Postitatud: 28.06.2009 14:36
Astrona kroonikat lugedes tundub,et isegi mingi suvaline mootor kestab rohkem kui see nissani käi....
Näed kui lihtsalt võib võhikutele vale mulje jääda. Nissanil pole muud viga, kui see, et jaapanlaste poolt kõik suht optimeeritud kestma heal juhul +150% võimsuse juures. Siiani ei saa aru, miks väntvõll, tagasild ja veel mõned lülid +500% jõudu välja kannatavad. Pakun, et "suvalisi mootoreid" läheb tehase võimsuse juures kah rohkem laiali, sellegi poolest kestavad kauem kui F1 masinad._siim_ kirjutas:Astrona kroonikat lugedes tundub,et isegi mingi suvaline mootor kestab rohkem kui see nissani käi....
RFL´i kroonikat oled lugenud, avastad et seal tegu sama mootoriga. Selliseid üldistusi pole mõtet siin teha. Mootor nagu iga teine 16 klapiline._siim_ kirjutas:Astrona kroonikat lugedes tundub,et isegi mingi suvaline mootor kestab rohkem kui see nissani käi....
Mootor mis vajab iga aasta uut turbot, saalesid ja üle kahe-kolme aasta ka väntvõllizoom1 kirjutas:RFL´i kroonikat oled lugenud, avastad et seal tegu sama mootoriga. Selliseid üldistusi pole mõtet siin teha. Mootor nagu iga teine 16 klapiline._siim_ kirjutas:Astrona kroonikat lugedes tundub,et isegi mingi suvaline mootor kestab rohkem kui see nissani käi....
Tegelikult ei ole vaja kangemat väntvõlli. Üks uus ja korralik mis on dünaamiliselt balanseeritud rihmarattast hoorakani ajab asja kenasti ära._siim_ kirjutas:Enamus asjadest saan aru,aga pole nagu eriti mujal silma hakanud et vänt kõveraks läheb...
Kas siis ei pakuta sellele mingit kangemat asja sinna sisse?
See jutt on nüüd küll ilmselge liialdus juT6nis kirjutas: Mootor mis vajab iga aasta uut turbot, saalesid ja üle kahe-kolme aasta ka väntvõllipluss kulumaterjal
Tõnise eelarvamused põhinevad sellel, kui ta ostis oma S13ne just samasugustelt külaseppadelt, kes tegid jutu järgi kappremondi, mille turbo kestis täpselt 10km. Hiljem hakkas ta muidugi suure turboga rõhku peale keerama, täiesti orig kütusesüsteemiga (mis oli küll plaanis upgradeda, aga viimasenaMihkel kirjutas:Remonti vajavad need mootorid ilmselt seetõttu, et enamus külasepad komplekteerivad elus esimest korda mootorit teadmata midagi tolerantsidest või puhtusest ja siis kukuvad kohe rõhku keerama.
Mis kestvust selliselt asjalt lootma peaks?
Siin tulebki vahe sisse, oleneb mis mootorist. Võid võtta suht suvalise Porsche 924 paljukirutud 2liitrise mootori, sellele 1,2+bar kaela lasta, tulemus on 300hj kanti ja mootor ei köhi ka mitte. Eeldab mõistagi korralikku juhtimist, stock K-jetronicuga võib lutsu visata.Tegelikult ei ole vaja kangemat väntvõlli. Üks uus ja korralik mis on dünaamiliselt balanseeritud rihmarattast hoorakani ajab asja kenasti ära.
Lihtsalt ei ole mõtet 280.000km sõitnud mootorist võtma hakata 300+ hp ja siis kiruda, et kõnts on see mootor.
Tehasest tulles polnud ühelgi ca18detil ebatäpset vändaliini, kuna kõik aetakse tuhandikega paika, iga kaela jaoks mõõdetakse saale eraldi ja ka tellitakse vastava kaela mõõdu järgi uus, kui vaja vahetada. Näha oli et sa ei tea nendest probleemidest midagi, nii et mees ära sel teemal sõna võta.Raceboy kirjutas:Sepissisu ei tee mootorit ise veel kestvaks.
Vead, mis CA18 mootoril juba tehasest tulles on, on nt tihtipeale ebatäpne vändaliin ja viletsalt tehtud õlituskanalid väntvõllis. Neid vigu on ennegi siin foorumis väljatoodud ja veelgi enam vastavates välismaa foorumites. Jah, on CA18DET mootoreid, mis kestavad, aga need on kas stock või siis ulatuslikult ümberehitatud mootorid.
Isiklikult võtaks mina toorikuks hoopis KA24DE 16v mootori, mis on oluliselt õnnestunum toorik, kuna niiehknaa tuleb kolvid-kepsud ju välja vahetada.
Kes tahab aga iga hinna eest kuni 3l masinate klassis võistelda, eks see peab midagi ette võtmavigade vastu või mootorite vahetusega leppima.
Jajah, ära enam peale võta. Tutvu veidi muu maailma kogemustega ka antud mootori osas, mitte ära piirdu Astromoto "spetsialistide" jutuga.zoom1 kirjutas:Tehasest tulles polnud ühelgi ca18detil ebatäpset vändaliini, kuna kõik aetakse tuhandikega paika, iga kaela jaoks mõõdetakse saale eraldi ja ka tellitakse vastava kaela mõõdu järgi uus, kui vaja vahetada. Näha oli et sa ei tea nendest probleemidest midagi, nii et mees ära sel teemal sõna võta.