1. leht 1-st

Otsin konsulteerijat turbotamisega seoses.

Postitatud: 30.12.2009 19:22
Postitas Straight-six
Aluseks on m20 plokk.(Arvatavasti m20b27 alumine osa + 885 kaan)
8.5:1 oleks surveastme tulemus.
Otsin kannatlikku inimest kes on nõus laadimise kohta tarkusi pajatama.

msni saab PS kaudu. ;)

Postitatud: 30.12.2009 20:27
Postitas Master003
miks sa ei postita siia oma küsimusi?
saavad ka järgmised ehitajad su teadmisi kasutada ja jääks ära topelt küsimine

Postitatud: 30.12.2009 20:47
Postitas Astrona
Master003 kirjutas:miks sa ei postita siia oma küsimusi?
saavad ka järgmised ehitajad su teadmisi kasutada ja jääks ära topelt küsimine
Seda minagi. Selleks see foorum ongi.
See 1 konsultant ajab sulle oma rida ja kuna mingit diskussiooni ei teki, siis ei selgu ka tõde :)

Postitatud: 31.12.2009 0:16
Postitas mart154
kõigepealt kogu 50000+ krooni. Siis hakkame edasi rääkima :)

Läbi käidud tee. Veerandmiili 12.3 tõestamaks kahh. :-D

Postitatud: 31.12.2009 0:38
Postitas arne13
mart154 kirjutas:kõigepealt kogu 50000+ krooni. Siis hakkame edasi rääkima :)

Läbi käidud tee. Veerandmiili 12.3 tõestamaks kahh. :-D
Kas mitte kõigepealt ei peaks ikka olema idee asja teostamisest ja alles siis vahendid?? Kui on vajadus, siis leitakse ka lahendus.

Ja kas sa ostsid selle 50 000+ krooni eest tervelt ühe hobujõu :lol:

Postitatud: 31.12.2009 10:40
Postitas Astrona
arne13 kirjutas:
mart154 kirjutas:kõigepealt kogu 50000+ krooni. Siis hakkame edasi rääkima :)

Läbi käidud tee. Veerandmiili 12.3 tõestamaks kahh. :-D
Kas mitte kõigepealt ei peaks ikka olema idee asja teostamisest ja alles siis vahendid?? Kui on vajadus, siis leitakse ka lahendus.

Ja kas sa ostsid selle 50 000+ krooni eest tervelt ühe hobujõu :lol:
Mina näiteks ajasin enne raha kokku ja siis vaatasin, mis selle eest võiks endale lubada - genereerisin idee, ning siis vahendid. Ehk siis nõustun te mõlemaga.

95% juhtudest tehakse vastupidi, projektid jäävad poolikuks ja tehtud kulutused müüakse 2-4 korda odavamalt maha (valmis projektide müümine pole kah kasulikum).

Mart pakub 50K eest konsultatsiooni, kuidas saada 100K'ga auto kiiremaks kui Enzo - puhas võit 9850000EEK.

Postitatud: 31.12.2009 11:06
Postitas Maik
Kui keegi tõesti on nii kannatlik,et suudab koguda 50k ja alles siis seda raiskama hakata ... siis on valmis- mootorit selle raha eest juba osta lihtsam ja odavam. Või kitti. Ise alustasin ehitamist kompressori ostust mis peale seda seisis mitu kuud. netlist lugedes vennad turbotavad 3000 usd-ga mille sees on veel auto hind...

turbokit 650 usd http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=39032
siin kah vähe asjalikku http://www.dtmpower.net/forum/e30-3-ser ... reams.html

