1. leht 2-st

detonatioon, Selle "kuulamine"

Postitatud: 27.05.2009 1:11
Postitas Miq
Siin seal mainitud klappe millega detonatsiooni kuulata. Ise isegi mingitest videotset näinud voolikuga kõrvaklappe. Kuhu, mida, kuidas teha et kuula detonatisooni? mul juhuslikult on detokahtlust, põhjust ka - progematu aju.

M.

Postitatud: 27.05.2009 1:49
Postitas Miq
Muidugi peale teema tegemist hakkasin ise laiast veebist otsima. Üks esimesi asju mis oma odavusega silma jäi:
http://autospeed.com/cms/title_DIY-Deto ... ticle.html

Postitatud: 27.05.2009 7:58
Postitas Maik
ligur eile ütles mulle,et inimese kõrv eriti üle 3500rpm toimuvat ei kuule...
ega see müra just väike pole mootori juures suurel pöördel.

Postitatud: 27.05.2009 8:34
Postitas Raceboy
Ei tea, millega Ligur kuulab aga detoneerimist on kenasti mistahes pöördel kuulda kui mootor sinuga samas toas stendis ei lärma. Sõitval autol on kuulda mistahes pöördel ja et seda muust mürafoonist paremini eraldada, kasutatakse stetoskoopi.

Postitatud: 27.05.2009 9:12
Postitas Astrona
Screamer-pipe teeb olukorda veic halvemaks, ja ilma stetoskoobita ei kuule midagi.
Endal siiani tegemata, aga lähiaja plaanides vasktoru otsast laiaks lüüa ja plokiküge põlemiskambri kõrgusele keerata, sealt edasi juba voolik klappide poole, kus on vaja mingi stuts panna ja heliisolatsiooni kihist ots läbi tuua.
Abix oleks ka filter, mis alla 3KHz midagi läbi ei laseks. Mul meh-tõukurid kah teevad müra juurde.
Väike projekt on ka pooleli (projekti entusiasmifaas on läbitud :lol:) :
* läpakasse knocksensor mikriaugu kaudu
* soft lõikab alla 3KHz ära, või veel parem lõikab 3-5khz ja 6-8khz "aknad", vastavalt põlemiskambri suurusele.
* jälgib mootorikiiruse signaali, ja aktiveerib "kuulamise" ainult ülemise surnud seisu lähedal. Näiteks 4x45kraadi / 2 mootori pööret.
* et heli hakkima ei hakkaks, tuleks see siis veel 720/180=4x aeglasemalt maha mängida.
* "väljund heli" tuleks lasta siis suurel võimsusel kõrvaklappidesse.
* peale selle peaks kogu ekraan vilkuma hakkama kui antud vahemikus "intensiivsus" üle normi läheb. (norm vaja enne paika panna).
* Ja kogu seda "müra-tugevust" tuleks siis ka logida, üle pöörete
* detonatsioonivaba üldine müratase eripööretel tuleks salvestada, ja kogu "level" vastavalt õpitule edaspidi automaatselt paika keerata.
* plussiks oleks muidugi kõigi harmooniliste lainete välja filtreerimine, kuna deto enda sagedus on ühe laine jooksul nagu muutuv, arvatavasti tänu sellele, et silindris levib see ~10x helikiirusel.
* + asjaga tegelemise ja testimise käigus tuleks mõtteid juurde...
Copirait 2 õlut

Sai soetatud ka mingi knock-sense jubin, aga kuna sel mootori positsiooni signaali sisendit pole, saab see olla seadistamisel äärmisel juhul peaaegu sama hea tööriist :) Püsivalt autosse jätta aga siiski parem kui läptop ja klapid. Muidugi võiks ka eelpool mainitud lahendus embedded-device'ina teha, kui turgu oleks. Samas tasuvus on suhteline, piisab mõne mootori päästmisest, et arendus ära tasuks.

Ja süüte seadistamisel tuleks silmas pidada, et lahjema seguga pidi paremi kuulda olema. Rikas aitab küll jahutada ja seega detot vältida, aga rikkaga ei pidand ka nii hästi kuulda olema. Plaanin 13.5:1'ga deto üles otsida ja peale süüte seadistust veel jahutus kah kütuse näol selga lajatada. Sõltub muidu mootorist jne. RFL'il oli ka rikkaga 100m peale kuulda, täristas nagu "klaasimurdmis-tehas" :).
Deto on valus teema, eriti kolbidele, ja ma vastutada ei tahaks, kui midagi valesti aru saan.

Postitatud: 27.05.2009 9:18
Postitas Raceboy
Toru ploki külge keeramiseks on parim banjo-toruühendus
Plaanin 13.5:1'ga deto üles otsida ja peale süüte seadistust veel jahutus kah kütuse näol selga lajatada.
Sa teed nalja jah? 13.5 segu turbomootoril on piisava boosti korral kiire surm. Ja seda mitte kõrgetel pööretel (max hj kandis) vaid max momendi alas.
Ei ütle seda paha pärast, aga tee endale teene, enne kui hakkad häälestama, loe sel temal mõni pädev raamat läbi, et mitte valelt poolt alustada.

