1. leht 1-st
Kuidas lugeda trigger-wheel'i?
Postitatud: 09.06.2009 22:17
Postitas Astrona
Hakkasin süüte baas-nurka mõõtma aga seda rihma kaitse plekki enam peal pole, mille küljes oli 15btdc osuti.
60-2 Triggerwheelil oli aga valgeks värvitud >10mm laiune osa. Stroboga vaadates oli see suht täpselt VR anduriga kohakuti.
hakates tühimikust tagasi anduri poole lugema sain 22 hammast. Kas 0deg signaaliks loetakse peale puuduvaid hambaid esimese hamba algus

Kui nii, siis VR anduri keskpunk oli ~141.5deg. Ajus on reference pandud 141deg. Kõik nagu ok, aga süütenurk oli mõõtmise ajal fixeeritud 15BTDC peale. 15kraadi metsas kah nüüd vast pole. Pean uurima, mis see valge märge täpselt tähendab, võibolla ongi 15BTDC märk... Ja kui võimalik, peaks ikka selle pleki sinna panema.
Postitatud: 09.06.2009 23:12
Postitas mart154
0 deg on täpselt seal, kus meistrimees selle panna suvatses.
Seadeid saab ju ajust muuta.
ma eeldan, et sa räägid 200sx-ist millele on isepistetud trigeriratas?
edit. näiteks:
mu pemmil on näiteks 1.cyl ÜSS, siis VR sensor on kohakuti 16. hambaga.
Vanosega variandil on kõik mudu samamoodi, aga vist oli 16 hambaga kohakuti siis, kui 2.cyl oli ÜSS, ehk ühe võrra nihkes.
Postitatud: 09.06.2009 23:15
Postitas Raceboy
Kui mõõtmise hetkel näitas täpselt märki ja süütenurgaks oli samal ajal 15 kraadi, siis ongi süüde 15kraadi võrra metsas. Mõõtmise ajal peab süütenurk olema 0 kraadi, et nurk puuduvate hammaste ja 1 sil. ÜSS vahel paika saaks.
Ja "märgi" all pean ma silmas mootori enda ÜSS märki. Märgi see markeriga ära (veendu selles ise, et oleks paigas ja õige).
Postitatud: 09.06.2009 23:43
Postitas Astrona
Nõustun mõlemaga. Paraku seal ümberringi ongi ainult rihmarattad ja ainuke seise asi triggerwheeli läheduses ongi see andur

Kui selle SX'i ostsin siis ajus oli tühikäigu süüde 14.7kraadi peale sätitud ja ei saa välistada, et oligi selle järgi ka see 10-15mm valge jutt piki ratast joonistatud. Üritan eelmiselt seadistajalt info kätte saada aga ta ei pruugi mäletada 3a vanu asju ja lihtsaim oleks siis ikkagi see plekk sinna tagasi panna.
Aga muidu kui tühikäigu süüdet timmida, siis kõige tugevam pole mitte see 14.7 vaid pigem 21-22deg, ilma et veel põmpsuma hakkaks - tollega sujuvalt põmiseb. Ja mootori kiirus kasvab veel kuni 27kraadise süütega, aga siis korra 2sek jooksul jätab vahele (üksik põmps) vms. Samuti ei tea mis piirile seda enne tahetud oli - sest 15deg hoiab kah vajadusel 900RPM, kui tühikäiguklappi lahti keerata

(PWMi suurendada).
See viitaks nagu kah sellele, et 6-8 kraadi ehk 1 hamba jagu on peale anduri kronsa tugevamaks tegemist valesti läinud - natuke palju nagu.
Sain vist vastuse, et 1. hamba 1. serv ongi 0kraadi.
Postitatud: 09.06.2009 23:46
Postitas Raceboy
Igal juhul mõõda ise see nullpunkt ära, muidu võidki jääda jantima...
Postitatud: 09.06.2009 23:53
Postitas Mihkel
Raceboy kirjutas:Igal juhul mõõda ise see nullpunkt ära, muidu võidki jääda jantima...
Aga miks teha asja lihtsalt kui saab 100x keerulisemalt, nagu mitu eelnevat posti näidanud on

Postitatud: 10.06.2009 1:06
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Raceboy kirjutas:Igal juhul mõõda ise see nullpunkt ära, muidu võidki jääda jantima...
Aga miks teha asja lihtsalt kui saab 100x keerulisemalt, nagu mitu eelnevat posti näidanud on

Mihkel su kommentaarid on kah viimasel ajal ühte auku
Seal pole hetkel ühtegi seisvat kohta kuhu peale TDC kriipsu teha. Nädalavahetusel loodan töökõrvalt aega leida, et see plekk sinna taha installida, siis kõik selge. Niikuinii tahaks enne kalli õli sissevalamist rihma maha võtta ja nuki-simmer vahetada. Siis peaks ka detoklapid valmis saama ja ära ühendama, ja võib julgemalt süüte kaarti näppima hakata.
Süüte kaart.

