1. leht 1-st
Kas evap emission control system saab põhjustada....
Postitatud: 30.09.2009 17:41
Postitas jeff01
...seda et auto ei taha käia kuidagi.
Autoks volvo s80 millel 200kw kahe turboga bensiinimootor. Viga seisneb selles, et kui seisab ära miski aja siis justkui käib aga mitte pikalt ja hakkab kinni kakkuma "täielikult" kuni järjest proovides on finišiks see, et ei käi enam tühikäigulgi.
Näiteks 5h seisis ja auto käis umbes 5 minutit hästi, siis oli piiraja justkui 4000 rpm, 5 minutit hiljem 3000 rpm jne kuni üldse enam ei käi :S
Turbos on kah kole hääl sees aga vast see seda ei põhjusta....kohapeal peaks ka ilma boostita käima.
veakoodideks:
evap emission control system purge valve c lühis ja lambda rike mis tuleneb ilmselt mitte käimisest.
Ei tea kas seotud või mitte aga jama hakkas peale praktiliselt tühjaks sõitmist. Filter, kütuserõhk jne on kontrollitud ja OK.
Postitatud: 30.09.2009 18:13
Postitas Raceboy
See võib põhjustada küll, kuna selle asja
evap emission control system purge valve
ülesandeks on lasta paagist bensiiniaure sisselaskesse. Klapp töötab PWM signaaliga, kui seal on lühis, siis asi ei tööta normaalselt. Kontrolli testriga lühise võimalus ära ja seejärel mõõda, kas ajust tuleb mingi juhtsignaal.
Postitatud: 30.09.2009 18:50
Postitas Astrona
Ot ja kui see ei avane, siis paak läheb vaakumisse?
Tuttava volvol oli taoline asi, aga 10x kauem võttis aega, et lõpusk üldse ei käiks, ja seal oli viga selles et ujuv-benapump jäi oma siini külge kinni ja jäi kuivale.
Postitatud: 30.09.2009 19:07
Postitas Raceboy
Esimesena läheb segu valeks, kuna neid aure lastakse kollektorisse pärast MAF-i.
Postitatud: 30.09.2009 20:10
Postitas jeff01
Selle asja ülesannet ma tean aga seni pole mitte käimist täheldanud vanemate ja lihtsamate pannidega millel se likvideeritud on.
Probleem selles, et ma ei suutnud seda klappi leida

eks otsin veel aga üsna tihe se pesa seal kapoti all.
Omale torkas kah see pähe, et ehk on rõhk või vaakum paagis aga seda siiski polnud
Seda viga taga ajades kuulsingi imelikku häält turbost ja kui käe wastegate klappi liigutava varda juure ajasin siis tundus nagu käiks turbo tiivik vastu wastegate klappi või seda liigutavat süsteemi mis pole eriti võimalik mu arust....vähemalt seda varrast kinni hoides on tunda et miski seestpoolt kraabib seda ja väristab (Liigutab tihedalt väikese amplituudiga) Ise mõtlesin et ilmselt ei tekita se turb siis ka rõhku kui miski seal sees nii lahti või katki on ja sellest tingituna se mitte käimine aga vast siiski mitte sest sisselaske kolle on üks ja teine turbo tekitab boosti. eraldi andureid ja värke ei ole rohkem kui lambdad. Külma osa poolelt tiivik käis kenasti aga lõtk oli veidi suur.
Tänud vastanuile, homme peab siis edasi uurima.
Postitatud: 01.10.2009 0:29
Postitas Astrona
Mis mitte mingil opelil polnud see esitiiva all logaripeal? Kui see on eemaldatud ja paagi poolne ots lahti ning kollektori poolne kinni, siis pole probleeme.
No turbos ei saa ju asi olla. Ei usu, et see ka nende veateadetega seotud on.
Esimesena võtaks benarõhukella appi.
Postitatud: 01.10.2009 8:44
Postitas jeff01
bensurõhk sai esimese asjana mõõdetud ja see oli korras, vaatan selle täna üle sel hetkel kui absoluutselt enam ei käi. Opelitel oli se gaasikanister tõesti lansekate läheduses, embkummal pool plekki siis olenevalt autost.
Postitatud: 01.10.2009 9:31
Postitas Mihkel
Ma Subarul seda EVAP süsteemi nii ja naa pidi katsetanud, paagi tuutlutse pimedaks pistnud ja avatud hoidnud ja küll mingit vahet ei ole täheldanud.
Hetkel on see lihtsalt vabalt, kuigi võiks sinna avarii puhuks mingi klapi külge installida (mida loomulikult kuskilt ilmselt võtta pole).
Postitatud: 01.10.2009 21:36
Postitas junsu
mu jänkil oli ka se asi peetis. häda oli selles, et paagi punni avades oli jube kohin.
süekanku oli seda jama välja ajama hakanud nii, et solenoid ise ka süesodi täis. viskasin kogu selle saasta viimseni auto pealt minema. paagi tuulutuse otsale väike filter otsa, TB-ots pimedaks. solenoidi juhtmetele sai takisti vahele, nii et aju ka puudust ei tunne enam...