1. leht 1-st

Nukkvõllid ?

Postitatud: 11.10.2009 15:36
Postitas Tan
Arutleks teemal vabalthingava nukkvõllid turbo mootorile.
Olen lugenud auto teemasi kus nii mitmelgi VAG 1.8T mootorile on paigaldatud 1.8 vabalthingava nukkvõllid.
Siit ka küsimus , et mis selle asja mõte,kasutegur ja riskid võiksid olla?

Postitatud: 11.10.2009 15:42
Postitas Aigo
vabalthingaval on nukatõus pikem seega on klapp rohkem avanenud ja pääseb rohkem segu sisse ja välja. Kahjuks kahjutegurit ei oska öelda.

Postitatud: 11.10.2009 15:43
Postitas Master003
oskan kaasa rääkida volvo mootorite koha pealt.
siingi kasutajan figureeriv kasutaj wa666ou sõidab oma volvo s40 t4 millel peal 2,0l vabalthingava nukad. ning volvo t5 mootoritele ( -99a) istuvad 2,5l 125kw nukad. tõusude vahe on 0,5" vabaltingava mootori kasuks.
jõu kõver on ühtlasem

Postitatud: 11.10.2009 16:42
Postitas Mihkel
Samas peaks ka duration ja overlap erinev olema.
Suurem overlap tõstab jällegi TIP-i ja VAG-i 1.8T mootoritel on olematu suurusega turbod stockis.

Postitatud: 11.10.2009 18:19
Postitas Astrona
Overlapi saab DOCH'idel ise valida. Plussidest on räägitud, aga lühidalt: täiteaste paraneb eriti kõrgemal pöördel = sama rõhu juures rohkem võimsust.
Miinustest see, et eriti kuna VL klapp on kauem lahti, siis VL-kollektori rõhk (TIP) surub turbo piiri lähenedes väljalaske gaasid silindrisse tagasi ja on suurem oht kolvid sulatada. Võimsuse kasvatamise eesmärgil on soovitav NA väljalaskenukke kasutada koos suurema turboga, millega vähene TIP probleem. NA sisselaskenukk ei tohiks midagi halba põhjustada. Dragis on turbokate nukid veel suuremad kui stock vabalthingavate omad (overlap siiski väiksem).
Ahjaa seda kaa, et kuna tõus on NA nukkidel suurem, siis ei tea, kuidas hüdrotõukurid ja klapivedrud reageerivad. Olen 1.8T vagi puhul kuulnud ime-numbreid kui mindi mehhaaniliste tõukurite peale üle.

Postitatud: 11.10.2009 20:48
Postitas _siim_
Ma puutun kokku päevast päeva kokku mazda mootoritega,ning vana 2,2 turbo sai sama mootori vabalthingava nuka endale peale,võimsuse kasv on tuntav,kahjuks graafikut pole veel näidata:)
halba tõesti ei oska midagi öelda,vbla on tehase poolt asi mingi ökonoomsuse peale aetud....

Postitatud: 11.10.2009 21:13
Postitas Miq
pigem töökindluse! tõenäoliselt oli turbonukk madala väände peale timmitud ja NA-nukk kõrgema jõu. Kuigi tolle aja mazda rida-neljad oli kõik kuidagi ühtlase väändega (turbo kohta ei tea, pole proovinud)

Postitatud: 11.10.2009 21:27
Postitas topgear
7MGTE mootor (NA vs Turbo cams)
Turbo cams 12psi BPU(intake ,full exhaust, bov, everything else stock)
Pilt
N/A cams 12 psi BPU but bosch 110... a/f reading ~10.5
Pilt