Postitatud: 01.01.2010 17:06
Postitas RICE BURNER
Kõigepealt tuleb luua eesmärk!
Eks turbotamiseks võib nimetada igasuguseid käkerdisi, kuid kui saad näiteks ise hakkama keevituse, freesimise, treimise ja elektritöödega, siis vähegi arvestatav projekt läheb varuosade arvelt juba maksma vähemalt 100k pluss töö, mille teed ju ise ära.
Kui keegi saab odavamalt, siis õnnestus kellegi pankrotistumise järel mõned soodsad detailid muretseda ja ta ei hooli, kas auto ka normaalselt sõidab.
Muidugi lõpphind sõltub palju auto margist ja mootorist.(twinturbo vs single,6 silindrit vs 4 vs 8, kas auto kapoti alune näeb ka ilus välja jne.jne) Muidugi paljustki määrab lõpphinna soovitu hobujõude hulk.
Tavaliselt ei arvestata selliste asjadega nagu näiteks sidur, juhtaju, surveaste, mootori vanus ja läbisõit ja palju muud, mida on vaja veel arvesse võtta peale turbo soetamise. Näiteks lihtsate voolikute ja klambrite peale võib kuluda kümneid tuhandeid. Auto seadistamine proffessionaali käe all võib maksma minna 15000 ja rohkem eeki.
Oleme siin foorumis palju lugenud, kuidas keegi auto odavalt ära turbotas, kuid kas see ei lähe siis arvesse, et järgmisel päeval kolvirõngad karteris on ja asi seisab!?
Räägime ikka sellistest projektidest, mis on võimelised ikka kulgema ja näevad viisakad välja.
Ülejäänud on minu arust käkerdised, mis on rohkem hariva eesmärgiga ehitatud, kuid tarkust saab ka internetist. Vähemalt omanikud saavad targemaks, et ilma teadmiste ja rahata muud ei saagi, kui kuude viisi nu..i.
Õnneks on väikeses Eestis mõned mehed, kellele võid raha viia ja hiljem autoga rõõmsalt ringi sõita.
Kui raha vähe, kuid huvi suur, siis tuleb 5 aastat ajavaru võtta ja vähehaaval, kuid korralikult asi käsile võtta.
Üks kuu ostad kolvid, teisel kepsud jne. Arvan, et see oleks mõistlikum, sest vähestel on palju raha!

Head uut TURBO aastat kõigile!
:)

Postitatud: 01.01.2010 18:43
Postitas ivar
Mõnede jaoks ei ole probleem, et masin aegajalt laiali käib.
Ma haigestuks motivatsioonipuudusesse, kui auto valmis ehitamiseks peaks 5 aastat kuluma.

Head uut aastat!

Postitatud: 01.01.2010 18:55
Postitas Raceboy
Lisaks veel ühe remargi teemasse.
Isegi suur rahahulk ja tegija kätte viimine ei garanteeri seda, et mootor mõne aja pärast mingil põhjusel laiali ei käi.
Viljar võib kasvõi omadest kogemustest rääkida. Kuigi on olemas nii teadmised, raha ja kogemused, mingil hetkel võib ikkagi olla midagi, mis mootoriga 1:0 teeb. Möödunud hooajal oli vist üks tõsisem turboprobleem, mis neelas mootori?

Hääd uut kõigile!

Postitatud: 01.01.2010 19:25
Postitas RICE BURNER
Mõnede jaoks ei ole probleem, et masin aegajalt laiali käib.
Ma haigestuks motivatsioonipuudusesse, kui auto valmis ehitamiseks peaks 5 aastat kuluma.
See osutub ju kokkuvõttes kallimaks, kui algselt õigesti teha!?
Ja motivatsioonipuuduses vaevlejatele soovitan tegeleda malega. Hea rahulik ja soodne ala:)
Odavalt teha on raske ja veel kiiresti ja odavalt on veelgi hullem kombinatsioon.
Lisaks veel ühe remargi teemasse.
Isegi suur rahahulk ja tegija kätte viimine ei garanteeri seda, et mootor mõne aja pärast mingil põhjusel laiali ei käi.
Viljar võib kasvõi omadest kogemustest rääkida. Kuigi on olemas nii teadmised, raha ja kogemused, mingil hetkel võib ikkagi olla midagi, mis mootoriga 1:0 teeb. Möödunud hooajal oli vist üks tõsisem turboprobleem, mis neelas mootori?
Selge see, et tehnikasport on tehnikasport, kuid selle jama oleks saanud ära hoida vaid viimasel etapil üldse mitte startides. Aga kuna mootor oli meid juba 2a teeninud ja ilusti toiminud, oli selge, et tuleb järgmiseks aastaks uus teha ja seega tagasi ei hoidnud.
Omale tehes võib paljude osadega ja töödega küll kompromissile minna, kuid teisele teenust osutades peab tegema nii, et pärast ei saaks keegi näpuga näidata. Vähemalt peaks see ideaalis nii olema, sest tegemist on kliendi rahaga.

Postitatud: 02.01.2010 1:18
Postitas ivar
See osutub ju kokkuvõttes kallimaks, kui algselt õigesti teha!?
Väljendasin ennast halvasti. Mõttes oli midagi niisugust, et odavalt turbotamisel on võimalike hilisemate remondivajadusega arvestatud. Aga on ka võimalik, et jääb kestma.
Kui läheb hästi, tuleb kokkuvõttes odavam.

