1. leht 1-st
Turbomootoriga auto ostmine
Postitatud: 09.12.2009 19:21
Postitas iffikas
Tere !
Turbo mootorid on minu jaoks üsna tühi maa. Sestap tulin siia, et otsida veidi õpetus sõnu ja punkte, mida peaks jälgima turbo mootoriga auto ostmisel.
Ei tea kas minu otsingu oskused on nõrgad või siin ei olegi teemasid kus konkreetselt oleks välja toodud, mida tuleks jälgida. KÕige lähedasem teema ongi võib olla "Minu autole turbo ABC".
Google osutus muidugi väga heaks sõbraks ja andis mulle sellise ülevaate:
http://www.turbotechnics.com/docs/turbo/tips.htm
Ja sellest lähtuvalt tekkis mõte, et võiks siin olla ka teema, et mida kuidas ja kust tuleks auto ostmisel vaadata ja jälgida.
Äärmiselt tore oleks muidugi eesti keeles materjal tekitada, oleks ilmselt paljudelegi kasuks.
Ning kui äkki on lahkeid inimesi siin keskkonnas, kes oleks äkki nõus ostuplatsile kaasa tulema (sümboolse nelipaki eest) näiteks. Siis selliste inimeste kontaktid võiks ka siin olla.
Siinkohal ka minu enda "probleem". Ei ole väga kodus selles teemas ja auto mida vaatama tahan minna on veel teises Eesti otsas, mis ei tee kogu protsessi lihtsamaks.
Ivar
Postitatud: 09.12.2009 21:13
Postitas laurz
Äkki kirjutad kõigepealt mis autot osta tahad. On vähe lihtsam

Postitatud: 10.12.2009 23:41
Postitas iffikas
laurz kirjutas:Äkki kirjutad kõigepealt mis autot osta tahad. On vähe lihtsam

Ununes mainida jah, silmapiiril on Volvo 1.7T mootor.
Postitatud: 11.12.2009 0:53
Postitas Er!k
No tegelt võiks siis siia juba üldisemaid nippe ka vb jagada?
Postitatud: 12.12.2009 14:04
Postitas RICE BURNER
kõige lihtsam on maksta spetsialistidele veidi raha, kes sinu eest auto üle kontrollivad!
Postitatud: 12.12.2009 15:08
Postitas Astrona
Miks üldse turbo-autot tahad?
Kui eesmärgiks võimsus samas suht väikse kütusekuluga, siis antud 1.7T isendist leiad ka võimasamaid 1.6 vabalthingavaid, mille töökindlus on kõrgem, kuna turbosüsteemi võrra vähem lülisid, mis võiks tõrkuda.
Postitatud: 12.12.2009 15:25
Postitas Aigo
no turboautosid ostetakse 2'e mõttega ju
et oleks see spooli fun factor ja et oleks garaaži all midagi teha.
sest kui tahta kestvat turboautot siis ega neid ei saa ka masu ajal alla 100k eriti.(loodan, et keegi puudutatuna ei tunne ennast)
EDIT: kuigi ükski asi pole igavene.
Postitatud: 13.12.2009 0:36
Postitas iffikas
Põhjus miks tunnen huvi konkreetsest mootorist on see, et see mootor istub peaaegu 1:1 'le minu Renault 5 kapoti alla ning ei tekita liigseid probleeme. Ja see mootor on kõige optimaalsema võimsusega.
Mootor on täpsemalt Volvo B18FT mootor, mis on ehitatud Volvo poolt, Renault mootori baasil ja Porsche meeste abiga. Volvo fanatid räägivad, et oli oma aja üks parimaid turbomootoreid. (Kui keegi tunneb ennast sellest väitest puudutanu, siis mina vastu ei vaidle, aga palun ärme hakka seda siin arutama).
Näppe õliseks teha ei karda ja garaašis viibimine on viimasel ajal aina enam meeldima hakanud. Samuti mõistan ma, et tänu lisalülidele kogu süsteemis muutub võimalus, et midagi üles ütleb suuremaks, aga mis siis.

Postitatud: 13.12.2009 11:14
Postitas Aigo
no kui mootori pärast siis ikka vaata suitsemised ja mootori välimus üle selle järgi juba tead ise mingi hinnangu ju anda, sest kui ikka mootor väljas õline ja rokane siis ega ta ilusat elu elanud pole ja proovisõidul, et poleks tõmblemisi, kui turbo korras ei tohiks olla ka sisselaske osa õline jne jne jne, palju asju on mida vaadata sel juhul rohkem, seega mine kohale tööriistakasta kaenlasse ja hakka julmalt näppima, kuid 1,7 mootorid olid ka mingi 85-95(pole vakt vaid väide) seega ega sa tutikat mootorit nagunii ei leia sealt.
Postitatud: 13.12.2009 19:29
Postitas Astrona
See siis vist sama põhjaga mootor, mis me Renault 21 peal oli - küll aga vabalthingavana. Omal ajal oli see küla karmim püss

Tundub, et sa tead üldse ise kõige paremini

Postitatud: 13.12.2009 19:39
Postitas IvarR
iffikas kirjutas:Põhjus miks tunnen huvi konkreetsest mootorist on see, et see mootor istub peaaegu 1:1 'le minu Renault 5 kapoti alla ning ei tekita liigseid probleeme. Ja see mootor on kõige optimaalsema võimsusega.
Mootor on täpsemalt Volvo B18FT mootor, mis on ehitatud Volvo poolt, Renault mootori baasil ja Porsche meeste abiga. Volvo fanatid räägivad, et oli oma aja üks parimaid turbomootoreid. (Kui keegi tunneb ennast sellest väitest puudutanu, siis mina vastu ei vaidle, aga palun ärme hakka seda siin arutama).
Näppe õliseks teha ei karda ja garaa¹is viibimine on viimasel ajal aina enam meeldima hakanud. Samuti mõistan ma, et tänu lisalülidele kogu süsteemis muutub võimalus, et midagi üles ütleb suuremaks, aga mis siis.

Selle mootori suureks probleemiks on põlema minemine ning see et tollel väljalase soojendab sisselaset kuna asuvad üksteise vahel torud.
Samas chip-e jne peaks olema rootsimaalt saada ning upgrademise poole pealt on võimalik orginaal turbo T25 vastu vahetada jne.
Aibast peaks oskama sind aidata täpsemalt.
IvarR