1. leht 2-st

Sisselaske süsteem

Postitatud: 06.11.2009 23:54
Postitas KungLao
Pilt
Miski selline mõte tekis.Et kui koonus panna kasti, nagu pildil ja nagu autodel originaalis. Ainult et kasti tulev õhk saab välja minna filtri kaudu, originaal kastil on tavaliselt miskid lisa augud veel. Sissetulev õhk surutakse kasti vastavalt auto kiirusele.
Küsimused oleks sellised ,et kas/kuipalju selline süsteem tekitab ülerõhku sisselaskes?nt kiirusel 50km/h , 100km/h õhu temp ~+15C
Kas selline süteem aitab mingil määral turbo spoolile kaasa, kuna õhk surutakse mingi jõuga turbole peale?
Loodan et saite poindile piha :)
Miski arvutuskäik oleks norm.

lisaks siis niiapalju, et mootori töömahst 2.0l

Postitatud: 07.11.2009 1:01
Postitas murjam
Selle asja nimi on Ram air. Kasutatakse väga paljudel superbikedel, näiteks. Olen netist lugenud, et hästi ehitatult toodab ram air väga suurel kiirusel (alates 150-200km/h) kuskil 0.3bar ülerõhku. Kui turbo ahmib atmosfäärirõhu all oleva õhu asemel juba boosti all olevat õhku, annab see loomulikult positiivse efekti.

Postitatud: 07.11.2009 14:04
Postitas Astrona
Selle juures on hea veel, see, et ülevaatusel ei köhi keegi, miks koonusfilter on. Kasti saaks ka seest ära isoleerida, et ta ikkagi jahe oleks - ja kuna saad madalama tempi sisse, siis juba hp kasvab ka madalal kiirusel.
Kunagi arvutasin lihtsalt tuuletakistuse valemiga (cd x fa x v2 / 2 vms), et saaks 2-3KPa 100kmh juures - see oleks 10KPa (0.1bar) 200kmh pealt. Võib tõesti olla võimalik 0.3bar - see sõltub juba eriti sellest, kuhu on välimine toruots asetatud - peale selle sõltub, kui ideaalne trompet seal otsas on ja isegi ka toru pikkustest (eriti NA puhul).
Selle tõttu langeb ka kompressori PR, mille peale võib effektiivsus tõusta, eriti suurematel võimsustel, ja saad ka selle selle võrra rohkem boosti.
Pead muidugi veenduma, et seadistus sul kah selle vastu võtab.

Postitatud: 07.11.2009 16:43
Postitas KungLao
kast ise sai selline, isoleritud sai asja natuke väljast:
Pilt



Pole nagu siinsetel projektidel sellist süsteemi näinud. Mõtlesingi et kas ei viitsita vaeva näha või on kasu nii väike, et ei tasu ära.
Aga tuleb välja et numbrid näitavad ka miskit kasutegurit ikka.
Temp langust oli küll märgata, võreldes sellega kui koonus lihtsalt mootori ruumist õhku tiris. Aga aju vajab nüüd timmimist küll jah.

Postitatud: 07.11.2009 16:57
Postitas Jaan
Mina kahtlustan, et pigem ei tule sealt väikesest avast piisavalt õhkugi peale kui, et mingi ülerõhk veel tekkima hakkaks.

Postitatud: 07.11.2009 18:03
Postitas Astrona
Jaan kirjutas:Mina kahtlustan, et pigem ei tule sealt väikesest avast piisavalt õhkugi peale kui, et mingi ülerõhk veel tekkima hakkaks.
skeemi peal oli filtri karpi tulev ava suurem kui filtiväljund....
aga pildi peal tundub küll jah seal pudeli kael olevat ja see karp jääks pigem vaakumisse...

Postitatud: 07.11.2009 18:39
Postitas KungLao
avad on nii nagu joonisel. aga kast ei ole praegu päris õhukindel, läheb välja ka mujalt kui filtri august. samas alati saab suurema mõõduga vendi toru sissetulevaks panna.

Postitatud: 08.11.2009 13:49
Postitas KaroK
Võiks ju siis karpi panna anduri ja karbi rõhku logida :)

Postitatud: 08.11.2009 16:24
Postitas KungLao
Mõtel on jumet, aga pole sellist andurit käepärast.
Samas võiks ka kastis oleva temperatuuri ära mõõta ja võrrelda peale coolerit oleva tembi anduri näiduga. Hiljem cõrelda miski auto näiduga kellel filter lihtsalt mootori ruumis, et palju vahetuleks.

Postitatud: 08.11.2009 20:04
Postitas jeff01
Olen sellise fooliumpaber toruga stange august õhku võtnud (100mm toru) otse isselaskesse ilma filtrita ja se toru läks puruks. kahjuks ei tea mis kiirusel kuna sõidetud sai ka üle 200km/h aga mul oli ta üsna nurgeliselt paigutatud....esmalt arvasin et lihtsalt kehvast paigalsusest purunes aga teisel korral sai serv terve ringi ulatuses kinnitatud et sealt hargnema ei saaks hakata aga ikka läks puruks.

Postitatud: 08.11.2009 21:21
Postitas Astrona
0-10Kpa andrid pole just väga levinud. Tuleks mõõta veesambaga. Pakun, et heal juhul tuleb sealt 25-50cm, aga tuleb valmis olla ka sellega, et seal on üldse 1 käiguga 7000rpm pealt vaakum.

Torumõõdud on mõlemad ikka sise-mõõdud? Pildilt tundus sissetulev väiksem. Arvestama peab ka sellega, et kui 70mm toru on 3cm ja 80mm toru 90cm ja põlvedega, siis 80mm toru võib osutuda ikkagi suuremaks takistuseks. Pane näiteks 112mm vms pvc toru, see ei lagune ära.

Postitatud: 08.11.2009 21:53
Postitas Jaan
No see on 80mm lõõtstoru. Vent süsteemides kasutatav. Vendi süsteemis on ka siis kas ala või ülerõhk, seega päris paber see ei ole, et kohe näpu vahel ära laguneb, aga ma arvan ka, et föön suudab sealt kiiremini ja rohkem õhku ära vedada kui ram air meetodilt sinna kasti üldse rõhku tekkima hakkaks.

Postitatud: 08.11.2009 22:10
Postitas KungLao
pvc toru on muidgi siledam ka. vendi toru oli lihtsalt hea mugav kohe paigaldada.
sise mõõdud ikka jah. 80mm toru kusagil 40cm ja 70mm on kusagil sama palju.
on sul miskit valemit millega saaks arvutada palju 2.0l umbkaudselt õhku vajab, kindlsti oleneb see ka turbo võimekusest, turboks võiks olla miski 350hp puhuv.
siis veel miskit sellist valemit palju 80mm toru sama aja jooksul läbi laseb/peaks laskma. sul neid valemeid nagu tuleb ikka :)

Postitatud: 08.11.2009 22:31
Postitas murjam
Pilt
Ma prooviks pigem midagi seesugust teha, mis muidugi eeldaks üsnagi suurt sisselaskeõhu ava kuskil auto esiosas. Aga see on vaid minu arvamus ja ma pole isegi Maximum Boost'i otsast lõpuni läbi lugenud :oops:.

Anduriga rõhku mõõta oleks super! Saaks kohe teada, milline variant kõige efektiivsem. Tuleb vaid piisava täpsusega andur leida.

Postitatud: 08.11.2009 23:13
Postitas mart154
Pilt

12.6 => 12.5