1. leht 3-st

Porsche 924 "Turbo" 2.0, 1981 - Raceboy

Postitatud: 13.05.2009 17:20
Postitas Raceboy
Mõtlesin, et tekitan oma kolmanda Porsche kohta ka teema.
See auto on mul praegustest kõige kauem olnud, juba 2003. aastast. Auto on originaalis vabalthingava 2.0 R-4 mootoriga, võimsusega 125 hj.
Vahepeal jäi masin päris unarusse ja seisis 2004. aastast alates, kuni ma talvel ta keretöödesse ja värvimisse viisin.

Nüüd laon vaikselt autot kokku, hetkel sisu praktiliselt komplektne, klaasid, peeglid, tihendid küljes.

Tehnika pärineb sellel autol minu valge 924 pealt, kus ta arendas u. 210 hj/265 Nm rattast. Hetkel läbib mootor värskenduskuuri, kaane ja ploki pinnad peegliks lastud, uued saaled, tihendid ja kolvirõngad ka sees. Vaja veel väntvõlli esimene simmerling ära oodata, siis panen mootori peale.
Huvitav on see, et kuigi mootor on hetkeks ligi 400 000 sõitnud, on kolvid uue välimusega ja ometi originaalid (kuupäev kolvil 1982. aasta 10 kuu, mootor pärineb 1983. aasta 924-lt).
Saaled olid kõik perfektsed peale keskmise (pikilõtku oma), millel külgmised pinnad veidi kulunud olid. Sellegipoolest vahetasin kõik uute vastu välja.

Kuna ei ole tahtmist keret lammutada, et 944 Turbo vahejahutit kasutada, siis otsin hetkel mingit Keisei FMIC varianti, mille kõrgus ei oleks üle 250 mm.

Auto eesmärk on olla suvine igapäevasõiduk, vaikse summutiga jne.

Väike spec list:
*IHI KHF-1A turbo (RHB5 seeriast)
*EFI conversion, 440cc pihustid, Bosch 3.0 bar FPR
*custom roostevabast 2.5" sisselasketorustik
* 2.5" DP, 2.25" summuti, resoka ja tagapütiga
*SPEC Stage III+ lightweigh sidurikorv koos 6-labalise kettaga.
*VEMS v3.5 mootorijuhtimine + LCD koos gear-dependant boost-control'i, shift-lighti ja launch controliga)
*Bosch 2x2 coil-pack
*944 pidurid (4* vent. kettad)
*17x7, 17x9 Porsche Cup veljed (originaalid).

Kindlasti on palju veel, aga hetkel ei tule pähe.

Hetkeseis selline (off-road välimus on puuduva mootori pärast):
Pilt

Veel tühi mootoriruum (see sai ka värvitud):
Pilt

Kolvid pärast pesemist:
Pilt
Pilt

Postitatud: 13.07.2009 20:03
Postitas Raceboy
Vahepeal auto kallal tegutsenud ja nüüd asjad nii kaugel, et ootan millal plokikaas remondist tagasi jõuab. Loodetavasti sel nädalal.

Modifitseerisin 951 jahutit, et see alla paigaldada ja et keret eriti lõikama ei peaks. Vaja vaid ainult üks 60mm auk kapotikinnituse kõrvale puurida.
Pilt

Paigaldatud oma kohale koos jahutusradikaga:
Pilt

Eestvaade:
Pilt

Ja mootor, mis kaant ootab:
Pilt

Postitatud: 14.07.2009 21:47
Postitas tann15
Mis mootor ongi nii viltu kapote all :shock:

Postitatud: 14.07.2009 21:54
Postitas sigmar
tann15 kirjutas:Mis mootor ongi nii viltu kapote all :shock:
Jah.

Postitatud: 14.07.2009 22:01
Postitas hents99
tann15 kirjutas:Mis mootor ongi nii viltu kapote all :shock:
Tegelikult ei peaks olema, Peep pani lihtsalt ühe mootorikäpa valepidi ja valelt poolt :-D

Postitatud: 16.07.2009 20:32
Postitas qpi
Miks valge kere ei sobinud enam?

Postitatud: 16.07.2009 20:34
Postitas Raceboy
Valgele on tulemas uus 2.5l 16v turbomootor.

Postitatud: 27.08.2009 15:03
Postitas Raceboy
Hetkel siis mootoriruumis seis selline:

Pilt

Esimene käivitus on tehtud ja kõik oli korras: vedelikke välja ei ajanud kuskilt ja õlirõhk oli soojalt tühikäigul 2 bari, pööretel 5 bari. Käis väga hästi, vaakum tühikäigul 924 kohta tugev (40 kPa).
Vaja veel mõned klemmid juhtmetele panna (jahutusventikas jm), summuti alla aretada (praegu vaid downpipe), sillastendis ära käia ja veel sada pisiasja.
Ahjaa, uus õli ka, milleks on Motul 6100 10W40. Esimeseks käivituseks läks sisse kõige odavam Addinol (4l 190 kr) ja pärast 20min käimist läks see koos prahiga ka välja.

Postitatud: 01.01.2010 19:57
Postitas Aigo
oda ma nüüd ei saa aru kas sellel porchel on väljalaske kolle siis mootori alt läbi ja siis alles turbo? vähe imelik tundub sellel pildil kui mootori ülemine pool veel puudu on.

Postitatud: 01.01.2010 23:24
Postitas Raceboy
Turbo asub sisselaske pool jah, toru jookseb väljalaskekollest mootori tagant turboni.

Sama lahendus on stockis kasutusel 944 Turbol, 924 Carrera GTR-il ja 924 GTP-l.

Postitatud: 09.01.2010 0:56
Postitas Moss
GTR

http://www.freisinger-motorsport.de/plo ... g_9822.jpg

Huvitav oleks teada, kuidas õli turbost tagasi karterisse saab.

Postitatud: 09.01.2010 1:21
Postitas Maik
The engine oil is cooled by oil cooler system and in extreme cornering - of which the Nissan GT-R is easily capable - a scavenger pump maintains turbocharger oil flow.

Postitatud: 09.01.2010 4:38
Postitas Raceboy
Moss kirjutas:GTR

http://www.freisinger-motorsport.de/plo ... g_9822.jpg

Huvitav oleks teada, kuidas õli turbost tagasi karterisse saab.
Selleks on originaal 924 Carrera GTR-il suht lihtne lahendus: õli voolab otse karterisse, aga jämeda (sisediam. 16mm) vooliku keskel on pisike paak, kust jookseb lisaots karterituulutuse. Ja vaatamata sellele, et voolik jõuab õlivanni allpool õli taset, ei teki torus ummistust. Sama lahendus 931-l.
Freisingeri omal kasutatakse kogumispumpa.
- of which the Nissan GT-R is easily capable
Moss pidas silmas 924 Carrera GTR-i.

Postitatud: 09.01.2010 13:09
Postitas Mihkel
On sul sellest GTR-i tagasivoolusüsteemist lähemalt ka pilte?
Peaks enda Polo-l sama asja katsetama.

Kuidas see paaki jääv õli kätte saadakse näiteks õlivahetuse ajal?

Postitatud: 09.01.2010 13:20
Postitas Raceboy
Mihkel kirjutas:On sul sellest GTR-i tagasivoolusüsteemist lähemalt ka pilte?
Peaks enda Polo-l sama asja katsetama.

Kuidas see paaki jääv õli kätte saadakse näiteks õlivahetuse ajal?
Pean tuulama teises arvutis, oli küll vist.
See väike paak jookseb ka tühjaks, kui õli karterist välja lasta, kuna ta asub siis kõrgemal kui õlipunn.