1. leht 2-st
BMW E34 525TDS erich
Postitatud: 06.05.2009 1:05
Postitas erikred
Nonii lõpuks sai midagi vähemalt tehtud ja mõeldud et võiks vabaks arutluseks ka siia teema teha. Kellele auto muu elukäik huvi pakub siis palun väga
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=40366 varuge kannatust, teksti on :D
Siia ikka selle foorumiga seotud teemad. Ehk lõpuks sai chip peale.
Lühidalt kokku võttes: eelsüüte nurk aasta aega tagasi paika pandud, hetkel tont teab kus, turborõhk MBC'ga tõstetud ~0.2 bar'i (kes seda autogauget ikka usub :D, näitas ~1,1 Bar), cooler ja sisselase ääreni õline ilmselt , rohelistele mõeldud egr tont teab mis asendis, decat tehtud.
Tulemus Dynomaxis sellinne:

ebayst sai u 5 eur eest tellitud chip et teada saada mis see asi väärt on, tulemus sai sellinne:
Pikem lugu siin:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... 47#p662147
Üldiselt tulemus selline et esimese 2 käiguga ei jõua rahulikult rõhku jälgida, kolmandaga korra libistab vaikselt sidurit ~2500rpm. 4 ja 5 käik käivad @WOT ~30kkm sõitnud sidurist üle. Kõik kommentaarid seoses graafikutega oodatud. Ise oskan vast niipalju öelda et originaali 105kw@4800 ja 260NM@2200 pole seal haisugi. Lõpp on nõrk, ehk aitab normaalne cooler ?? Turbo on vist otsas niigi omadega, pump lõppeb kuskil ~200hp niiehknaa peal ära. Raskematest asjadest võime tulevikus rääkida.
Huvitav kas Sachs'i Race engineering korv pidurimeistri katetega peab??
terv
erich
Postitatud: 06.05.2009 8:54
Postitas mart154
SRE korv peab küll

