1. leht 10-st

Buick Grand National Stage II/1985 - vlzman

Postitatud: 06.12.2009 22:22
Postitas vlzman
Tervitus ka siinse foorumi rahvale. Hoolimata sellest, et mu auto liigitatakse usarauaks, vahel isegi muskelautoks, otsustasin ikkagi ka siia teema teha kuna tegu ikkagi sünnist saati puhtaverelise turboautoga.

Autost endast - 1985-ndal aastal liinilt maha veerenud Buick Regal,
varustatud n.ö. lisavarustuspaketiga, mille koondnimetus Grand National, lühidalt GN. See tähendas originaalis 3,8L SFI turbomootorit, otsast lõpuni must värv, asisem vedrustus jne. Auto ajaloost lühidalt: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=163#5 (kerige alla, kus toodud näiteid erinevatest USA turboautodest).

Minu auto oli juba ostes "kergelt" moditud:
Block: 4.1L 274 ci Stage II Off-Center Block, puuritud 4,5L peale
Compression ratio: 8.0:1
Heads: Champion GN1R Aluminum Heads/Valve Covers Latest Castings, 2.02 Intake, 1.60 Exhaust Valves
Cam: Solid Roller 224/224 @ .050
Rocker arms: T&D 1.65 Roller Rockers
Flywheel JW SFI w/BHJ SFI Balancer
Oil Pan: Deep Wet Sump
Pistons: JE Forged Pistons
Rings: JE Rings
Crankshaft: 3.625 BMS Forged
Rods: Oliver 6.5 Rods
Fuel injectors: PTE 160 lb/hr
Fuel pump: Weldon Racing 2015 Pump
Ignition: Hot Fire Coils w/Volt Blaster
Engine management: Big Stuff Gen 3
Turbo: PTE 47-88mm
Intercooler: Air-To-Air
Radiator: Two Core Aluminum Radiator
Wastegate: Tial 44mm Wastegate
Headers: Custom Made 1.625” Primary Stainless Headers
Down Pipe: Stainless 4” Down Pipe
Muffler: Stainless Race Muffler
Intake: BGC Intake and Spacer
Transmission: Turbo 400 w/Brake (Reverse Pattern)
Boost Controller: AMS 1000 w/CO2
Torque Converter: Billet 9” Non-Lockup 4000 Stall
Driveshaft: Denny Heavy Drive Shaft
Frame: Notched and Boxed w/Additional Cross Member and Structure
Front suspension: All New w/Solid Bushing and Front Limiters
Rear suspension: Wolfe Racing w/QA1 Coil-Overs and Aluminum Core Support
Axles: 33 Spline Axles
Rearend: 8.5” w/Moser Spool and C-Clip Eliminators, 3.42 Gear
Brakes: Wilwood Manual Master w/Fronts and Rears
Wheels: Weld Alumastars 26” Front, 15x10” Rear
Front tires: 26” x 4.5” Hoosier front runners
Rear tires: 28/10.5/15 Hoosier Drag slicks
Line Lock: Hurst Mounted on Shifter

Nagu näha, siis auto ehitatud ainult otsesõitmiseks, siiski on tal sees veel täielik originaalsisustus (k.a. tagaiste). Obestekari peaks sinna kuhugi 1000 kanti jääma, mida ise siiski mõõtnud pole.

2009 aastal üritasin autot tundma õppida ja ka dragivõistlustel kaasa lüüa, paraku tõmmati õnnekraanid minu jaoks täiesti kinni ja terve hooaja maadlesin erinevate probleemidega, mis tingitud põhiliselt detonatsioonist. Parimaks 1/4 miili ET-ks jäi siiski Tartus testipäeval sõidetud 9.9, näha oli, et pidamiseprobleemid on suured ja lootus jäi Haapsalu viimase etapi peale. Paraku selgus jällegi, et olin kuidagi järjekordse deto kaela saada ja oligi kriips peal.

Uueks hooajaks hoolimata kõigest siiski uued eesmärgid. Kindlasti toimub conversion racebensiini pealt etanooli peale. Lisaks plaanis üks väga suur muudatus, mida siiski praegu veel ei avalda, kuna kõik pole veel 100% kindel. Pingutama peab kuna nüüd juba PS klassis ja seal juba nii mõnigi Eesti meister ees :)

Mõned videod minu sõiduõpingutest:
http://www.youtube.com/user/vlzman#p/u/2/QZSaR-Avc_A

Paar pilti ka:
Pilt
Pilt

Postitatud: 06.12.2009 23:19
Postitas Raceboy
Welcome Veljo! Lahe, et otsustasid oma auto kohta ka siin foorumis teema teha!

