uuriks natuke maad..
Postitatud: 08.09.2005 23:54
Tere...
pöördun vist õigete inimeste poole, kui küsimuseks on erinevate turbode igasugused specsid. Teema selline, et kuna olen turbonduse alal suhteliselt võhik, sooviks erinevaid linke, kus ennast harida saaks (nii loll et www.howstuffworks.com vaadata ka ei ole:P). Igasugused nimed nagu K-13, K-24, K-26, M53, T4/4 jne jne jne...nende numbrite taga on mingi info peidus, mida sooviks lugeda.
Samas sooviks välja jõuda selleni, et leida mingi sobivaim variant turbost enda autole. Ei hakka siin sõnu loopima et nyyd teen kärmelt peedist pesumasinale trumli nagu paljud muud näppijad oma siksidele fööne installeerida lubavad, vaid tahaks lihtsalt ennast antud valdkonnas harida.
Mootoriks on honda B16A2, mille iseloomulikud omadused on VTEC ja väga kõrged pöörded (stock seades isegi kuni 8500rpm). Ideaalis sooviks et antud jõukõver, mis praegu on, säiliks, ainult numbrid suureneks. Saan aru, et kuskilt tuleb vist nagunii järgi anda, et teises kohas juurde saaks panna (pean silmas lag-i). Mis veel probleem saab olema on VTEC, kuna selle mootori idee on hoida sisselaskeklappe kõrgetel pööretel kauem lahti, et säiliks õhuvool silindrisse isegi kui silinder hakkab juba üles tagasi tulema. Siinkohal tuleks vist hankida ka turbo-spec nukad või on kellelgi kogemusi erinevatele sellistele systeemidele (vanos, vvti, vvtl, vtec jne) turbo peale aretamisega.
Hetkel olen leidnud et sellisele mootorile nagu mul (Honda B16A2) on peale aretatud T3/4 turbosid.
Järsku keegi viskab mõne lingi?
pöördun vist õigete inimeste poole, kui küsimuseks on erinevate turbode igasugused specsid. Teema selline, et kuna olen turbonduse alal suhteliselt võhik, sooviks erinevaid linke, kus ennast harida saaks (nii loll et www.howstuffworks.com vaadata ka ei ole:P). Igasugused nimed nagu K-13, K-24, K-26, M53, T4/4 jne jne jne...nende numbrite taga on mingi info peidus, mida sooviks lugeda.
Samas sooviks välja jõuda selleni, et leida mingi sobivaim variant turbost enda autole. Ei hakka siin sõnu loopima et nyyd teen kärmelt peedist pesumasinale trumli nagu paljud muud näppijad oma siksidele fööne installeerida lubavad, vaid tahaks lihtsalt ennast antud valdkonnas harida.
Mootoriks on honda B16A2, mille iseloomulikud omadused on VTEC ja väga kõrged pöörded (stock seades isegi kuni 8500rpm). Ideaalis sooviks et antud jõukõver, mis praegu on, säiliks, ainult numbrid suureneks. Saan aru, et kuskilt tuleb vist nagunii järgi anda, et teises kohas juurde saaks panna (pean silmas lag-i). Mis veel probleem saab olema on VTEC, kuna selle mootori idee on hoida sisselaskeklappe kõrgetel pööretel kauem lahti, et säiliks õhuvool silindrisse isegi kui silinder hakkab juba üles tagasi tulema. Siinkohal tuleks vist hankida ka turbo-spec nukad või on kellelgi kogemusi erinevatele sellistele systeemidele (vanos, vvti, vvtl, vtec jne) turbo peale aretamisega.
Hetkel olen leidnud et sellisele mootorile nagu mul (Honda B16A2) on peale aretatud T3/4 turbosid.
Järsku keegi viskab mõne lingi?