1. leht 2-st
BMW kepsu vastupidavus (M20 130mm)
Postitatud: 19.09.2009 17:59
Postitas Mardo
pärit keps M20 mootorist, täpsemalt leiab sama kepsu
antud mootoritelt mida ülesse loen:
M20B20: 130 mm
M20B23: 130 mm
M20B27: 130 mm
Küsimus siis vastupidavuses. Kellelgi konkreetset näidet või
vähemalt kaudselt teab et keegi kuskilgi saavutas x numbri.
nm oleks siinkohal hea teada, kui võimalik, siis ka dyno graafik.
tänud ette!

Postitatud: 19.09.2009 20:29
Postitas jeff01
Tean küll BMW-dest vähe aga arvan, et neil mootoritel on ka erinev stroke

väiksema strokega mootorites on kepsu taluvuspiir kõrgemal kuna tema nurk on sellega väiksem.
Loetule toetudes märgiks ka seda, et kepsu ei lõhu normaalse nurga puhul mitte NM vaid RPM (Mul oleks 1 näide aga too mootor pole bmw omaga võrreldav)
Ei teagi kas keegi eestis on BMW originaal kepsu murdnud jõu mitte oma lolluse tõttu

pigem on se asi mis mingi eelarve juures igaks-juhuks ära vahetatakse kui kolvid, plokk ja väntvõll armsad on

Postitatud: 19.09.2009 20:40
Postitas mart154
12.3 @ 181 peab igatahes vastu :D
See on siis krõps alla 400hp arvatavasti.
Postitatud: 19.09.2009 20:54
Postitas altz
jeff01 kirjutas:Tean küll BMW-dest vähe aga arvan, et neil mootoritel on ka erinev stroke

väiksema strokega mootorites on kepsu taluvuspiir kõrgemal kuna tema nurk on sellega väiksem.
Kas mitte ei olnud just suurema stroke ehk käiguga mootoris (pikem keps) see nurk väiksem ja seetõttu taluvuspiir kõrgemal..?
Postitatud: 19.09.2009 21:13
Postitas Mardo
Tegu siis M50B25 mootoriga.
asi selles ongi, et stroke on 84 aga kui kasutaks 135mm kepsu, siis
peaksin kasutama M50B25TÜ kolbe, mis on kergemad kui nonvanos
mootori kolvid (vähem materiali).
Ivaril need kolvid vastu ei pidanud...
135mm keps millele vihjasin on pärit nonvanos mootorist.
Kui aga kasutaks M20B20 kepse ja nonvanos kolbe, oleks kolb hea
kuni ~500hp aga ~70g raskem.
Postitatud: 19.09.2009 22:12
Postitas jeff01
altz kirjutas:jeff01 kirjutas:Tean küll BMW-dest vähe aga arvan, et neil mootoritel on ka erinev stroke

väiksema strokega mootorites on kepsu taluvuspiir kõrgemal kuna tema nurk on sellega väiksem.
Kas mitte ei olnud just suurema stroke ehk käiguga mootoris (pikem keps) see nurk väiksem ja seetõttu taluvuspiir kõrgemal..?
ˇ
Mõtled vist samas suunas aga väljendasid end teisiti?
Suurema stroke korral sama keps nõrgem kui väiksema stroke korral sama keps. keps ise ei suurenda ju kolvi käiku. Suurendatud vändatõusuga kasutatakse võimaluse korral kõrgema sõrmenihutusega pikemaid kepsusid aga see selleks sest ilmselt ei tule sellest mootor millega originaalosadest viimast hakatakse võtma või ma eksin?
kui võrdluseks tuua 1 teine tilluke mootor siis 69/72/74/76/78 mm vändatõusu korral kasutatakse tihti lühikest standarkepsu (Ka ülelaetud mootorites sest NMiga murdmine pole aktuaalne) aga 82/84/86/88/90 mm väntade korral alati pikemaid variante kuigi miski ei takista tegelikult ka originaali kasutamist.....elu on lihtsalt näidanud, et kepsude vastuskaelad ja nende poldid annavad suure stroke või pöörete korral enne järgi kui 25PSiga üle laetud stock mootorites.
Mina arvan puht pakkumise teel et enne 100hp per silinder sul korralik bmw keps ei murdu aga kui se on üle mõõtmata, vanade poltidega, valesti pingutatud vms siis võib ka stock mootoris katki minna. Se on siis vaid arvamus kuhuni ma ise julgeks stock kepsuga minna.
Postitatud: 19.09.2009 22:25
Postitas Mardo
Plaan 400whp aga originaal osadega algul. Üle selle hetkel tõesti plaanis
pole. Selle tarvis käraks vist nonvanose keps ja TÜ mootori kolb ka.
Ei teagi millest ivaril see kolb nii õnnetult rõngaste vahelt ära väsis.
Niipalju eri jutte nende TÜ kolbide osas.