Postitatud: 07.05.2009 0:36
Postitas ivar
2500rpm kandis on moment suurem, 5000 juures aga suht endine. Huvitav oleks teada, palju turborõhk on antud pööretel.
Postitatud: 07.05.2009 10:27
Postitas erikred
kui ma nüüd graafikut õigesti loen siis on pigem väänet stabiilselt üle pöördeala ~100NM juurde tulnud. HP graafik on jah lõpus sama nagu stock, keskmistele pööretele on pigem juurde saanud. Sihuke mõnus igapäevaauto :D
Rõhu jaoks peaks vist hydroscandist kella võtma. Laupäeval lähen proovin miili sõita, kui mitte varem siis ehk seal jõuab jälgida natukene.
Varem näitas autogauge boosti nii et spike korra 1.2 bar peale ~2500rpm siis hoidis stabiilselt 1.1 kuni 4500 rpm, 5000 juures oli langenud 1 bari peale.
terv
erich
Postitatud: 08.05.2009 1:22
Postitas erikred
Nonii tänase tripi tulemus siis sellinne et hydroscandist sellist kella ei pakutud nagu lootsin, uueks sai siis kiirkorras võetud autogauge "elektrooniline" kelluke db-hp'st.
Kahjuks sellega sellise teepeale ei jõudnud et proovida kas lõpus ära vajub aga vähemalt on teada miks sealt sellist pauku tuli :D
Ühesõnaga 3 käiguga lajatab 1,4 bar'i ära ja niipalju kui järvevanal julgesin ilma lubasid kaotamata vajutada siis ei langenud enne 4000 rpmi.
Vana kellaga paralleeli tõmmates siis ennem oligi ilmselt kuskil 1,1-1,2 bar'i sisselaskekoldes, mis on selle auto puhul täiesti normaalne. Chippimine tõstis siis ilmselt natukese väikseks jääva turbo/wastegate tõttu 0,2-0,3 bar jagu kõrgemale. Igasugu edasised rõhukeeramised selle autoga jäävad ära sest map andur saab lihtsalt otsa (250kpa) ja ilmselt olen fuel cuti piirile väga lähedal. Võimalik et suuremate käikudega hakkaski aju kütet maha kraapima juba. Kui lähemalt testitud eks siis annab teada.
Muidu nii linnavahel vaikselt sõites ala veerand gaasiga kerib 0,5 bar kellale ~2500 pöörde juures, poole gaasiga juba ~1bar. Krt 2 päeva sõitnud juba nii ja juba tahaks juurde :D
Mingi aeg tuleks tegelikult ka korralikud mõõtmised teha ja vaadata kuidas käituvad AFR, EGT ja TIP. Tunde järgi ütleks et kuskil peale 3500 kui hakkab vaikselt tahma ajama siis jääb õhust puudu, lootust on sinna kõrgematele pööretele siis ikka kunagi jõudu juurde saada.
Positiivseks võib lugeda ka seda et hetkel tundub et sidur ikkagi peab, ilmselt see libisemise põhjus oli see et esimest korda dünole ronides sai sidurile väheke liiga tehtud. ptui ptui ptui üle vasaku õla. SRE korvi loodame kaugemasse tulevikku lükata koos korralike katetega ja siis ilmselt ka teist hooratast vaja.
terv
erich
Postitatud: 08.05.2009 9:30
Postitas Mihkel
Kuni 2.5bar kella saad Õhumeistrist.
Seal samasugune vedelikuga nagu Hydroscandis aga vedeliku saab välja lasta.
Postitatud: 08.05.2009 9:52
Postitas erikred
kadaka teel õhumeistris vaadati mulle ka lolli näoga otsa ja vastati et nendel nii väikse skaalaga ei ole, mingi ala 6-8 bar'i. ju siis ei olnud tuttav nägu et oleks viitsinud tegeleda minuga. Sellist tollise läbimõõduga sajakroonist ei kippunud kah hydroscandist ostma. Eks peab siis uuesti minema mingi aeg.
terv
erich
Postitatud: 08.05.2009 13:35
Postitas Mihkel
No riiulis oli seal vedelikuga suur versioon täiesti olemas, tagant sisendiga kuni 2.5bar näiduga.
Postitatud: 08.05.2009 13:55
Postitas erikred
Tänud igatahes, teab siis mida otse küsida. Vaatasin muidu kah kiiruga mis neil väljas oli aga silma kohe ei jäänud, kui ei vastus tuli siis rohkem ei viitsinud uurida. Ehk jõuab veel täna läbi sealt.
terv
erich
Postitatud: 09.05.2009 0:35
Postitas erikred
Nii väike test tehtud, võlusõna ongi 4000rpm, peale seda hakkab boost kolinal kukkuma, 5000rpmi peal on juba 1,1-1,2 bar niipalju silmanurgast nägin.
Minu esialgne diagnoos on ikkagi väikseks jääv turbo, TIP ilmselt tapab. Eks see ole tegelikult nüüd loogiliselt mõeldes ka graafikult näha et 3500 pealt hakkab joon langema, nüüd ka põhjus teada.
Peaks vist esialgu plaani võtma 530d pealt VNT turbo, see vähemalt kollektori poolt bolt-on, downpipe pole enam vast teab mis suur mure. Controlleriks võiks esialgu panna siingi foorumis arutlust leidnud DIY vnt controller +n75 valve mida saab siis lisaks EGR'i solenoidi ahelast juhtida et tühikäigul ja cruisi ajal labad lahti hoiaks. Eks siis peaks sealt 3500 rpmist paremal ka meeldivam HP joon olema loodetavasti.
Miilil õnneks on plaan niiehknaa käiguvahetused nii teha et sinna "pahasse" alasse sisse ei jookse nii et selle suhtes peaks isegi safe olema.
Peale seda peaks MBC maha korjama et siduril, turbol ja plokikaanel elu lihtsam oleks.
terv
erich
Postitatud: 10.05.2009 21:09
Postitas peedu.
Kontrolli et kõik vaakumivoolikud õieti on. Sõbra tds-il oli mure et üle 1 bari boosti ei tulnud ja minek kehva. 2 vaakumi voolikut oli valesti ning peale õigeks panemist kohe 0,2 bari rõhku juures ja minek parem jne.
Postitatud: 11.05.2009 1:21
Postitas erikred
voolikud on kõik õigesti, selle pärast pole vaja muretseda. boosti on isegi rohkem kui vaja.
miilil käidud ja tulemuseks 171 km/h, tubli 4 koht 5 seas oma klassis. isegi mõni bensukas sai vist üle sõidetud. :lol:esimese sõidu 158 km/h läks cartesti uskumise ja fuel cuti nahka. teises sõidus sai julmalt esimesed 3 käiku piirajasse sõidetud ja 4. käigult viiendale vahetatud kui kütuse kinni keeras. viimased 200 m veeresin niisama kaasa sest kütust rohkem ei antud. natukene mbc'd maha keerata ja ei tohiks 180 probleem olla. vähemalt sai oma tagasihoidlik prognoos 170 täis sõidetud.
selle arusaamani et kütuse kinni keeras jõudsin muidugi hiljem. ikkagi esimine kord sellisel üritusel, ähmi täis ja kiiver ka harjumatult väikse vaateväljaga . huvitav on see et 4 ja 5 käiguga tuleb fuel cut mingi 1,2-1,3 bari pealt juba, natukene ootamatu safety feature aju poolt. ahh mis seal ikka. üritusi tuleb veel ja küll selle auto sõitma saab. õigete vahenditega pole 5 käigu piiraja miilil kaugel :D
terv
erich
Postitatud: 11.05.2009 9:20
Postitas Astrona
erikred kirjutas:erich
Huvitav, mul töökaaslane kah rääkis, et keegi cartest abiga ütles talle "õiged" käiguvahetus pöörded.
CarTest (vähemalt see vana dos versioon töötab küll), lihtsalt kasutada peab oskama. Seal oli vist termin "Red Line", ja 1. käikudega soovitab ta lasta selleni, kuni järgmise käigu alguse tõmme on madalam kui eelmise käigu lõpu tõmme. Selle väärtuseks tulebki panna need pöörded, milleni üleüldse oled nõus laskma, mitte aga tahhomeetri tapeedil oleva punasesektori algus

