1. leht 2-st

Küsimus hoonimise kohta

Postitatud: 21.04.2009 21:06
Postitas Sportlane
Tere

Postitatud: 22.04.2009 8:14
Postitas jeff01
Hoonida saab teda veel tuhandeid kordi :-D Kerge hoonimine ei muuda veel mõõtu või vähemalt jääb se alla sajandiku mis pole nii suur vahe.
1 põhjus miks hoonitakse ongi see, et jääb veidi "kare" ja triibuline et siis rõngad kenasti sisse kuluks mitte mootor end sisse ja surnuks ei tossaks. Teine põhjus on viimase sajandiku/paari mõõtu ajamine (Hoon peaga on se lihtsam kuna ei ole ohtu et võtab liiga palju) Kui arvad et on liiga sügava triibuline (Milles veidi kahtlen) siis osta kasvõi väike trelli otsa käiv hoon ja kasuta seda maha keeratud vedru ja rohke õliga.

Postitatud: 22.04.2009 9:43
Postitas Mihkel
Mine kuskile mootorite töötelmisega tegelevasse firmasse, saad adekvaatsema vastuse, kui ise siin teadmatult oletades.

Hoon

Postitatud: 22.04.2009 23:47
Postitas Sportlane
Hoon

Postitatud: 23.04.2009 0:28
Postitas Mihkel
Ma kardan, et enamus inimesed ostavad selle teenuse inimestelt kellel on selleks vahendid ja teadmised.
Enamustel ei ole pinki ja põlveotsas tehtud töö kvaliteet jätab IMO soovida

Mõõda kõigepealt ära, mis on su silindri läbimõõt eri kohtadest.

Offtopikut ka veidi, võid vist Astronaga leivad ühte kappi panna varsti :-D

Hoon

Postitatud: 23.04.2009 0:40
Postitas Sportlane
Hoon

Postitatud: 23.04.2009 0:46
Postitas Mihkel
Mina isiklikult ostan hoonimise ja puurimise teenuse sisse, kuna ei ole mõtet enda pead sellise suht väikse raha pärast vaevata.
Põlveotsas tehtud töö kvaliteet ei ole ligilähedanegi pingis tehtud tööle.
Pealegi maksab enamvähem normaalne käsihoon sama palju kui teenuse sisse ostmine ühe 4sil ploki kohta.

Ühesõnaga sul on pikki silindrit sooned sees?
Kas see ei peaks mitte blow-by-d juurde tekitama?
Väga sügavaid sooni ilmselt vaid hoonimisega välja ei saa.
Kokkuvõttes saab kindlasti aga küsimus on, kui suur on selleks hetkeks silindri läbimõõt.

Elukutselised plokitöötlejad oskavad sulle kindlasti ka kogemustele tuginedes vastuse anda,
mitu sajandiku või isegi kümnendiku on vaja eemaldada, et konkreetne vigastus välja saada.

Käsihoonid näevad üldiselt välja sellised: http://www.diseno-art.com/images_2/cylinder_hone.jpg

Postitatud: 23.04.2009 6:09
Postitas mulk
Teema autorile:
Kui saladus pole, siis mis raketiteadusega sa tegeled, et sajandik pole sulle mõõt?
Igatahes sinu eelneva jutu põhjal tundub, et sul pole ei mõõtudest ega mõõtmisest aimugi.
Täiesti arusaamatuks jäävad külmad nullpunktid samuti :-D
Ja see, et su kulunud plokil on eelmisest hoonimisest crosshatch näha ei tähenda midagi, reaalselt on plokk ikkagi libedaks kulunud.
Samuti ei loe välja, mida sa sinna plokki panna soovid, neid samu kolbe ja rõngaid, mis seal olid?
Kordan eelkõnelejaid, kui tahad normaalset tulemust saada, vii see plok kuhugi mootoritöökotta, seal hinnatakse hetkega asi kas hoonimiskõlblikuks, või on vaja silinder puurida, et see uuesti ümaraks saada.

