahutada õhku kuna turbo kuum ja külm koda on pmts üksteise vastas? Oleks mõeldavad alternatiivid nagu külma koja isoleerimine või siis nö tiiviku võlli pikendamine ,et vähem kuumutamist toimuks.
Küsimused said võib olla natukene segased kuid loodan siiski vastuseid.
Mida rohkem olen end harinud seoses turbo ja üldsesisepõlemismootoritest seda rohkem tekib mul küsimusi. Vaikselt peas ka keerlevad erinevad projektid ning ettevõtmised kuid ennem millegi tegemist püüan natukene kurssi viia ennast.
------
1)Nimelt on jäänud silma,et "lahja segu" korral tõuseb põlemistemperatuur(kuna segu põleb aeglasemalt) ülelaetud mootoris nii palju ,et kolvid sulavad + detonatsioon. Kuid miks vabalt hingavalt mootoril see ei tekita kahjustusi? Muidugi langeb mootori efektiivsus ja mootor võib üle kuumeneda kuid sisu "jääb tahkeks" .
2) Miks üldse alanda surveastet? Kui on madal survaste(8:1 vms) siis sinna tohib lasta palju turbo rõhku ning kokku tuleb ÜSS(kuid ennem süütamist) rõhk X1 siis mis vahet on kas X1 saavutatakse 8:1 või 11:1 surveastmega kui eeldada ,et lõpp rõhk jääb samaks ning detonatsiooni ei teki.
3) Kas tõesti intercooleri ainukene mõte on jahutada õhku kuna turbo kuum ja külm koda on pmts üksteise vastas? Oleks mõeldavad alternatiivid nagu külma koja isoleerimine või siis nö tiiviku võlli pikendamine ,et vähem kuumutamist toimuks.
Küsimused said võib olla natukene segased kuid loodan siiski vastuseid.