Kliki pildil kui tahad numbreid näha

Tausta pildil on valged numbrid mis viitavad süüte tabeli veeru numbrile vs boost. Kuni -0.15 panin nissani chippide järgi vaadates tiba varasemaks muidu on nii nagu oli.
Postitatud: 10.06.2009 10:08
Postitas Mihkel
Andur tiirleb ka rattaga kaasa?
Ilmselt mitte, seega on ju ÜKS koht kuhu TDC märk oma käega teha.
Selle asemel, et siin mitu posti teooriat ajada, kuuidas läbi ussimunni saab selle süüte ära kontrollida oleks võinud moootori rihmamärgid TDC-sse keerata,
rattale tõmmata anduri keskelt markeriga TDC juti, ajust panna süüte 0 kraadi ja veendua stroboga kas süüde on paigas või mitte!!!
PS: Ega ma paha pärast, vaid ei ole mõtet teistele asja keeruliseks ajada, kes tahavad äkki sama toimingut teha.
Kohati jookseb mul juhe sinu poste lugedes ikka väga lukku, meenutad ühte mu sõpra, kes 1+1 arvutab ka läbi integraali

Postitatud: 10.06.2009 10:34
Postitas Astrona
Ei viitsind garaazi minna ja küünlavõtit jms polnud kaasas, et TDC ise üles otsida, ja hammasrihmamärkide nägemiseks on vaja suur rihmaratas maha võtta (selleks käibki stockis see plekk seal, et näeks TDC ka ilma). Teised ei pea oma pead samas olukorras vaevama, ja võivad garaazis ära käia

Mulle on lihtsam klaviatuurilt nuppude otsimine kui mootor maha võtmine. Pole ju reeglit, et iga postituse vahel peab 2h garaazis möllama, ja et kui endal juhe koos, et siis teistel kah juhtmeid kokku ei tohi ajada

Olen eluaeg lihtsaid asju edukalt keeruliseks ajanud

Postitatud: 10.06.2009 18:03
Postitas Raceboy
Oota, mida rasket on DOHC mootoril küünla mahakeeramisel ja ÜSS paikapanemisel? IMO võtab see vähem aega kui paarituhandest tähemärgist koosneva postituse tegemine?
Postitatud: 10.06.2009 21:09
Postitas Miq
Ei viitsind garaazi minna ja küünlavõtit jms polnud kaasas, et TDC ise üles otsida
Postitatud: 10.06.2009 23:52
Postitas Astrona
Raceboy kirjutas:Oota, mida rasket on DOHC mootoril küünla mahakeeramisel ja ÜSS paikapanemisel? IMO võtab see vähem aega kui paarituhandest tähemärgist koosneva postituse tegemine?
Panin TDC märgi paika, ja mõõtsin süüte nurga ära - süüde oli paigas 1 kraadi täpsusega (etteantud 141deg reference'iga).
Mõõtsin 2x -10mm ja -15mm kolvikäiguga mõlemaga 2 märki ja keskkoht tuli täpselt (+/- 0.2kraadi) samma kohta. Osutiks kasutasin anduri pealmist serva.
Koos riietevahetuse, garaazisõidu, tööriistade otsimise, naabrisõimu kuulamisega, kukla sügamisega, käte pesemisega läks ikka üle tunni ära. Selle ajaga kirjutaks mingi 5000märgilise postituse valmis

Veidi seadistamist oli, et masin üldse 0 kraadi peal töötaks, tühikäikuklapp 15 pealt 50 peale lahti, pihusti 1.4ms pealt 2.2ms peale ja siis hoidis 900rpm.
Postitatud: 11.06.2009 0:15
Postitas Mihkel
Noh sa oleks võinud ju hamba või kahe võrra kraade varasemana ka süüte märgi tõmmata ratta peale
