1. leht 3-st
turbo mosse
Postitatud: 19.09.2005 19:14
Postitas Miki
sai siis haapsalus nähtud ka esimest korda seda legendaarset mosset ja tekitas see auto isegi mõne küsimuse..
tegin süsteemist isegi mingi sketchi valmis..
http://raino.juhe.ee/mosse-turbo.gif
kas selline üksteise otsa turbode variant on üks parimaid siis? või kuidas on võimalik pigistada 1,5L (oli vist ikka..?) mootorist välja 700-800 kurja hobust? mis on sellise turbode asetuse mõte? kas väiksem on selleks, et suurem pöördesse saada?
praegu ei tulegi rohkem meelde, aga muljeid võiks näha küll sellest süsteemist, huvitav on:)[/img]
Postitatud: 19.09.2005 19:42
Postitas udune
ikka kõik õige
Postitatud: 19.09.2005 21:05
Postitas Kuuno
ise ei tea kah seda aga kas suurema turbo õhuvool lastakse ikka väiksema turbo õhuvõttu?
Postitatud: 19.09.2005 21:26
Postitas Raceboy
Mossel see just nii käiski: suurem surus õhu 1Bar peale, ja väiksem veel lisaks 2Bar otsa, nii et kokku oli tal rõhku 3 Bar.
Postitatud: 19.09.2005 22:58
Postitas Kuuno
ma ei tea mudugi aga se suure 1 bar õhku on külm aga kui väike on se väike...kas sealt se 2bar kuuma õhku ei ole? lihtsalt yritan asjale pihta saada...

Postitatud: 20.09.2005 2:54
Postitas Miki
udune kirjutas:päris niimodi see systeem mossel ei paiknenud!
oli ju täpselt nii:)
selles mõttes jah natuke imelik, et see suur puhus õhku läbi väikse.. et nagu seal läheb see suure puhutud jahedam õhk natuke kuumemaks, samas peale seda väikest oli üks suur IC, topelt põhimõtteliselt ja veel + kaks ventikat, ehk see jahutas selle suht ära uuesti:)
aga selline kahtlane süsteem, ja 1,5'st liitrist ligi 800 heppa.. paneb ohkama
Postitatud: 20.09.2005 6:51
Postitas Raceboy
Tal oli pärast suurt väike IC, siis läks õhk väiksesse kompressorisse ja sealt edasi suurde IC-sse. Pealegi, suure kuum osa oli ise tehtud

Küsisin ta käest selle põhjust ka.....
Postitatud: 20.09.2005 8:35
Postitas Kuuno
ja see oli.... :D
Postitatud: 20.09.2005 8:35
Postitas Priit
ja kas ta vastas ka sulle?

olen ise ka juba ammusest ajast pead murdnud et kuidas see asi seal mossel üldse toimib.
Postitatud: 20.09.2005 8:42
Postitas Ints
igaljuhul sõitis auto vastavalt võimsusele ka aega ( 9,7... )
Postitatud: 20.09.2005 9:25
Postitas Miki
Raceboy kirjutas:Tal oli pärast suurt väike IC, siis läks õhk väiksesse kompressorisse ja sealt edasi suurde IC-sse. Pealegi, suure kuum osa oli ise tehtud

Küsisin ta käest selle põhjust ka.....
ja see oli?:)
see isetehtud kuum osa oli jah, päris sürr.. a mis seal küljes oli..? mingi wastegate? või mingi muu julla?
Postitatud: 20.09.2005 9:26
Postitas Samvel
sai ka tiba Villega vesteldud Haapsalus. Kõige pullim oli kui küsisin, et kas ei leidnud sobiva A/Rga kuuma poolt - ütles et jah ning siis rääkis, et seal sees on muideks tehnika,

et see pole tühi katte. Enamvähem mingi selline süsteem, et düüsid sisse paigutatud, mis suunavad heitgaase otse labadele. Boosti on asjal üle 3Bari ning moottorinohjaus on Hestec, lisas et Suomalainen muidugi

Taga turbode juures olev vedruga ja pasunaga/toruga käkk(teisiti ei saa lihtsalt nimetatagi) on lisähukkaportti (WG). See siis selleks, et kui põhiWG sutsu keerad võib boost kohe terve bari muutuda

Palju huvitavat rääkisime veel, kuigi eliminaatori sõit surus peale...
Üldiselt asi on nii robustselt ja kohati väga koledalt ehitatud, et vahest jääb mulje et seda kõike lausa tahtlikult. Võibolla teiste kergeks mõnitamiseks

Ei tea mis imemees Ville on, aga see apparaat on täielik müstika.
Ja mina väga õnnelik, et Mosse võitis
Muidugi kujutage ette, et veerete sellisega ARKi uksest sisse ja ütlete et tahate registreerida tänavaautoks

Postitatud: 20.09.2005 10:29
Postitas Samvel
eelnevalt mainitud lisa
wastegate`i "sumpa", plekist turbiini korpus, all tükike wastegate`st, kõige odavamad homutid...

Postitatud: 20.09.2005 13:19
Postitas Miki
robustne.. tõsi:) samas siiski piisavalt töökindel, et vastu pidada.. ja sõita päris korralikke aegu:) mul oli ka väga hea meel näha sellist autot võitmas;) ülitegija.. nii auto kui eesotsas ka see Ville:)
a, et tal siis ongi 1,5L mootor ikkagi jah? a mis käigukast seal all on, mis sellistele asjadele vastu peab?
Postitatud: 20.09.2005 14:17
Postitas MossOpel
Kas keegi selle mootori sisu kohta ka taipas küsida? Palju selle looma surveaste on, 3:1?
