1. leht 1-st

Mootori täppis-mõõtmine

Postitatud: 19.10.2009 9:08
Postitas Miq
Tõstaks siis jututeemaks mootori täppis mõõtmise ja kulumiste määramise. Teatavasti on vaja mootori ehitamisel olla kindel tema vastupidavuses. Äkki keegi tegijamatest viitsib kirja panna põhilised mõõtevahendid ja meetodid millega mootorite erinevaid kulumisi ja tolerantse määrata.

Postitatud: 19.10.2009 10:40
Postitas Mihkel
Välismikromeetrid, sisemikromeetrid, lehtkaliibrid ja Plasti-Gage ei tee ka paha.
Üldiselt lihtsam on külastada oma ala proffe, kuna korralikud mõõteseadmed maksavad ühe korraliku mootori hinna.
Eeldan, et sa ei kavatse mootoreid igapäevaselt remontima hakata.
Võtad ploki, kolvid ja väntvõlli kätte ning külastad mõnda mootoritöökoda.
Rõngavahesid saad ka kodus testida, kuna korralik lehtkaliiber ei ole väga kallis.

Tegelikult on neid tolerantse mida peaks jälgima nii palju ja nende ideaalne jälgimine võib osutuda kulukaks, kuna ka kinnitusvahendeid peab siis 2 komplekti soetama.
Paljusid asju saab ka silmaga hinnata, kui tükid varem sõitvast mootorist tulnud.

Lisaks vaid mõõteseadmetest ei piisa, õigesti mõõta peab ka oskama.

Mina isiklikult arvan, et ~80% eestis koostatud mootorites lähevad kokku vaid silma järgi hinnates.

Et mootorit by-the-book remontida peaks enamus juhtudel ka uued kolvid soetama (kuna kulumine on üle ametlikult lubatu) aga vaevalt paljud raatsivad seda väljaminekut teha.
Siit tekibki küsimus, et kui sul juba üks kõige sügavamatest asjadest on nö. mõõdust väljas, kas siis on väga suur mõte ajada muid mõõte sajandiku täpsusega taga?
Mina leian, et üks tilk tõrva meepotis rikub kogu selle sisu.

Postitatud: 19.10.2009 19:00
Postitas zoom1
Endal on olemas välimikromeetrid 0-75mm vahemikus, nendega saab enamuste väntvõllide, nukkade jms kulumist mõõta. Muretsetud ka kell millega nt. väntvõlli sirgust mõõta. Vaja on veel sisediameetri mõõtmiseks vajalikke vahendeid ja siis võiks olla suht hea. Hetkel on need laenatud vastavalt vajadusele.

Usun, et enamustes auto manuaalides on kirjas vastavad mõõteriistad ja kuidas nendega mõõta, nissani omas nt. on.
Veidi loogiliselt mõelda, siis saab mõõtmisega hakkama küll, ei pea just olema asjatundjat kõrval kes kõik ette taha ära näitaks, lisaks on mõõtmispunktid manuaalides kindlasti kirjas.

Postitatud: 19.10.2009 19:04
Postitas Mihkel
Kõigile mootoritele ei ole manuale nii kergelt võtta kui all-mighty CA18DET-ile.

Postitatud: 20.10.2009 13:16
Postitas Carshop.ee
Mihkel kirjutas:Kõigile mootoritele ei ole manuale nii kergelt võtta kui all-mighty CA18DET-ile.
Just. Tundub, et insenerid on ette näinud tihedat remontimise vajadust :)

Postitatud: 20.10.2009 15:09
Postitas Astrona
Carshop.ee kirjutas:
Mihkel kirjutas:Kõigile mootoritele ei ole manuale nii kergelt võtta kui all-mighty CA18DET-ile.
Just. Tundub, et insenerid on ette näinud tihedat remontimise vajadust :)
Naljavend. Kui mingi suva mootor kah samu kilowatt-tunde näeks, siis ei saakski teda enam taastada.
IMO ei liigu CA manuale eriti, kui just netist ei telli - netis olen näinud aint ühte - seda vigaselt sisse skännitud varianti.
Arvan, et seda CA manuali võib kasutada ka mõne muu masina mõõtmisteks, ainult et numbrid on teised :)

Postitatud: 20.10.2009 15:55
Postitas Mihkel
Novot aga paraku numbrid ongi need kõige olulisemad asjad seal manualis.

Postitatud: 20.10.2009 21:33
Postitas uzzac
kui huvi on mul kodus vedeleb CD-l .pdf-ina S13 manual. ei mäleta kui täpselt seal mootori osa kirjeldatud või näidatud on. pean faili suuruse järgi vaatama vb kannatab ka kusagile üles riputada taunlõudiks.

Postitatud: 21.10.2009 1:19
Postitas parm
32mb pdfina olemas s13 manual, kel huvi see küsib

muidu veel Autodata ja Haynesi manualid head kohad tehnilise info ammutamiseks

Postitatud: 21.10.2009 9:39
Postitas Astrona
Mul on mingid autodata, Vw etka vms, opel TIS, opel EPC plaadid vanast ajast olemas. Aga ei usu, et neist näiteks 1.4L vw tolerantside kohta räägitakse.

Postitatud: 21.10.2009 9:52
Postitas Mihkel
Autodatast mina küll tolerantse veel leidnud pole.
Sealt on hea mootorijuppide pingutusmomente vaadata.
VW ETKA on üldse varuosakataloog, samuti peaks OPEL-i EPC olema varuosakataloog.
Neis ei ole midagi tolerantside kohta.