1. leht 1-st

uuriks natuke maad..

Postitatud: 08.09.2005 23:54
Postitas krx
Tere...

pöördun vist õigete inimeste poole, kui küsimuseks on erinevate turbode igasugused specsid. Teema selline, et kuna olen turbonduse alal suhteliselt võhik, sooviks erinevaid linke, kus ennast harida saaks (nii loll et www.howstuffworks.com vaadata ka ei ole:P). Igasugused nimed nagu K-13, K-24, K-26, M53, T4/4 jne jne jne...nende numbrite taga on mingi info peidus, mida sooviks lugeda.
Samas sooviks välja jõuda selleni, et leida mingi sobivaim variant turbost enda autole. Ei hakka siin sõnu loopima et nyyd teen kärmelt peedist pesumasinale trumli nagu paljud muud näppijad oma siksidele fööne installeerida lubavad, vaid tahaks lihtsalt ennast antud valdkonnas harida.
Mootoriks on honda B16A2, mille iseloomulikud omadused on VTEC ja väga kõrged pöörded (stock seades isegi kuni 8500rpm). Ideaalis sooviks et antud jõukõver, mis praegu on, säiliks, ainult numbrid suureneks. Saan aru, et kuskilt tuleb vist nagunii järgi anda, et teises kohas juurde saaks panna (pean silmas lag-i). Mis veel probleem saab olema on VTEC, kuna selle mootori idee on hoida sisselaskeklappe kõrgetel pööretel kauem lahti, et säiliks õhuvool silindrisse isegi kui silinder hakkab juba üles tagasi tulema. Siinkohal tuleks vist hankida ka turbo-spec nukad või on kellelgi kogemusi erinevatele sellistele systeemidele (vanos, vvti, vvtl, vtec jne) turbo peale aretamisega.

Hetkel olen leidnud et sellisele mootorile nagu mul (Honda B16A2) on peale aretatud T3/4 turbosid.

Järsku keegi viskab mõne lingi?

Postitatud: 09.09.2005 8:13
Postitas Kuuno
esimene asi soovitaks siis ikka läbi lugeda maximum boost http://gallery.gt-club.com/albums/userp ... _boost.pdf
:D mis siit foorumist läbi käinud ja ka selline asi
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=345

Postitatud: 09.09.2005 11:55
Postitas krx
tänud...õhtupoolik jälle sisustatud :)

Postitatud: 12.09.2005 1:03
Postitas krx
kuradi palju on seda lugemist ikka... :?
mingi asja sain teada, et keegi CFM peaks mul 205 olema...whatever that means

Postitatud: 12.09.2005 19:38
Postitas krx
okei...järgmine checkpoint..
T3/T4 või T3/04 on mingi asi, mida minu mootoritele peale pannakse. Hybriid. Mida see tähendab ja mis nende numbrite taga peitub?

Kuidas oleks mõistlikum teha? Kas a) tellida mingi 3000-4000$ netist kogu kit (kallis :? ) b) tellida netist ainult turbo ja ylejäänd vidinad kohapealt otsida või c)kõik kohapealt otsida..kolada kuskil romulates ja foorumites jne.

Variant b vast kõige mõistlikum? saab kindlasti uue ja korras turbo ja cooleri, torustiku ja muud asjad saab kohapeal vast oluliselt odavamalt kätte?

Postitatud: 12.09.2005 22:01
Postitas Miq
T3, T4, T04 - Garreti turbode tähistused, lihtsurelik ei peagi neist numbritest midagi välja lugema. mida suurem nr. seda suurem turbo.

*Kogu kit(eesti k. - komplekti) tellimine on kõige lihtsam ja ka kõige kindlam. Need on üldjuhul mitemid kordi proovitud ja täiustatud. Neis on kõik vajalik olemas, isegi kokkupanemis juhend. Kui vastavat keelt lugeda oskad, õli ei karda ja mutrivõtri käest ei kuku, siis sobib hästi. kokku panemisel tasub keegi teadlik kõrvale võtta, kes sulle iga tüki kohta midagi tähtsat ja tarka oskab öelda, kuid pole vajalik.

*Ise "null"ist kõike kokku panema on sutsa raskem. Enne seda tuleb kindlasti mõne targemaga konsulteerida, kes enne alustamist sulle eelmise punkti uuesti ära räägiks. :)
Ise tegemiseks peab sul juba iga tüki vajalikus ja ülessanne juba selge olema. Pead olema ise suuteline erinevate tükkide vahel valima, ja otsuseid langetama(ega siingi konsulteerimine keelatud ole).
Ise tehes, on üks eelis, sa saab ise valida kõike mis võimalik, k.a. maksumust.

*3000-4000 dollarit läbi proovitud ja katsetatud komplekti eest pole palju küsitud. Helista nt. Laki Tuuningusse või kuhugi, loetle ette näitajad, mida mõngi komplekt(kit) pakub ja sa peaksid suurema hinna saama.

Postitatud: 13.09.2005 10:26
Postitas krx
selge värk..
teine asi, mis on veel natuke defineerimata.. stage 1, stage 2, stage 3.
Mis neist välja võib lugeda? igasugu erinevaid jubinaid myyakse markeeringuga stage 1,2,3. Vabalthingavatele kaa. Iga stagega käib midagi rohkemat jälle juurde?

Teine asi, selline lehekylg:
http://www.importparts.com/shop/product ... ts_id=4483
seal suht suvaliselt juppe kokku ladudes tuli $4200 mingi hind.
Ei oska tegelikult suht midagi nendest nimedest välja lugeda. Tean millega tegu, a spesifikatsioone ei leia..

keegi järsku viskab veel mõne sarnase lingi, kust kit-e tellida saab?

Postitatud: 13.09.2005 10:29
Postitas Kuuno
staged näitavad jah kui palju sul komplektis asju on...ei tea täpselt kas nad on erinevad või kindlas järjekorras tuleb midagi juurde.
ntx stage 1 turbo, kolle
stage 2 turbo, kolle, IC, pihustid
stage 3 turbo, kolle, IC, pihustid, kõik lõdvikud, torud jne

Postitatud: 13.09.2005 15:18
Postitas Ragnar
need stage'id on pigem jah selline paketi teema, et kui palju sa mingist komplektist jõudu saad või mida ta sisaldab ja see on erinev. näiteks toon näite ühe fiat coupe 20vt turbo stagedest. stage 1 originaal t28 turbo kuullaagritega, stage 2 moditud gt28rs, stage 3 gt30r. ala nagu mega eine vs. minimega eine :)