Postitatud: 27.05.2009 9:30
Postitas Maik
Astrona kirjutas:Screamer-pipe teeb olukorda veic halvemaks, ja ilma stetoskoobita ei kuule midagi.
Endal siiani tegemata, aga lähiaja plaanides vasktoru otsast laiaks lüüa ja plokiküge põlemiskambri kõrgusele keerata, sealt edasi juba voolik klappide poole, kus on vaja mingi stuts panna ja heliisolatsiooni kihist ots läbi tuua.
Abix oleks ka filter, mis alla 3KHz midagi läbi ei laseks. Mul meh-tõukurid kah teevad müra juurde.
Väike projekt on ka pooleli (projekti entusiasmifaas on läbitud :lol:) :
* läpakasse knocksensor mikriaugu kaudu
* soft lõikab alla 3KHz ära, või veel parem lõikab 3-5khz ja 6-8khz "aknad", vastavalt põlemiskambri suurusele.
* jälgib mootorikiiruse signaali, ja aktiveerib "kuulamise" ainult ülemise surnud seisu lähedal. Näiteks 4x45kraadi / 2 mootori pööret.
* et heli hakkima ei hakkaks, tuleks see siis veel 720/180=4x aeglasemalt maha mängida.
* "väljund heli" tuleks lasta siis suurel võimsusel kõrvaklappidesse.
* peale selle peaks kogu ekraan vilkuma hakkama kui antud vahemikus "intensiivsus" üle normi läheb. (norm vaja enne paika panna).
* Ja kogu seda "müra-tugevust" tuleks siis ka logida, üle pöörete
* detonatsioonivaba üldine müratase eripööretel tuleks salvestada, ja kogu "level" vastavalt õpitule edaspidi automaatselt paika keerata.
* plussiks oleks muidugi kõigi harmooniliste lainete välja filtreerimine, kuna deto enda sagedus on ühe laine jooksul nagu muutuv, arvatavasti tänu sellele, et silindris levib see ~10x helikiirusel.
* + asjaga tegelemise ja testimise käigus tuleks mõtteid juurde...
Copirait 2 õlut

Sai soetatud ka mingi knock-sense jubin, aga kuna sel mootori positsiooni signaali sisendit pole, saab see olla seadistamisel äärmisel juhul peaaegu sama hea tööriist :) Püsivalt autosse jätta aga siiski parem kui läptop ja klapid. Muidugi võiks ka eelpool mainitud lahendus embedded-device'ina teha, kui turgu oleks. Samas tasuvus on suhteline, piisab mõne mootori päästmisest, et arendus ära tasuks.

Ja süüte seadistamisel tuleks silmas pidada, et lahjema seguga pidi paremi kuulda olema. Rikas aitab küll jahutada ja seega detot vältida, aga rikkaga ei pidand ka nii hästi kuulda olema. Plaanin 13.5:1'ga deto üles otsida ja peale süüte seadistust veel jahutus kah kütuse näol selga lajatada. Sõltub muidu mootorist jne. RFL'il oli ka rikkaga 100m peale kuulda, täristas nagu "klaasimurdmis-tehas" :).
Deto on valus teema, eriti kolbidele, ja ma vastutada ei tahaks, kui midagi valesti aru saan.
ee..
kas lihtsam poleks vaadata logist arvuti ekraanilt kunas Knock Retard tekib detonatsiooni pärast, noh nii umbes 100 000 000 000 000 000x lihtsam nagu ? Mina teen vähemalt nii...

Postitatud: 27.05.2009 9:46
Postitas Mihkel
Sinul on tehase aju, mis omab juba välja häälestatud knock sensorit.
Nö. custom progetava installil ei ole see asi nii lihtne nagu tehaseajul, et võtad logimise softi ja muudkui vaatad knock retard näitu.

Postitatud: 27.05.2009 11:07
Postitas Maik
Astrona puhul ma eeldaks siiski välja häälestamist mitte ülevalpool toodud meetodit :=)

Postitatud: 27.05.2009 11:39
Postitas Astrona
Maik kirjutas:Astrona puhul ma eeldaks siiski välja häälestamist mitte ülevalpool toodud meetodit :=)
välja häälestamisest rääkisingi :)
Olen kuulnud, et tehase-ajud ignoreerivad knock andurit kõrgtel pööretel.

Raceboy kirjutas:Toru ploki külge keeramiseks on parim banjo-toruühendus
Plaanin 13.5:1'ga deto üles otsida ja peale süüte seadistust veel jahutus kah kütuse näol selga lajatada.
Sa teed nalja jah? 13.5 segu turbomootoril on piisava boosti korral kiire surm. Ja seda mitte kõrgetel pööretel (max hj kandis) vaid max momendi alas.
Ei ütle seda paha pärast, aga tee endale teene, enne kui hakkad häälestama, loe sel temal mõni pädev raamat läbi, et mitte valelt poolt alustada.
Ei tee nalja. Ega ma ei mõelnud, et 13:1 seguga sõitma hakkan ja mootori ülekuumendan. See jutt on kõige eelduste kohaselt pärit Maximi suust, et lahja seguga on deto paremini kuulda. Rikkama seguga on deto vaiksem pehmem raskesti tuvastatavam vms aga ka damage-powerit rohkem. Lahjem segu loomulikult hakkab varem detoneerima, kuna põlemisekambri temp kõrgem ja ka võimsus suurem (13:1 vs 11:1) aga see on natuke teine jutt.

