Screamer-pipe teeb olukorda veic halvemaks, ja ilma stetoskoobita ei kuule midagi.
Endal siiani tegemata, aga lähiaja plaanides vasktoru otsast laiaks lüüa ja plokiküge põlemiskambri kõrgusele keerata, sealt edasi juba voolik klappide poole, kus on vaja mingi stuts panna ja heliisolatsiooni kihist ots läbi tuua.
Abix oleks ka filter, mis alla 3KHz midagi läbi ei laseks. Mul meh-tõukurid kah teevad müra juurde.
Väike projekt on ka pooleli (projekti entusiasmifaas on läbitud

) :
* läpakasse knocksensor mikriaugu kaudu
* soft lõikab alla 3KHz ära, või veel parem lõikab 3-5khz ja 6-8khz "aknad", vastavalt põlemiskambri suurusele.
* jälgib mootorikiiruse signaali, ja aktiveerib "kuulamise" ainult ülemise surnud seisu lähedal. Näiteks 4x45kraadi / 2 mootori pööret.
* et heli hakkima ei hakkaks, tuleks see siis veel 720/180=4x aeglasemalt maha mängida.
* "väljund heli" tuleks lasta siis suurel võimsusel kõrvaklappidesse.
* peale selle peaks kogu ekraan vilkuma hakkama kui antud vahemikus "intensiivsus" üle normi läheb. (norm vaja enne paika panna).
* Ja kogu seda "müra-tugevust" tuleks siis ka logida, üle pöörete
* detonatsioonivaba üldine müratase eripööretel tuleks salvestada, ja kogu "level" vastavalt õpitule edaspidi automaatselt paika keerata.
* plussiks oleks muidugi kõigi harmooniliste lainete välja filtreerimine, kuna deto enda sagedus on ühe laine jooksul nagu muutuv, arvatavasti tänu sellele, et silindris levib see ~10x helikiirusel.
* + asjaga tegelemise ja testimise käigus tuleks mõtteid juurde...
Copirait 2 õlut
Sai soetatud ka mingi knock-sense jubin, aga kuna sel mootori positsiooni signaali sisendit pole, saab see olla seadistamisel äärmisel juhul peaaegu sama hea tööriist

Püsivalt autosse jätta aga siiski parem kui läptop ja klapid. Muidugi võiks ka eelpool mainitud lahendus embedded-device'ina teha, kui turgu oleks. Samas tasuvus on suhteline, piisab mõne mootori päästmisest, et arendus ära tasuks.
Ja süüte seadistamisel tuleks silmas pidada, et lahjema seguga pidi paremi kuulda olema. Rikas aitab küll jahutada ja seega detot vältida, aga rikkaga ei pidand ka nii hästi kuulda olema. Plaanin 13.5:1'ga deto üles otsida ja peale süüte seadistust veel jahutus kah kütuse näol selga lajatada. Sõltub muidu mootorist jne. RFL'il oli ka rikkaga 100m peale kuulda, täristas nagu "klaasimurdmis-tehas"

.
Deto on valus teema, eriti kolbidele, ja ma vastutada ei tahaks, kui midagi valesti aru saan.