1. leht 2-st

K: Turbo õlituse kohta

Postitatud: 02.11.2005 21:13
Postitas jeff01
Nimelt huvitab se kitsendus, kas seda on vaja, mis se paremaks/halvemaks muudab. Turbo on küll töökorras aga mitte uus, seega võiks mõelda juba sellele, kuidas vähem suitseda võiks. Kuna tegin flantsid ise, siis mõtlesin just õli sisselaske flantsi auguga mängida, hetkel puurisin selle vaid 2 millimeetriseks (Mis sellest mõõdust arvate) Sõber, kes antud alal veidi kogenum ütles et pole üldse vaja seda kitsendust aga põen just sellepärast, et mul toodud pmt otse õlipumbast suure jämeda toruga (10mm on toru, turbosse sisse midu 6mm)ja minu loogika järgi vähendab se õli survet mujal mootoris :?

Postitatud: 02.11.2005 23:22
Postitas Marko
sõber ei tea sul turbo õlitusest ilmselt midagi. tee turbo õli pealejooks 3mm, soovitav oleks juba toru millega õli sinna juhid ka peenem panna ;)
jälgi seda et õli ärajooks oleks mingi al 10mm ja õli saaks voolata vabalt alla :idea: muidu saad mingi süsteemi uuesti meisterdada või halval juhul keerad turbo peeti

Postitatud: 03.11.2005 8:25
Postitas jeff01
Oi kui palju ta veel teab. Tal omal ilma tehtud ja oli ka eelmine turborakett ilma aga tal ilmselt liiga tihedad turbod olnud. Äravoolu kohta ei küsimud ma midagi aga mille järgi sa 3mm pakud? nissan 200l on 0,7mm kui õigesti mäletan :roll: ja toru ei määra midagi, toru täitub õlija ja surve jääb sama.

Postitatud: 03.11.2005 11:43
Postitas Kuuno
jeff01 kirjutas:Oi kui palju ta veel teab. Tal omal ilma tehtud ja oli ka eelmine turborakett ilma aga tal ilmselt liiga tihedad turbod olnud. Äravoolu kohta ei küsimud ma midagi aga mille järgi sa 3mm pakud? nissan 200l on 0,7mm kui õigesti mäletan :roll: ja toru ei määra midagi, toru täitub õlija ja surve jääb sama.
0.7mm v 7mm? :S loodan et ennem 7mm vist ikka?
endal kuskil 5mm ja piisas ilusti!

Postitatud: 03.11.2005 15:21
Postitas zoom1
200sx on ploki sees selline junn kust tuleb turbo õlitus ja seal on ~1mm auk sees. Milleks muidu netis müüakse selliseid rõhu alandaiaid ku neid vaja pole?

Postitatud: 03.11.2005 18:20
Postitas jeff01
rõhku nad ei alanda, kogust aga küll. Samas pole pooltel, vb ka rohkematel turboautodel neid peal.

Postitatud: 03.11.2005 18:33
Postitas Marko
jeff01 millest "nendest" sa räägid? kui sa lased turbole 10mm = 1cm siseavaga torust õli peale siis kaldun arvama, et masin hakkab sul sumbutist valget auru välja taguma. kui sa "nende" all mõtled kitsendusi siis need on ikka enamus turbo õlituse pealejooksudel olemas.

kui sa teisi ei usu katseta omal nahal ära, vaata kuidas turbo puksid vastu peavad sellisele kogusele õlile mis sa peale lased. arvesta seda et see õli ei kulge niisama sinna vaid on ikka rõhuall ;)

Postitatud: 03.11.2005 19:02
Postitas jeff01
Saan aru aga turbol on sisselase vaid 6mm. Räägin lihcalt äraproovitud asjast (2 turboprojekti on niiviisi tänavale läinud, et kitsendust neil ei olnud ja kumbki ei suitse ja kumbki polnud ka uus turbo.) Aga kuulaks siis selle kitsenduse mõõdust ja kas selline lahendus, et flants on kitsdendus üldse sobib? üritasin nagu eri mõõtu puuridega versengi luua 6mmlt siis 2le.

Postitatud: 03.11.2005 19:34
Postitas Kuuno
tglt on see nii et tuleb leida õige suurus...arvan et 1cm õlitorus ei ole enam eriti mingit rõhku....
aga kui võtta raamatu järgi siis tyhikäigul oli vaja vist turbol aint 5psi minimaalselt ja töödates 43psi'd ...kui ma õigesti mäletan
paned selle õlipealejooksu ära ja kella vahele ning mõõdad õli surve ära....

Postitatud: 03.11.2005 21:30
Postitas jeff01
panter kirjutas:tglt on see nii et tuleb leida õige suurus...arvan et 1cm õlitorus ei ole enam eriti mingit rõhku....
nii et suuremas ruumis on rõhk väiksem :roll: :?: Minu loogika järgi rõhk säilib.

Postitatud: 04.11.2005 3:09
Postitas Priit
jeff01 kirjutas:Räägin lihcalt äraproovitud asjast (2 turboprojekti on niiviisi tänavale läinud, et kitsendust neil ei olnud ja kumbki ei suitse ja kumbki polnud ka uus turbo.)
Ma arvan et need turboprojektid toimisid ilma kitsendusteta sellepärast korralikult sest et need mootorid mille küljes nad olid ei tootnud lihtsalt nii kõrget õlisurvet mis oleks olnud üle turbo taluvuspiiri.

mina vaataks palju mu auto mootor õlisurvet täispööretel toodab ja kui see surve on üle nt 40psi siis paneksin kitsenduse vahele. ja sellest flansist saad ju väga hea kitsenduse minuarust. augu suuruse kohta peaks infot leidma maximum boostist, minuarust oli seal kuskil kirjas selle kohta täpsemalt veidike.

Postitatud: 04.11.2005 7:54
Postitas crisp
pane mingi manomeeter otsa ja siis proovi. minul on otse ja hullult pressib läbi õli 1,5 bar-2bar peaks küll olema

Postitatud: 04.11.2005 9:13
Postitas uhti
See eelnev jutt oli siis minu kahest kadettist millel polnud mingeid peenikesi düüse vaid 6mm auk nagu turbo flantsil.Minu mäletamist mööda muutus turbos sees see auk u 3mm jämedusex.100 % ei julge väita aga Audil pole vist mingit eraldi kalibreeritud ava õlitustorus :?

Postitatud: 04.11.2005 9:25
Postitas Kuuno
minul oli tglt nii et õli hakkas otsel äbi turbo pukside väljalaskesse pressima, aga ei tea mis põhjusel kuna äravool oli veidi halvasti projekteeritud...
nagu maximum boostis öeldud..parem raisata mõned summad õlituse väljamõtlemise ja ehitamise peale kui hiljem uue turbo peale!

Postitatud: 04.11.2005 11:57
Postitas Kuuno
raamatust veel..

it is possible to force oil past oil seals if oil pressure exceeds 65-70 psi
if particular system creates more oil pressure that seals can handle, it may be necessary to install a restrictor or bypass system to reduce pressure at the turbo
Problems of oil pressure overpowering the seal are evident in a frequent if not quite constant smoking problem
Anytime oil pressure exceeds the 65-70 psi range and smoking persists, it is required to install a restrictor
oil min requirements for turbo:
idle, hot- min pressure - 5psi
max load - 25psi