Sul on dünos kah käidud, ja saad seal kõik jõupunktid ilusti sisestada, et Cartest ei peaks oletama, palju sul võimsus max-hp punktist üles ja alla poole on. Kui sul nii aeglased ülekanded, et 160-170kmh pealt on juba 4. käik otsas, siis peaks vist ikka ka 4. piirajasse laskma.
Kiivri vaateväli kitsas? Kuulsin, et Drift Cup'il oli ühel vennal üldse kiiver enne kurvist välja sõitu tagurpidi pähe keeranud

Ei tea kas sul nüüd ametlikult Turboclubi kõige aeglasem masin, vähemalt üle 1bariste seas

Edu fuel-cuti eemaldamisel!
Postitatud: 11.05.2009 17:46
Postitas erikred
cartesti dos'i versiooni kasutasingi, kõver sai kah suht õigeks. vahetusi näitas mulle 4450->4190->3850->3580, esimene sõit saigi u nii vahetatud. kahjuks ei osanud cuti ette näha. teises sõidus lasin esimesed 3 käiku piiraja lähedale ehk ~5200pm, cartestis pandud piiraja limit 5250. 4 vahetasin viienda peale kui kütte kinni keeras ~4300-4500 rpmi juures. kui 5 kütte kinni keeras siis tõstsin korra gaasipedaali õhku ja veeresin poole gaasiga lõpuni
hmm kiiremat ülekannet läheb vaja ilmselt siis kui aeg niikaugel et 5 käigust väheks jääb. 2.65 asemele midagi kiiremat bolt-on lahendust läheb vist raskeks leida ?? esialgu mängib ikka selle peale et keerab mbc'd natukene leebemaks ja aretab korraliku cooleri ette, saab ehk rahulikult parem jalg sirgelt üle lõpujoone sõita. tahaks ikka nendele uutele diislitele natukene kannapeale astuda.
vähemalt on mingigi rekord, klubi kõige aeglasem kõrgerõhuline :D
eks auto kaal teeb kah oma töö, natukene nodi välja visatud ja paak tühi oli hinnanguliselt 1750 kg

täis paagi ja kogu tehnikaga kaalutud törts alla 1900. alla 1700 peaks saama kui veel polstrid, istmed ja tagavararatas välja loopida. peeglid maha ja natukene teipi, mõne km sealt ikka võidab. Põhjakatte peaks kah veel alla kruvima.
oehh mis ma siin ikka mulisen, peaks pigem miskit tarka tegema. silmarõõmuks mõni pilt kohalolnud piltnike aparaatidest

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=pxvgj3NPKVc&hd=1
videos on sõitude järjekord millegipärast vahetunud, teine sõit @28 sek, esimene start @2:18
terv
erich
Postitatud: 11.05.2009 23:29
Postitas eclipse
Mis toru tule auku nii hästi sobib?