ivar kirjutas:Ma haigestuks motivatsioonipuudusesse, kui auto valmis ehitamiseks peaks 5 aastat kuluma.
Ma olen selles suhtes aeg ajalt tõbine

See küll pole antud tehnilise foorumi teema, aga siiski...
Enne kõike on muidugi eesmärk (projekt), selle täitmiseks ju ongi motivatsiooni vaja. Ja enne seda on vaja motivatsiooni, miks üldse mingit eesmärki püstitada jne, kasvõi naabri Villu Calibrale kott pähe tõmmata, mis iganes sind õnnelikuks teeb.
Kindlasti on motivatsioon 1 tähsamaid aspekte igas projektis. Kui motivatsioon on kõva, on ka raha lihtsam kokku kraapida ja aega leida.
Kui kogu Eestil oleks turbotamise suhtes tugev motivatstioon, siis oleks meil mingi 20000 projekti, mis ei jää raha taha ja veel 100000 projekti, mis veel vireledes valmiks. Hoidke meid ära kurjast, ja loodan, et seda motiivi nii palju ei tekiks

Paraku (õnneks) on motivatsiooni projekti alustamiseks olnud vaid ühel protsendil ja neist pooled vanguvad motivatsiooni kriisis - a la kui naine ütleb, et nüüd tuleb vannitoaremont "või muidu"

ja sõbrad üritavad sind igal vabal hetkel kuhugi ära lohistada - siis on vaja juba üle keskmise motivatsiooni, et need sotsiaalsed küsimused projekti ei peataks

.
Korraliku motivatsiooni korral jätad naisele auto ostmata küsid talt ja sõpradelt hoopis laenu ja meelitad nad joomise asemel garaazi.
Ülejäänud on juba "dela tehniki", mille puhul aitab meid turboclub.
Põhi-eesmärk peab olema suur, aga tuleb seada vahe eesmärgid, et selle saavutamine liiga võimatu ja kauge ei tunduks. Enne kui 10K eest klambreid voolikuid osta ja projekt sellega seisma panna, tuleks mootor ikkagi tööle saada. Mina olen selle poolt, et parem panna masin enne tööle, et kuulda kasvõi hääli, panna liikuma, et saaks korra tunde sisse, enne kui motiiv langeb, ja siis uue motivatsiooniga võtta kasvõi uuesti natuke laiali ja vahetada näiteks sidur, eesmärgiga, et juba täis boostiga saaks liikuda jne. See aja-kadu, tasub ennast ära. Samamoodi tasub algajatel 2000eekuse pool-pekkis turboga panna masin tööle, saada tunda, mida tähendab kasvõi 0.5bar, ja küll siis juba motiivi leiab, et korralik turbo hankida vms. Samas kui pappi pole, tuleks osta enne valmis vaid üli soodsaid juppe, või lihtsalt koguda... Asjadel on tendents odavneda peale seda kui sa need ära ostad, jäta ostmata või venita ostmisega, aja jooksul käib turult läbi palju soodsaid pakkumisi, ja keegi peab ju ostma kahjumiga müüdavad poolikud projektid jne. Kiirustamine on kallis lõbu... Lõputu teema.
Olen täheldanud ka, et mida vähem on raha seda rohkem on motiivi

Odavalt läbi saamise lootus teeb asja veel huvitavamaks ja keerulisemaks. Kui kohe kõik teaks, kui palju neil tegelt pappi sinna alla läheb, siis pooled projektid oleks jäätud alustamata...
Kui motivatsiooni pole, tuleb kõrvaldada selle rikkujad, näiteks koristada garaaz korralikult ära, osta paar tööriista juurde, uus puhur ja korralikud töökindad... sõlmida kihlvedusid jne a la "rapla rajal 140kmh", "Esimesel kõrvuti sattumisel teeb kaotaja tonnise-konni" jms
Head uut turbokiimarohket aastat!