Postitatud: 19.09.2009 22:49
Postitas flm
bmw originaal kepsudega sõidavad mujal maailmas ka 4-500hp mootorid ja erilisi probleeme pole kuulda. Ma pigem mõtleks rohkem turbomootoris kolbide peale ja valiks raskemad/tugevamad, kui on selge, et kergemad TÜ kolvid on kahtlased. Palju pöördeid see mootor nägema hakkab? Pigem panustaks tugevamale sisule ja kõrgemale rõhule kui kõrgematele pööretele stock juppide korral.
Kuigi m20 2.5-2.7 heas seades kestavad ka täitsa stock mootoriga 4-500hp.
Postitatud: 19.09.2009 23:15
Postitas Silwer
Minu vabalthingava mootoris on 84mm vänt ja 130mm keps. See mootor ei tee küll mingeid imenumbreid aga pööret on ta kõvasti saanud ja kepsud kaotasid ka pea 100g oma kaalust ennem kui mootorisse läksid.
Postitatud: 20.09.2009 0:40
Postitas Fronius
Kui c20ne mootorist on võetud 350hp ja seda orginaal sisuga,siis sinu BMW kepsud kanatavad selle 400hp ka ära. See on minu arvamus!!!

Postitatud: 20.09.2009 1:39
Postitas Mardo
eks ta nii ole. Mart154 mootoris ka 400 jõudu umbes ja sama keps
mille kohta küsisin, pole paha aga paistab et jään siiski selle 135mm
kepsu juurde ja otsin korraliku kolvi. Võib ju osta ka CP ja Eageli
toodangu aga hetkel pole veel mõtet kuna üle 500hp mootorist ei soovi.
nüüd sis aga tegudele.
Postitatud: 20.09.2009 20:38
Postitas Fronius
Süües kasvab isu

.Algul 400 ja varsti 700+hp ja ikka jääb väheks

Postitatud: 07.10.2009 23:24
Postitas flm
Strokeri puhul suureneb lisaks kepsu nurgale silindri suhtes ka kolvi liikumise kiirus, sest sama pöörde juures läbib kolb pikema tee. Kusagilt on meelde jäänud, et kepsule mõjub stock mootoris kõige suurem jõud väljalasketaktil üss (kolvi inertsi tõttu) ja kui kolvi liikumiskiirus suureneb (või kolvi mass), siis ka kepsule mõjuv jõud. Seega peaks strokeris stock kepsu puhul hoidma pigem pööret mõistuse piires ja kompenseerima boostiga
Kusjuures kataloogi järgi on ka diislitel 130mm keps, aga kolvisõrm on jämedam, mis m20 kolbide kasutamise korral mingi custom kepsusilma puksi treimist (mis materjal see peaks olema?). Probleem võib ka tekkida sellega, et kolvipõhi jääb segama kepsusilma suurema diameetri tõttu. Diisli keps on igatahes jämedam(ka raskem) kui bensuka oma. Iseasi kas kepsu tugevust saab ainult jämeduse järgi määrata? Kui kepsupoldid esimesena järgi annavad, siis need on mõlemal sama jämedad. Keegi võiks kommenteerida diisli kepsude ehituslikke iseärasusi, mille tõttu neid bensukas kasutada ei kõlbaks.
Tekkis lihtsalt ka idee m20 "säästuturbostroker" kokku lapata peamiselt erinevate bmw mootorite stock juppidest.
Postitatud: 08.10.2009 6:51
Postitas Astrona
altz kirjutas:jeff01 kirjutas:Tean küll BMW-dest vähe aga arvan, et neil mootoritel on ka erinev stroke

väiksema strokega mootorites on kepsu taluvuspiir kõrgemal kuna tema nurk on sellega väiksem.
Kas mitte ei olnud just suurema stroke ehk käiguga mootoris (pikem keps) see nurk väiksem ja seetõttu taluvuspiir kõrgemal..?
Sa mõtled kindlasti seda, et pikema kepsuga on nurk väiksem. 10M pika kepsuga võib 1000000Nm pressida, eriti kui käik on ainult 1m.
Mingi boosti juures läheb iga keps kõveraks. Kuna süüde on juba hiline ja segu korralik põlemine jätkub aina lähemal pahale 90deg ATDC kepsu nurgale. NA mootoris peale 20kraadi ATDC, kui keps on veel püsti, silindris rõhk juba langeb. Ei ole boosti vajagi, kui seade vale ja küünal näiteks hõõgub ja süütab segu kui kolb on all, siis enne ülesse jõudmist on keps juba lühem

- halb seade lõhub kepse.
* Nissani 1.8 kepsud lähvad rootsis 400hj 8500RPM juures, ja eestis 300hj 7500rpm juures.
* Palju boosti on ikkagi parem kui palju rpm'i + boosti - boost kohati isegi pehmendab kepsu elu (ü.s.s. läbimisel ei taha kolb otsast ära lennata, kuna boost hoiab vastu).
Postitatud: 08.10.2009 7:10
Postitas RFL
flm kirjutas:Kusjuures kataloogi järgi on ka diislitel 130mm keps, aga kolvisõrm on jämedam, mis m20 kolbide kasutamise korral mingi custom kepsusilma puksi treimist (mis materjal see peaks olema?).
Grafiitpronks vms on selle materjali nimi. Endalgi see kasutusel.