Postitatud: 23.04.2009 8:26
Postitas jeff01
tra küll nüüd hiilgas, esmalt esitad nii rumala ja puuduvate andmetega küsimuse ja siis keerad mingi jama kokku millest sa ise kah aru ei saa ja mis siia teemasse absoluutselt ebavajalik. Tule maapeale tagasi oma eelajaloolise opeliga mis sinu mõõtühikute juures (tuhandikud) oli tehasest tulles vast kuni 20 ühikut mõõdust väljas. Ei ole olemas tolerantsi mis kõigile mootoritele Superhea oleks (Et nagu 4 sajandikku on kehvem või parem kui 5).....nagu ei ole olemas parimat surveastet jne. See käibki selle järgi mis kolvi tootja ette näeb või kui seda ei tea siis tunde ja kogemuse järgi ja +/-1 sajandik pole siin määrav näitaja kuigi sina räägid siin 10x väiksematest arvudest.

Pigem peaks käima sa seda rada et mõõdad ära oma kolvid ja silndrid aga pakun et toereetikuna sa ei teagi ehk kuidas seda teha. Kui plokk pole liialt ellipsis siis mõtled edasi. Seejärel jagad kolvid silindritesse nii et tolerantsid võimalikult võrdsed saaksid ja siis mõtled selle numbri peale, kas se on sinu jaoks OK või juba liiga suur ja hoonimisse ei lähe. (Kui sina mõtled tuhandikes siis oleks huvitav teada sinule sobiv tolerants tuhandikes) Kui arvad et kolvi/silindri mõõdu vahe võib veel suurem olla siis hooni üle ja korras. Mida siin joonestada ja Mu..i mängida? Kui oled sissesõidu ära teinud siis pead kahjuks mootori pulkadeks võtma ja remontmõõdus kolbide järgi puurima sest mitme sinu mõõtühiku jagu on juba kulunud :(

Postitatud: 23.04.2009 9:17
Postitas uzzac
ma võin veel noor ja loll olla aga minuarust käib asi ikka kolvi järgi mitte mingite laest võetud tehase mõõtude järgi... uued kolvid koos plokiga tegija kätte ja tema siis teeb ploki kolbidele sobivaks mitte ei tee plokki näiteks tehase mõõdust 0.5 rem mõõtu ja siis vägisi kolvid pärast hiljem sisse surub sest peab ju sobima mõõdud olid õiged ...nonsens

Postitatud: 23.04.2009 18:02
Postitas george16v
Ennem ikka pane paar esimest mootorit ise garaazis kokku ja sulata mõned komplektid kolbe sisse ära ja alles siis hakka täppis mõõtudega mootorit ehitama. Esimese korraga ideaal mootori ehitamine ei lõppe tavaliselt hästi.

Täiendus

Postitatud: 23.04.2009 18:04
Postitas Sportlane
Küsimus oli suht ebatäpne v olla, täiendan.Klikiaegne :-D Opel r4 1598 cc,
kolv,käik 80*79,5?Tehnilistest andmetes on ka ? täitsa kirjapildis.
Kui mina isiklikult üldse midagi teen on aluseks joonis ja 0 punkt seal peal.

http://www.youtube.com/watch?v=P8FKKHzEoiM

Postitatud: 23.04.2009 18:17
Postitas Sportlane
???

Postitatud: 23.04.2009 18:21
Postitas Sportlane
Täpsustus veel.Sooned ei ole hülsil ringjoones, vaid sirgelt alla karteri suunas.Nagu poleks tööriist ringi käinudki.
Teen esimesel võimalusel hõõguva pildi kui kaamera seda püüab ja sis panen kõigile vaatamiseks ja otsin ka nn mootorispetsi üles, kes selle tegi.

Hoon

Postitatud: 23.04.2009 18:39
Postitas Sportlane
Hoon