Postitatud: 06.12.2009 23:23
Postitas IvarR
Väga kompu auto peaks mainima. Mõnus "gängsta" ja kiire. Müts maha sellise inimese ees.

IvarR

Postitatud: 06.12.2009 23:57
Postitas RICE BURNER
See auto ei jäta kedagi külmaks ja on heaks eeskujuks paljudele siinsetele ehitajatele.
Loodetavasti hakkab Buick 2010 Dragi meeste seas turboautode lippu kõrgel hoidma.

Edu!

Postitatud: 07.12.2009 0:30
Postitas Mihkel
Väga lahe projekt!

Kas auto oli juba kuskil üle lahe valmis ehitatud?

Postitatud: 07.12.2009 0:59
Postitas vlzman
Auto valmis ehitatud teispool suurt merd. Erinevalt enamikest dragikäkkidest, mis seal kokku pannakse, on antud masin väga korralikult tehtud. Kahjuks ostsin mina selle auto mitte originaalomaniku vaid juba teise mehe käest, kes jagas mulle ohtralt valeinfot, millest mu hädad alguse saidki. Väidetavalt oli mootor seadistatud VP110 ja 22psi boosti peale, tegelikult oli õiged numbrid C16 ja 29psi. Nii et kui enda arust rõõmsalt ja turvaliselt VP113 sisse panin ja tartus uhama kukkusin, siis tulemuseks oligi deto ja esimeses silindriseinas pragu :S

Postitatud: 07.12.2009 1:02
Postitas Mihkel
Seda ma vaatasingi, et ülikena clean install on asjal.
Kasutasid detoklappe või mingit detoanduriga seadet ka?
Või oli see detonatsioon hilisem järeldus?

Nüüdseks oled ka auto esimese ehitajaga jutule saanud ja reaalset infot kogunud?

Postitatud: 07.12.2009 7:04
Postitas vlzman
Mihkel kirjutas:Seda ma vaatasingi, et ülikena clean install on asjal.
Kasutasid detoklappe või mingit detoanduriga seadet ka?
Või oli see detonatsioon hilisem järeldus?

Nüüdseks oled ka auto esimese ehitajaga jutule saanud ja reaalset infot kogunud?
Detonatsioon oli hilisem järeldus. Tänaseks jah olen leidnud esimese ehitaja ja olukord oluliselt selgem. Paljud asjad, mis piinasid, said loogilise vastuse.

Olen juba mõnda aega siin foorumis kasutaja olnud ja mis väga imestama pannud on see, et kuigi GN on USAs turboentusiastide poolt väga armastatud auto ja lisaks nendel mootoritel väga suur aftermarketi tugi, siis pole ükski siinne kodanik endale isendit tarinud. Selles suhtes muidugi hea, et endal õnnestus olla esimene 8)
Edit: Üks hästi tehtud Buick :-D Pilt

Postitatud: 07.12.2009 18:30
Postitas ott5
tehtud tööd on super, ilus puhas. See alumine pilt juba liig :) , ilmselt selliseks ei jää peale sõite ta nagunii.

Edu kiireteks sõitudeks

Postitatud: 07.12.2009 20:53
Postitas Fog
Ega jah, 2009 oli auto harjunud meeriklasele kohase rasvase C16 burksiga ning meie lahja lurr tegi kõvasti liiga.

Aga selle vastu on tõepoolest rohi olemas. Tuleb sellele meeriklasele hoopis Eesti joogikaarti tutvustada, ning seda juba ilma lahjendamata.

Enne kõike seda tuleb aga natukene arstida lurri tagajärgi.

