1. leht 2-st
H-profiil kepsude võrdlus
Postitatud: 05.12.2009 22:11
Postitas Mihkel
Kuna sattus endal juhuslikult lauale 3-me mootori jagu H-profiil kepse, mis kõik eri tootjate omad,
siis tuli mõte klõpsida mõned pildid ja ehk on kellegil huvi enda kepsudega neid võrrelda.
Saaks näiteks sarnaseid tootjaid välja juurida.
Vasakult esimene SPM keps BMW S38B36 ( BMW M5) mootorile.
Vasakult teine väidetavalt (aastaid tagasi tellitud) Eagle keps BMW M10B18/M30B35 mootorile.
Vasakult kolmas FRP keps VW 1.8L PG (G60) mootorile.
Eagle kepsude puhul näiteks Eagle kodulehel toodud väidetega sarnasused puuduvad. Nagu oleks mingi teise tootja omad.
Kirjasid pole neil kepsudel ühelgi peal, vaid SPM-i puhul on 99% kindel, et tegu SPM-iga, kuna tulid SPM karbis + poltide tekst.
Vaja veel välja uurida kõigi 3-me kepsu õiged pingutusmomendid, mida pole ka väga kuskilt leida va. SPM.
Postitatud: 05.12.2009 22:15
Postitas topgear
eagle kepsudel mul on
Eagle mark peal
ja poltide peal on ARP kirjas
kaasa oli 6li ja pingutus momendi numbrid...
Postitatud: 05.12.2009 22:26
Postitas Mihkel
Sain ühelt inimeselt ka viimase aja originaal Eagle kepsu pildid BMW M50 mootori kepsudest:
Originaal Eagle kepsudel on see H tähe keskkoht nö. topetsüvendiga, et keskele tekib kõrgem teravik, sama moodi on ka kepsupakul.
Need pildid klapivad ka Eagle kodulehe infoga.
Postitatud: 05.12.2009 23:34
Postitas colin
see vasakult kolmas tundub olevat sama tootja, mis minu hiinast tellitud kepsudel, nad ise ka väitsid, et toodavad tuntud firmadele

Postitatud: 06.12.2009 1:20
Postitas Astrona
Postitatud: 06.12.2009 3:03
Postitas Mihkel
colin kirjutas:see vasakult kolmas tundub olevat sama tootja, mis minu hiinast tellitud kepsudel, nad ise ka väitsid, et toodavad tuntud firmadele
Pakend on ka kahtalselt sama, seega väga suur tõenäosus, et asjad samast kohast.
Sul mingi pingutusmomentide jutt ka kaasas oli?
Postitatud: 06.12.2009 3:09
Postitas mart154
Minul polnud taolises pakis küll mingit infot

Tõmbasin Stokk + 15nm kinni. Enne muidugi kontrollisin. Tundus et 0.01mm piires oli ümmargune küll.
Kella polnud. Ainult need "pulgast" sisemikromeetrid. Nägid neid küll kunagi. Täpsemalt polnud võimalik.
Postitatud: 06.12.2009 3:17
Postitas Mihkel
Võrdlesin veidi ka kepsu ülemise sõrme õlituse teemat.
G60-nel on plokil õlipihustid ja stock kepsul suurem ava üleval sõrme kohal, ilmselt õli sõrmeni transportimiseks.
Kepsu seest mignit õlikanalit sõrmeni ei jookse stockis.
Uutel kepsudel on vaid kummagil pool all H-i keskohas väiksemat sorti auk.
Kuidas sellist õlitusvahet võrrelda?
SPM ja "Eagle" omal on sõrme õlitus ülevalt nagu G60-nel stockis, ainult auk on kolmandiku võrra väiksem kui G60 stock kepsul.
Samas kui netis pilte vaadata, tundub ka tuntud tootjate kepsudel olema need õlitusaugud nii all kui üleval, olenevalt mootorist.
Lisaks veel üks huumorinurk mille just leidsin.
Kes on SPM kepsude karpi näinud, see saab asjast aru