Sina seadistad süüte ilma deto-piiri leidmata? Ega ma tõesti pole veel deto-piiriga väga mänginud, ja uurin kindlasti juurde, enne kui julgen mängima hakata. Aga seni olen aru saanud, et 0.5sek detonatsiooni veel ei tapa ka 1bariga. Ja kui 1bar'iga on kraaditäpsuselt üle pöörete 2-3 punkti (3000, 5500, 7000) paigas, siis saaks selle baasil 2-kraadi-täpsusega süütenurga välja arvutada teistel pööretel ja 1.5bar peal siis 3kraaditäpsusega või mis? Mootori voolavuse järgi otsiks kõigepealt 0bar peal kogu süütegraafiku üles jne? Teine asi on see, et kui vaikselt eelnurgaga üles ronida, siis peaks enne suurt detonatsiooni tulema, väiksed kergemad detonatsiooni-alged, või mis? No ja kui on näha võimsuse langust, siis pole vaja detopiirini ronidagi.

Soovita mõnd head raamatut!

Mismoodi "proffid" süüte full-boost ja rpm peal paika seadistavad?

Postitatud: 05.06.2009 15:04
Postitas eclipse
Kuskil poole bari juures tuleb, muidu salongis kuulda ainult läbi piduripedaali, kuid lisan siia ka mootori küljest lindistatud varjandi. Klipil kaks tõmmet.

http://www.hot.ee/estravel/k6rin.wav/

Postitatud: 05.06.2009 15:50
Postitas Astrona
eclipse kirjutas:Kuskil poole bari juures tuleb, muidu salongis kuulda ainult läbi piduripedaali, kuid lisan siia ka mootori küljest lindistatud varjandi. Klipil kaks tõmmet.

http://www.hot.ee/estravel/k6rin.wav/
Millega see salvestatud on, et salvestuse on valjult kuulda ja ise sõiduajal ei kuule?
Mix ta sul detoneerib?
Otsid üldse lahendust?

Postitatud: 05.06.2009 16:55
Postitas Miq
Seade Tevalost pärit. Mikrofonid on juhtmeotsa pandud ja pisikeste krokodillie külge liimitud.
http://www.elfaelektroonika.ee/artnr/85 ... di'-stereo


Salvestus on tehtud minu masina pealt siis, 318 ise turbotatud, originaal ajuga. Kardan, et aju hoiab süüdet liiga varajasena rõhujaoks.

Too kõrin kostab niisama ka salongi, sellepärst seda ma spetsiallselt kuulama ka ka hakkasin. Millegipärast on seda salongi kuulda pidurivõimendi juurest.
See klipp on salvestatud pidurivõimendi vaakumi klambri küljest. Plokikaanest kuulates käis tõukurite kolin üle. Kuid samas tõukureid salongi ei kuule. Niipalju kui ma siin paari päeva jooksul ole kuulanud eri kohtadest, siis erinevalt muust mölast mis põlemiskambri kandist kuulda on see kõrin ei haju mööra mootori ruumi või eri kohti, kust kuulata. Nagu näiteks sel heliklipil ei ole tõukureid enam kuulda, sest see on piisavalt kaugelt ja pehmest kohast salvestadud, aga see kõrin on ikka olemas. Siin kohal muidugi kerkib küsimus kas see hääl üldse mootori seest tuleb, äkki kuskilt mujalt mootoriruumist. :roll:

Tegelikult mis huvitab, kas see kõrin võib üldse detonatsiooni hääl olla? Küsin sellepärast et mulle on detonatsioonist teistsugune kõlapilt joonistunud, a'la tink-tink, või kõlk-kõlk.

M.

Postitatud: 05.06.2009 17:30
Postitas Astrona
eclipse = miq?
võibolla piduri võimendi töötab deto-heli-võimendina :)

see on deto hääl!

Kui sul stock aju, siis loogish ju, et süüde liiga varajane. Sellise klõbinaga pikalt ei sõida. Sul uus mootor juba ostetud? Pead hilisemaks keerama ja niikaua lennukikütusega sõitma. :)

Ise ostsin mehhaniku stetostkoobi Tööriistamarketist + 5m voolikut - läks vist 300.-. Sel on koonus ja varras kaasas. Vooliku otsa keeran tikkpoldi vms.

Postitatud: 05.06.2009 17:44
Postitas nael
http://www.msextra.com/viewtopic.php?f=67&t=28192

Siin aretatakse detonatsiooni andurit, mis vastavalt pööretele muudab tundlikust.