1. leht 1-st

Mootori tasakaalustamine.

Postitatud: 15.11.2009 21:34
Postitas T6nis
Kuidas kõige õigem kaalu ajada kolbe kepse on ?
Kõik eraldi ühte kaalu või panna kokku ja siis ajada ühte kaalu?

Postitatud: 15.11.2009 21:51
Postitas RKsilver
Lihtsam:

kolb koos kepsu, sõrme, rõngaste ja splintidega

Raskem:

Kolb koos rõngaste, sõrme, splintidega

keps eraldi koos pakuga

Postitatud: 15.11.2009 22:09
Postitas valdz
Veel raskem aga kõige õigem variant:
Pilt

Postitatud: 16.11.2009 1:03
Postitas Astrona
valdz kirjutas:Veel raskem aga kõige õigem variant:
Pilt
Milleks see palvanka seal kepsu sees hea on?

Mõtekas on kõik eraldi kaaluda, keps mõlemast otsast ja siis veel kõik koos kaaluda.
Kui väga vaja, võin 4-paki eest 500g (+/- 0.1g) kaalu laenata. Kolbe peaks saama kaaluda (mul oli 313g), kepsu otsasid võibolla kah..., aga kõike koos küll mitte.

Postitatud: 16.11.2009 9:34
Postitas jeff01
see palavanka seal sees on hea siis kui keps teistpidi statiivi keeratakse, misk ta pildistamise hetkel seal sees oli ei kujuta ette. Ehk pole vahet lihtsalt kui ta seal sees on kui sama tükki igas kepsus kasutatakse.
Lisaks ava tsentrisse paigaldatud võllile olen näiud teraviku servale asetatuna kaalumist.

Postitatud: 16.11.2009 12:01
Postitas Mihkel
Et saada võimalikult täpset tulemust peavad mõlemad kepsu otsad nö. õhus rippuma.
Mul on selline statiiv 80% valmis tehtud VW kepsudele, et Dan-i mootori kepse tasakaalustada.
Kes on sellist statiivi kasutanud saab aru, milleks miski osa seal vajalik on.
Esiteks tuleb saada iga kord keps täpselt identsesse asendisse, et korratavus oleks võimalikult ideaalne.
Isegi sellise riputise otsas kaaludes vaid õrnalt lauale vastu minnes võib kaal 2g juba muutuda. Selline täpsus teeb kogu selle tasakaalustamise juba mõtetuks.

Pildilt tunudb asi lihtne aga reaalis selleist kompunni kokku ehitada, et ta piisava massiga oleks aga samas kaalu max massi ei ületaks on paras jebimine.
Lisaks kõige olulisem ikkagi korratavus, mida ei ole üldsegi lihtne saavutada.

Peakski üritama selle stendi lõpuni ehitada, kuna ega need uued FRP kepsud ka vaevalt ideaalselt tasakaalus on.

Postitatud: 16.11.2009 12:17
Postitas Raceboy
Jah, mul ka sellise stendi tegemine lõppjärgus, vahetatavate plastrõngastega erinevate kepsude jaoks. Praeguseks valmis Porsche 911 kepsude jaoks.

Postitatud: 16.11.2009 13:28
Postitas Astrona
Kas kepsu peal väikest loodi ei saaks kasutada?
Kui keps on igakord sama nurga all, siis on ka kaalujaotus ju sama.
Vat kui stendis on mingi kõrgus paigas, aga ühel kepsul on mingi valu-räbu all-küljel, siis ta oleks kohe kõrgemal, nurk teine, kaalujaotus paigast ja täpsus kannatab.

Postitatud: 16.11.2009 15:53
Postitas Mihkel
Vaevalt sul nüüd saalepesades mingi valuräbu on :-D

Postitatud: 16.11.2009 17:19
Postitas taxu
Mihkel kirjutas:Vaevalt sul nüüd saalepesades mingi valuräbu on :-D
Ilmselt selleks too "palvanka" kaalupealses otsas sees ongi- riputi lihtsalt jääb pildil kepsu taha, aga tema jalg alt paistab. Ehk siis keps toetub kaalule selle palvanka abil.

Postitatud: 16.11.2009 17:34
Postitas Mihkel
Aa nüüd ma sain ka aru, mida Astrona üldse küsis. :)
See on ju loogiline, et puksi otsa riputatakse keps mitte ei ole lihtsalt vastu kaalu.

Postitatud: 16.11.2009 19:51
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Aa nüüd ma sain ka aru, mida Astrona üldse küsis. :)
See on ju loogiline, et puksi otsa riputatakse keps mitte ei ole lihtsalt vastu kaalu.
Nojah enamvähem seda mõtlesingi. See on siis n.ö. kepsu tugi kaalu peal. Loodi mõte pole kah vist ikkagi paha. Küsimus on muidugi kuhu see lood täpselt panna :) Ja noh ega see keps ei pea ju külgepidi püsti olema, võiks ka lapiti olla.