Postitatud: 06.12.2009 14:40
Postitas Mardo
Mihkel kirjutas:Sain ühelt inimeselt ka viimase aja originaal Eagle kepsu pildid BMW M50 mootori kepsudest
kuni mis hp need kepsud on?
Postitatud: 06.12.2009 14:44
Postitas Mihkel
Seal on pigem olulisem väntvõlli pöörlemiskiirus, millel see max number saavutatakse.
Kahjuks ei oska sulle Eagle poolt pakutavad ratingut öelda.
Aga üldiselt võiks 150hp per keps suht lõdvalt kannatada.
See teeb 6-e silindri peale kokku juba päris mitu hp-d.
Postitatud: 06.12.2009 21:53
Postitas AndresZ
Kui mina lasin enda v6 cosworthi mootorile SPM-is teha kepsud, siis öeldi mulle, et 200hp kepsule ja 10000rpm, ei pidanud olema probleem

Aga üle selle ei soovitatud minna. Rohkem arvan, et kui läheb puruks või kõveraks, siis ikka tänu detonatsioonile. Ja see pingutus rohkem on vastavalt poldile, mis kaasas, mitte kepsule. Spm-ist oli 60nm arp poltide pingutus tugevus, millega kinni tõmmata.
Postitatud: 06.12.2009 23:58
Postitas topgear
AndresZ kirjutas:Spm-ist oli 60nm arp poltide pingutus tugevus, millega kinni tõmmata.
nii vahe
supra 7m mootori stock kepsud vajavad 73nm pingutust.
Postitatud: 07.12.2009 0:24
Postitas Mihkel
Pingutusmoment ei ole oluline mitte ainult poldile vaid enam selleks millega kepsusilmad ümaraks on hoonitud.

ARP 2000 poldid on eri tootjatel väga erineva NM kinni tõmmatud, seega on kepsusilmad hoonitud ka eri pingutusmomendi juures.
Tegelikult on õige kepsupolte mitte NM vaid poldi stretchi järgi pingutada.
Lisaks on oluline kas see pingutusmoment on antud tavalise W30 õliga või siis näiteks ARP spetsiaalmäärdega antud.
Vahe nende kahe vahel on päris suur.
Postitatud: 07.12.2009 0:37
Postitas stryk3r
mul on spm kepsud ja seal kaasas kyll polnud mingit paberit kus oleks kirjas palju Nm ma polte t6mbama pean :S 2kki keegi leiab mulle siis?
Postitatud: 07.12.2009 0:57
Postitas Mihkel
SPM kodulehel on kirjas, et special SPM kirjaga ARP poltidel:
3/8" (9,5mm) poldi puhul = 60NM õliga (millisega ei ole täpsustatud!)
7/16"(11mm) poldi puhul = 95NM õliga (millisega ei ole täpsustatud!)
Enne maksimummomendi pingutamist tõmmata poldid 20NM-iga kinni ja alles siis maksimummomendini.
Saatsin ka Sten Parnerile täpsema päringu nende SPM kirjaga ARP poltide pingutusmomentide kohta.
Reno mootorisse läksid PPF-ist pärit kepsud mis väidetavalt olid SPM aga mälu järgi poltidel ei olnud SPM kirja peal, seega ma väga kindel selles pole.
Karbile oli vaid vildikaga 60NM kirjutatud ja vist oli isegi ARP määre kaasas aga ei mäleta nii täpselt.
Igatahes kinni sain nad tõmmatud ARP määrde ja 60NM mis võrreldes õliga 60NM väljendub umbes 85NM õliga momendis.
Mina isiklikult ei taha oma 60k+ maksvat toorikmootorit ehku peale ehitada, kuna see on minu jaoks piisavalt suur summa mille pärast pilli lõhki ajada.