1. leht 1-st

efi paigalds algusest lõpuni

Postitatud: 24.09.2009 23:02
Postitas omrek
kuna minu eelnevates teemades enamused laitsid karpa mõtte maha, siis nüüd puuriks veidi efi paigalduse kohta. mul oleks võibolla saada audi 80 1.8 el pritse, kui väga tahaks. kordan siis üle autoks on clio mk1 1.2 monokas. ma saaksin hakkama küll pihustite, pihustilati ja kütuse torustiku paigaldusega, aga elektroonilise poole pealt ei oska ma midagi teha. ehk keegi oskab ka öelda, kas selle pritse aju ka madalat turborõhga hakkama saab, ja kas seda tulevikus annaks välja vahetada megas. vastu. st kas pistikud, lamda sobivad sellele ajule. kui see pritse ei sobi, siis mis seeriaauto pritse oleks sellise aretuse jaoks hea? muud ei paluks teilt kui kannatlikust, teadmisi ja näpunäiteid. tänan

Postitatud: 24.09.2009 23:10
Postitas Miq
siit hakkab tulema soovitusi kohe MS'i peale minna.. :)

Postitatud: 24.09.2009 23:18
Postitas omrek
paneks selle alguses tavalise pritsega tööle. edasi oleks juba lihtsam majandada, kui juba asjast aru olen saanud

Postitatud: 25.09.2009 6:57
Postitas Aigo
pane ta vabalthingavana pritsega tööle kõigepealt.

Postitatud: 25.09.2009 7:59
Postitas omrek
Aigo kirjutas:pane ta vabalthingavana pritsega tööle kõigepealt.
see mu mõte ongi, ma juba väljendasin seda ka oma eelmises postituses

Postitatud: 25.09.2009 8:36
Postitas jeff01
megasquirti peale panna on muidugi kordades lihtsam kui suvalise auto efit ja võimalus temaga korrektselt tööle saada on suurem.

Suva auto efit paigaldades pead installima täpselt samasuguse triggeri ja pööreteanduri sama hamba kohale, et üldse käiks. siis jääb vaid üle mõelda kuidas segu rikastada aga arvan, et seda saab teha vaid terves töö alas näiteks pihustite vahetusega. järgmiseks pead mõtlema kuidas süüdet boosti all hilisemaks saada aga kardan, et sedagi saad sa vaid kogu alas muuta pööretelugemise andurit keerates. Ehk et ilge keberniit ja ära võta parem ette.

Kogu miski raha ja telli kitt või lase mihklil või kellelgi miski 5k eest kokku joota sulle sobiv aju ja on sul 1 asigi olemas mida saad ka järgmiste projektide juures kasutada kui see peaks kuusakoskisse jõudma.

Postitatud: 25.09.2009 10:20
Postitas Jaan
Panustaks ka ms-i peale. 1,8L suva pilli ajuga 1,2L mootorit juhtima hakata võrdub lõpuks mingi valusa ikaldusega. Juhtmed pead anyway vedama siis oleks juba lihtsam esimesel korral õigesti teha.

Postitatud: 25.09.2009 11:04
Postitas Rain573
Audi 80 1,8 el pritse? Minuteada on audi 80 1,8 mootoritel monopritse või siis mehaaniline täispritse. Nendega pole Sul midagi teha!!!

Postitatud: 25.09.2009 12:48
Postitas murjam
Miks mitte alustada sellest, et panna see clio vabalthingavana, sellisel kujul nagu ta on, monopritsega, tööle Megasquirtiga?

Kui selle juba ära teed, siis on tuhin suur ja kogemust piisavalt, et saad kütusesüsteemi ümber teha vajadusel ja hiljem sisse- ning väljalaske turbo jaoks.

Postitatud: 25.09.2009 14:10
Postitas omrek
mul kodukandis on yks audi 80, ja sellel on täis elektrooniline pritse. võibolla on sellel mingi teine mootor peal. ma ka ei tea, pole huvi tundnud. üldsegi on mul tunne, et teen clio kere korda ja panen selle müüki. järgmiseks autoks võiks olla kas 1990-1992 celika või siis 1988-1991 civic. need kaks on minu lemmik masinad seles hinnaklassis

Postitatud: 25.09.2009 17:28
Postitas Aigo
mis hinnaklassis MS on üldse praegu?

Postitatud: 25.09.2009 19:44
Postitas jeff01
MS1 ver 3.0 on umbes 5k eestis kokkupanduna.

Postitatud: 25.09.2009 21:02
Postitas Aigo
jeff01 kirjutas:MS1 ver 3.0 on umbes 5k eestis kokkupanduna.
sinna juurde kaablistik, pistikud ja WBlambda kit(u 5k eeq) ja seadistus.
EDIT: triger ja trigerwheel ka, kuid pidavat olema optional, ehk võimalik kasutada ka jagajat?
umbes 15k max toimiv süsteem?

just odavam ei tule kui EFI peale ehitada, kuid jebimist palju vähem ja muidugi ka toimimist ja seadistust saad alati parandada. Peaks ka olema töökindlam, samas ka lihtsam kui mingi muu/võimsama auto ECU peale ehitada pritsega.

Parandage kui eksisin mingis osas või jätsin mõne plussi või miinuse mainimatta.

Postitatud: 25.09.2009 21:34
Postitas mart154
olenevalt confist kompl. aju tõesti kuni 5k. pigem saab natuke alla
juhtmekit ~1k.

Vabalthingavale WB lamdat küll vaja pole. Lihtsam kindlasti, aga saab ilma hakkama.
Mul NB lamdaga see kamm nüüd läbi tehtud ja sai enamvähem seadesse küll. Pärast WB-ga kontrollides oli vaja üsna vähe korrigeerida.

Kui ise paigaldada ei oska, siis arvestada paar tonni paigalduse ja esmase seade peale kah.


Vsjo

Postitatud: 27.09.2009 18:07
Postitas ussike
Minu ainuke soovitus (mida Sa ilmselt väga ei oota) on see, et organiseeri endale raamat "Understanding Automotive Electronics", kirjutanud William B. Ribbens

Nimelt see raamat on üsna hea (vähemalt minule on nii tundunud), kuna seletab päris hästi EFI tööpõhimõtteid, täpsemalt ju elektroonikat puudutavat külge. Samuti on iga peatüki lõpus ka enesekontrolliks väike test.

Usun, et kindlasti on veel raamatuid, kuid näiteks minul aitas see raamat oluliselt paremini mõista kuidas töötab EFI. Mitte et ma moraali loeks ja niisama targutaks, aga üldjuhtudel on targem enne asjade tööpõhimõtted selgeks teha ja alles seejärel "näppe õliga määrida".

Kui aga tekkib vajadus ka "raua" poolepealt teadmisi täiendada, anna teada, võin ka selleks mõne hea raamatu välja otsida...