1. leht 1-st
Lada 2101 1,6T, 1973, Jan
Postitatud: 17.12.2009 15:05
Postitas Jan
Paneks ka enda projekti siis üles.
Auto ehitamist sai alustatud tegelikult juba kevadel aga mõtlesin, et ennem kui asi pole sõidukorras ei hakka teda siia üles panema.
Mootor on täiesti originaal, ainult kerge hooratas on pandud külge(peaks olema Estonia vormeli oma). Turboks on Audi S4 turbo K24. Rõhku juhib hetkel ainult wastegate, mis on samuti pärilt audilt ning millele on sise pandud 1,8 bar vedru. Jagaja on ümber tehtud selliselt, et rõhu all keerab süüte hilisemaks, et vältida detonatsiooni.
Novembri lõpus sai ka dynos käidud: tulemuseks 128 kw ja 252 Nm rattast. Esimene tõmme on 1,2 bar ülerõhuga, teine ja kolmas kusagil 1,4 bariga.
Rohkem infot ja pilte üritan panna järgmisesse posti, kuna nagu siia rohkem pilte üritan lisada, saan kohe ban'i.
Postitatud: 17.12.2009 15:07
Postitas Jan
Postitatud: 17.12.2009 15:15
Postitas mart154
oot. 1.8 bari ülerõhku või ikka absoluutrõhku?

Postitatud: 17.12.2009 15:20
Postitas Jan
Vedru on 1,8 bar absoluutrõhku (0,8 üle). See ei tähenda, et sellise ülerõhuga sõidaks. Talveks on auto garaazis, aga sõitsin viimati 1,4 bar'iga, kuigi sai ka wastegete kinni keeratud ja proovitud ka 1,8 bar ülerõhku.
Postitatud: 17.12.2009 20:52
Postitas RKsilver
mootori sisu pole näppinud ?
mis asi sul süüdet juhib ?
surveaste ?
Silver
Postitatud: 17.12.2009 21:29
Postitas Jan
Mootor on täiesti originaal, midagi hetkel veel teinud ei ole. Süüdet juhib originaal kontaktidega jagaja, mis on ringi tehtud. Surveaste on ka originaal 8,5:1.
Postitatud: 17.12.2009 22:44
Postitas Aare
Päris hea vaadata, siin ainuke karpaprojekt, kus ehitaja on endale füüsika selgeks teinud. Respect.
Postitatud: 17.12.2009 23:38
Postitas Motary1
Kaua see originaal tehnika sellist jõudu vastu peab? rohkem kui kahekordne originaal jõud ju
Väga vägev saavutus siiski

Postitatud: 18.12.2009 11:14
Postitas IvarR
Vot see on küll mõnus projekt, loodan et kestab ka.
Postitatud: 18.12.2009 15:28
Postitas Jan
Aare kirjutas:Päris hea vaadata, siin ainuke karpaprojekt, kus ehitaja on endale füüsika selgeks teinud. Respect.
Kui ehitama hakkasin, siis ega eriti ei teadnud küll seda karpa töö põhimõtet. Aga lugedes teooriat ja ise katsetates on see juba üpriski selgeks saanud, kuid arenguruumi on veel küll.
Siiamaani on mootor küll hästi vasu pidanud ja eks ta peab ilmselt veel kui kõik seades on. Talvel on tegelikult plaanis mootor lahti võtta ja kindlasti kolvid ära vahetada, kuna need peaks olema hetkel kõige nõrgem lüli. Samas oleks juba mõtekas ka teised kepsud panna. Veel tahaks plokikaant ka järgi aidata kuna selle taga on ka arvatavasti päris palju kinni.
Postitatud: 18.12.2009 21:17
Postitas _siim_
Küsin ka ühe küsimuse,kui keeruline sul karpat oli hankida ning kui saladus pole siis mis hinnaga kätte said.
Ning teine,siin foorumis küll suht ebatavaline aga palju karpaga küttekulu on boosti all?

Postitatud: 19.12.2009 0:39
Postitas hents99
Muide "turbo kit'e" müüakse erinevatele karbuuridele, on ka saadaval valmis karpasid, 2 lõõrilisetel hinnad ca 6k tükk.
Postitatud: 19.12.2009 10:42
Postitas Jan
Karpat hankida pole üldse keeruline. Ise tellisin ebayst kasutatud karpa ja maksis see 2700 krooni (Soomes uus selline 580 EURi). Antud karpa ei olnud tegelikult kohe valmis rõhu all töötama. Juurde tuli veel tellida kummist ülemise kaane tihend, ning kummist peaga nõelklapp. Aga et autot korralikult tööle saada ei piisa ainult sellest, et ostad karpa ja kruvid külge. Et asja seadesse saada on veel vaja erinevaid düüse ja emulsioonitorusid, mida on ka juurde ostetud omajagu. Tegelikult on see karpamajandus läinud maksma päris palju. Ma arvan, et sellise raha eest oleks saanud juba Megasqiurti aju (tulevikus tuleb nagunii). Aga kuna endal on asja vastu huvi ja ei ole nagu teisi sarnaseid projekte kohanud, siis mõtlesin, et miks mitte proovida. Küttekulu ei olegi tegelikult väga hull. Viimati oli rikkapoolse seguga u. 15l sajale. Seda saab kindlasti alla kui seadistusega natuke veel vaeva näha.