Postitatud: 03.01.2010 17:40
Postitas vlzman
Uus aasta käes ja paras aeg hakata auto kallal nokitsema. Aeg ka avaldada suurim muudatus, mis GN'iga sel hooajal seotud. Nimelt üsna pea hakkab uue maailma poolt siiapoole liikuma tuttuus V6 mootor :P
Kalkuleerisin ühtpidi ja teistpidi ja otsustasin, et oluliselt odavam/turvalisem jne on osta täiesti uus mootor ja see otsast peale seadistada. Vana mootori remontimine jätab alati lahtised otsad. Õnneks kukkus sülle ka ÜLIsoodne pakkumine ja ei pidanud väga pikalt mõtlema, et diili vastu võtta.
Tegu siis sellise mehe nagu Bill Anderson'i poolt ehitatud Stage II mootoriga. Infoks nii palju, et Hr Anderson on selline vennike, kelle nimele kuulub parim 1/4 mile ET single turbo Buick V6-ga (7.25). Mootor, mille ostsin on praktiliselt sama spec'i järgi ehitatud, nagu see mis oli tal peal kui rekordi sõitis, nii et potensiaali nagu oleks.
Mootori spec siis järgmine:
-On center stage 2 block, 4.020 bore (plokki töödeldud kõvasti, et vähendada kõikvõimalikke hõõrdetakistusi)
-Sonny Bryant billet 3.625 crank
-6.5 Carrillo rods
-Coated Ross Pistons 9.5:1 CR
-Billet solid roller with Isky lifters and rev kit
-Stage 2 heads Chapman CNC porditud, Titanium valves and retainers, Manley springs
-Jesel rockers
-Tunnel Ram intake (võetud Bill Andersoni rekordi sõitnud mootori pealt :P)
-BMS front cover and balancer
-Hot Fire Coils w/Volt Blaster
-Stainless 1 7/8" headers
-230lb Bosch Injectors
-90mm Accufab Throttle body
-Magnafuel MP-4703 fuel pump
Turbo jääb samaks, mis oli mul eelmine aasta (Precision PT88-47). Nagu näha, siis suurimad erinevused tulenevad plokist (eelmine aasta oli kasutusel offcenter). Oncenter plokid tehti spetsiaalselt race mootorite jaoks. Surveaste on kõrgem (9.5 vs 8.0) ja väga suure vahe annavad kaaned. Eelmisel hooajal olid kasutusel Champion GN1 kaaned, millel stock suuruse ja asetusega pordid. Nüüd kasutusel Stage 2 kaaned, millel ca 2x suuremad pordid, lisaks neid ka CNC porditud tugevalt. Sisselase on väga suure ajalooga ese, nimelt see maha kruvitud 7.25 sõitnud mootori pealt. Et mootor ikka piisavalt juice'i (etanooli) peale saaks ostsin uue kütusepumba ja uued pihustid (2300cc), BTW müügis on eelmise mootori pealt 1600cc pihustid ja Weldoni 2015A pump. Mootori jõunumbri kavatsen jätta kuhugi 1200HP kanti, ei hakka esimesel aastal hulluks minema, küll hiljem jõuab....
Vanast mootorist nii palju, et see hakkab kunagi jooksutama ühte põnevat masinat Eestis. Loodetavasti juba 2011 aastal, eks arvake ära...... ;)
Plaanis ka kevadel käia mootoridünos, et asi korralikult professionaalide poolt seadesse saada.
Kui kõik plaanide kohaselt läheb, siis 2010 toimub GN'i uus tulemine nüüd juba PS klassis :evil
Paar pilti ka:
Pilt
Pilt

Postitatud: 03.01.2010 18:12
Postitas AndresZ
NICE :-D :roll:

Postitatud: 03.01.2010 19:53
Postitas Mihkel
Edev värk!

Tore lugeda teemat, kus on mod-id ka eraldi välja toodud.

Mootoridünosse lähed kuskile naaberriiki?
Aju jätad sama USA leiutise? :)

Postitatud: 03.01.2010 20:19
Postitas vlzman
Mihkel kirjutas:Edev värk!

Tore lugeda teemat, kus on mod-id ka eraldi välja toodud.

Mootoridünosse lähed kuskile naaberriiki?
Aju jätad sama USA leiutise? :)
Düno kohta oskab kodanik Viljar rääkida, aju jääb siiski sama. Tegu ikkagi väga levinud ja järelikult ka väga hea ajuga :)

Postitatud: 05.01.2010 10:04
Postitas Taavi
Väga vinge list juppe uuel mootoril!
Nii kangete julladega setupi puhul muutubki kõige olulisemaks seade. Kui sa leiad meie lähisriikidest inimese, kes antud ajuga väga hästi toimetada oskab, siis ei peata seda autot miski! :)