Postitatud: 02.01.2010 16:14
Postitas Astrona
ivar kirjutas:Ma haigestuks motivatsioonipuudusesse, kui auto valmis ehitamiseks peaks 5 aastat kuluma.
Ma olen selles suhtes aeg ajalt tõbine :)
See küll pole antud tehnilise foorumi teema, aga siiski...
Enne kõike on muidugi eesmärk (projekt), selle täitmiseks ju ongi motivatsiooni vaja. Ja enne seda on vaja motivatsiooni, miks üldse mingit eesmärki püstitada jne, kasvõi naabri Villu Calibrale kott pähe tõmmata, mis iganes sind õnnelikuks teeb.
Kindlasti on motivatsioon 1 tähsamaid aspekte igas projektis. Kui motivatsioon on kõva, on ka raha lihtsam kokku kraapida ja aega leida.
Kui kogu Eestil oleks turbotamise suhtes tugev motivatstioon, siis oleks meil mingi 20000 projekti, mis ei jää raha taha ja veel 100000 projekti, mis veel vireledes valmiks. Hoidke meid ära kurjast, ja loodan, et seda motiivi nii palju ei tekiks :) Paraku (õnneks) on motivatsiooni projekti alustamiseks olnud vaid ühel protsendil ja neist pooled vanguvad motivatsiooni kriisis - a la kui naine ütleb, et nüüd tuleb vannitoaremont "või muidu" :) ja sõbrad üritavad sind igal vabal hetkel kuhugi ära lohistada - siis on vaja juba üle keskmise motivatsiooni, et need sotsiaalsed küsimused projekti ei peataks :).
Korraliku motivatsiooni korral jätad naisele auto ostmata küsid talt ja sõpradelt hoopis laenu ja meelitad nad joomise asemel garaazi.
Ülejäänud on juba "dela tehniki", mille puhul aitab meid turboclub.
Põhi-eesmärk peab olema suur, aga tuleb seada vahe eesmärgid, et selle saavutamine liiga võimatu ja kauge ei tunduks. Enne kui 10K eest klambreid voolikuid osta ja projekt sellega seisma panna, tuleks mootor ikkagi tööle saada. Mina olen selle poolt, et parem panna masin enne tööle, et kuulda kasvõi hääli, panna liikuma, et saaks korra tunde sisse, enne kui motiiv langeb, ja siis uue motivatsiooniga võtta kasvõi uuesti natuke laiali ja vahetada näiteks sidur, eesmärgiga, et juba täis boostiga saaks liikuda jne. See aja-kadu, tasub ennast ära. Samamoodi tasub algajatel 2000eekuse pool-pekkis turboga panna masin tööle, saada tunda, mida tähendab kasvõi 0.5bar, ja küll siis juba motiivi leiab, et korralik turbo hankida vms. Samas kui pappi pole, tuleks osta enne valmis vaid üli soodsaid juppe, või lihtsalt koguda... Asjadel on tendents odavneda peale seda kui sa need ära ostad, jäta ostmata või venita ostmisega, aja jooksul käib turult läbi palju soodsaid pakkumisi, ja keegi peab ju ostma kahjumiga müüdavad poolikud projektid jne. Kiirustamine on kallis lõbu... Lõputu teema.

Olen täheldanud ka, et mida vähem on raha seda rohkem on motiivi :) Odavalt läbi saamise lootus teeb asja veel huvitavamaks ja keerulisemaks. Kui kohe kõik teaks, kui palju neil tegelt pappi sinna alla läheb, siis pooled projektid oleks jäätud alustamata...

Kui motivatsiooni pole, tuleb kõrvaldada selle rikkujad, näiteks koristada garaaz korralikult ära, osta paar tööriista juurde, uus puhur ja korralikud töökindad... sõlmida kihlvedusid jne a la "rapla rajal 140kmh", "Esimesel kõrvuti sattumisel teeb kaotaja tonnise-konni" jms :lol:

Head uut turbokiimarohket aastat! :lol:

Postitatud: 02.01.2010 16:58
Postitas mart154
arne13 kirjutas:
mart154 kirjutas:kõigepealt kogu 50000+ krooni. Siis hakkame edasi rääkima :)

Läbi käidud tee. Veerandmiili 12.3 tõestamaks kahh. :-D
Kas mitte kõigepealt ei peaks ikka olema idee asja teostamisest ja alles siis vahendid?? Kui on vajadus, siis leitakse ka lahendus.

Ja kas sa ostsid selle 50 000+ krooni eest tervelt ühe hobujõu :lol:

BMW M20 mootori puhul on raske midagi uut välja mõelda. Seega on vaja ainult tükke koguda ja neid külge kruvida.

Iseküsimus on tükkide kruvimise oskus. Aegajalt tuleb mõõta ja mõelda kahh... Selle 50k eest üldjuhul saab ainult tükid. Mõttetöö tuleb eraldi juurde tellida või ise teha.

Hüva uut.