1. leht 1-st
kuum, külm õhk
Postitatud: 29.06.2009 21:33
Postitas aksberg
kui koonus filter on paigaldatud mootorile ligidale (otse õhulugeja külge), külma õhu pealevool on üsna nõrk ja mootor ahmib sellega kuuma õhku, palju on siis teoreetiline võimsuse kadu. autoks audi tt 1.8
Re: kuum, külm õhk
Postitatud: 29.06.2009 22:57
Postitas cthen
aksberg kirjutas:kui koonus filter on paigaldatud mootorile ligidale (otse õhulugeja külge), külma õhu pealevool on üsna nõrk ja mootor ahmib sellega kuuma õhku, palju on siis teoreetiline võimsuse kadu. autoks audi tt 1.8
Kuskilt nagu kuulnud, et ca 5C* kuumem õhk = 1% jõu kadu.
Ei pruugi 100% tõele vastata, kõik oleneb olukorrast.
Re: kuum, külm õhk
Postitatud: 30.06.2009 1:22
Postitas Astrona
cthen kirjutas:
Kuskilt nagu kuulnud, et ca 5C* kuumem õhk = 1% jõu kadu.
Ei pruugi 100% tõele vastata, kõik oleneb olukorrast.
Jah u. nii, kuna soe õhk on hõredam ja seega sisaldab ka vähem hapnikku sama mahu juures. Peale selle üritab stock aju detonatsiooni ja ülekuumenemist vältida ja võib kütusega jahutama hakata, mis omakorda vähendab võimsust, ja kui õhk aga palju soojem, siis tuleb kerge detonatsioon ja aju keerab kogu seade nii metsa, et vähegi mootorit päästa - kadu siis a la 20%.
Kui õhu filtri paned õhu mõõdiku otsa ilma et sa sinna vahele vastavad õhu suunamis ribid jms paned, siis õhulugeja läheb lolliks, kuna õhk hakkab andurist keereldes mitu korda mööda minema ja teoorias peaks segu üle rikastuma, eriti gaasivajutse alguses. Praktikas või aju aga vea tuvastatada ja laseb sul poole võimsusega "koju roomata".
Postitatud: 30.06.2009 11:11
Postitas Sassu
Pole küll turboga ega mingit sorti tipptehnika aga oma 2,0 karpa Sierra peal testitud. Algselt võttis väljalaskekolle pealt kuuma õhku, kuna sooja/külma reguleeriv klapp oli kinni ussitanud. Viskasin selle klapi minema, asemele sai tavaline alumiiniumist ventilatsioonitoru ja kolde peale tegime vaheplaadi, mis sooja eemale hoiaks. Auto hingamine sai oluliselt parem ning minek erksam. Kiire pole ta mingist otsast ikka, aga palju parem kui enne. Null krooni eest nalja kui palju =)
G-techiga testitud:
enne 400m 18,9 @ 115kmh, 0-100 13sek
pärast 400m 17,8 @ 121kmh, 0-100 11,5sek
Nii palju siis külmas ja kuumast õhust =)
kui huvitab, siis paar pilti ka:
http://smcracing.planet.ee/Sierra/2009. ... GP3371.JPG
http://smcracing.planet.ee/Sierra/2009.06/IMGP8169.JPG