1. leht 1-st
K: Turbo õlikanali sulgemine
Postitatud: 20.08.2009 19:21
Postitas M-H
Kuna turbo omadega läbi, siis panin välja-ja sisselaskekolledele vahetükid, et saaks ilma turbota käima ja saaks liigutada. Siit küsimus, et kui turbo pealetulevale õlitorule lihtsalt pime ette panna ja alumisele ka pime ette, siis ei juhtu sellest midagi? Loogiliselt võttes lihtsalt mootori õlisurve vbolla kõrgem, või on kellelgi midagi halba asja kohta öelda? Tegemist diiselmootoriga.
Postitatud: 20.08.2009 20:11
Postitas jeff01
Ei tohiks midagi hullu juhtuda jah....pigem on tõesti õlisurve pisut kõrgem.
Postitatud: 20.08.2009 23:08
Postitas M-H
Kas originaalis on turbo õli äravoolutorul all otsas ka mingi sõel? Nimelt kukkus näpu vahelt 6ne seib ja "üks võimalus miljonist" täpselt turbo õli äravooluauku. Kuna toru kinnituspoldid väga hullu koha peal ja hästi ligi ei saa, siis huvitaks, kas seal mingi sõel, mis seibi kinni hoiaks või on ta nüüd karteris ning mida huvitavat ta seal korda saata võiks? Iseenesest on ta ju ikkagi metallist ja peaks põhja vajuma. Õlivõtturil on ees sõel, nii et sealtkaudu ega muust kohast ei saaks ta kuhugi minna. Kui ta seal midagi hullu korda saata ei saa, siis enne õlivahetust ei hakkaks karterit maha võtma.
Postitatud: 21.08.2009 7:12
Postitas Aigo
ei tea küll, et oleks sõela ees ja ega ta muud ei tee kui vänt peksab selle tükideks või lihtsalt kokku(halvemal juhul) ja siis on tal võivalus ronida sinna igalepoole vahele(nt. vända põse ja kepsu vahele) heal juhul ta jääb tõesti põhja, kuid ikkagi vänt ajab koguaeg õli ringi karteris nagu segumasin.
Postitatud: 21.08.2009 9:11
Postitas jeff01
Leidsin porsche karterist 2 8mmst polti mis olid täiesti terved ja kuhugi vahele polnud jäänud. Peale poltide eemaldamist kadus ka tirin mille tekitajat ma üsna kaua otsinud olin. (Ju siis kukkusid põrkama põhjas kui käies õli vähem sees oli) Ühe sain õlivahetusega kätte ja siis sai ka karter igaks juhuks maha võetud ja leidsin ka teise.
Soovitan igal juhul kohe õlivahetus teha ja õli väljalaskmise punnist püüa se asi magneti abil kätte saada (Alumiiniumkarteriga peaks se lihtne olema) Seib pole nii raske kui 8mm polt ja lendab õliga ilmselt rohkem ringi ja oht kuhugi vahele jääda on suurem. Miskit sõelda turbost tuleval õlitorul pole ma kohanud.
Seoses sellega meenus see, kuidas eile ise tehtud MBC-l kuul wastegate banjosse lendas

(Sai lihtsalt järjest peale keeratud ja vedrut lükkava poldi otsa oli kah kuul pandud et asi parem oleks.....mingil hetkel sai aga niipalju peale keeratud, et kuul juba vastegate väljundini jõudis ja rõhk ta sinna lükkas.
Postitatud: 29.08.2009 21:45
Postitas M-H
Kui juba kanalite sulgemiseks läks, huvitav, mis võiks juhtuda, kui mul on vesi-õli turbo ja ma ei saa sealt jahutusvedelikku läbi juhtida? Kas turbo kuumeneb liiga üle, võin saan seni natuke aega masinat kasutada, ilma et midagi katastroofilist juhtuks?
Postitatud: 30.08.2009 0:08
Postitas _siim_
Aigo kirjutas:ei tea küll, et oleks sõela ees ja ega ta muud ei tee kui vänt peksab selle tükideks või lihtsalt kokku(halvemal juhul) ja siis on tal võivalus ronida sinna igalepoole vahele(nt. vända põse ja kepsu vahele) heal juhul ta jääb tõesti põhja, kuid ikkagi vänt ajab koguaeg õli ringi karteris nagu segumasin.
kahjuks aigo,tänapäeva masinatel küll enam vänt kuskil õli sees ei pöörle
kiirel camarol sai eelmine suvi karteri eemaldamise käigus sealt üks nõellaagri nõel leitud,oli lihtsalt põhjas ja kõik,ära oli see kadunud kunagi väga ammu juba.
Postitatud: 30.08.2009 10:06
Postitas jeff01
M-H kirjutas:Kui juba kanalite sulgemiseks läks, huvitav, mis võiks juhtuda, kui mul on vesi-õli turbo ja ma ei saa sealt jahutusvedelikku läbi juhtida? Kas turbo kuumeneb liiga üle, võin saan seni natuke aega masinat kasutada, ilma et midagi katastroofilist juhtuks?
Turbo enda ülekuumenemine pole normaalse sõidu puhul probleemiks. Suures osas on se vesijahutus seal õli eluaea pikendamiseks. Ilma selleta lihtsalt kuuma mootorit seisma jättes läheb õli turbos tihemini keema ja tema iga väheneb.
Postitatud: 30.08.2009 19:10
Postitas M-H
Tänud jeff asjalike vastuste eest. Minu poolt võib nüüd lukku panna.