1. leht 2-st

Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 13:53
Postitas Siimu
Auto 1990a. Senator B mootor 115kW küsimus... kus mis ja kuidas? Kuna tuleb teha mootori vahetus siis tuli sihuke edev mõte et võiks... aga sellel osas olen võhik nii et loodan a"la puust ja punaseks :p
Unustasin mainida et tegu atm-kastiga

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:01
Postitas cthen
Siimu kirjutas:Auto 1990a. Senator B mootor 115kW küsimus... kus mis ja kuidas? Kuna tuleb teha mootori vahetus siis tuli sihuke edev mõte et võiks... aga sellel osas olen võhik nii et loodan a"la puust ja punaseks :p
Loe "Lugejate autode" alt mõned teemad läbi, saad asjast mingist aimu. Samas soovitaks lugeda ka "Maximum Boost"-i. see peaks siis foorumis ka lingina olema kuskil.
Aga mis oled arvestanud selle asja eelarveks?
See 115kw on 3.0 r6 12 klapiga?

Postitatud: 09.04.2009 14:04
Postitas Ragnar
Tahad ise teha või tahad lasta teha ?

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:06
Postitas Siimu
cthen kirjutas:
Siimu kirjutas:Auto 1990a. Senator B mootor 115kW küsimus... kus mis ja kuidas? Kuna tuleb teha mootori vahetus siis tuli sihuke edev mõte et võiks... aga sellel osas olen võhik nii et loodan a"la puust ja punaseks :p
Loe "Lugejate autode" alt mõned teemad läbi, saad asjast mingist aimu. Samas soovitaks lugeda ka "Maximum Boost"-i. see peaks siis foorumis ka lingina olema kuskil.
Aga mis oled arvestanud selle asja eelarveks?
See 115kw on 3.0 r6 12 klapiga?
Eelarve on täiesti lahtine...R6 ja 12 klappi jah st turbodega olen kokku puutunud.. aga kysimus seisneb selles et kas senatoril on antud asi mingi väga x kuna senatori turbotamisest/ või turboga senatorist pole eestis midagi kuulnud!!

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:08
Postitas cthen
Siimu kirjutas:
cthen kirjutas:
Siimu kirjutas:Auto 1990a. Senator B mootor 115kW küsimus... kus mis ja kuidas? Kuna tuleb teha mootori vahetus siis tuli sihuke edev mõte et võiks... aga sellel osas olen võhik nii et loodan a"la puust ja punaseks :p
Loe "Lugejate autode" alt mõned teemad läbi, saad asjast mingist aimu. Samas soovitaks lugeda ka "Maximum Boost"-i. see peaks siis foorumis ka lingina olema kuskil.
Aga mis oled arvestanud selle asja eelarveks?
See 115kw on 3.0 r6 12 klapiga?
Eelarve on täiesti lahtine...R6 ja 12 klappi jah st turbodega olen kokku puutunud.. aga kysimus seisneb selles et kas senatoril on antud asi mingi väga x kuna senatori turbotamisest/ või turboga senatorist pole eestis midagi kuulnud!!
Sellel vist pole pritset? 130kw varjanti vist pritsega kui ma mööda ei pane?

Muidu kiire otsinuga leidsin, et sellel mootoril peaks olema surveaste 9.2:1

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:14
Postitas Siimu
cthen kirjutas:
Siimu kirjutas:
cthen kirjutas: Loe "Lugejate autode" alt mõned teemad läbi, saad asjast mingist aimu. Samas soovitaks lugeda ka "Maximum Boost"-i. see peaks siis foorumis ka lingina olema kuskil.
Aga mis oled arvestanud selle asja eelarveks?
See 115kw on 3.0 r6 12 klapiga?
Eelarve on täiesti lahtine...R6 ja 12 klappi jah st turbodega olen kokku puutunud.. aga kysimus seisneb selles et kas senatoril on antud asi mingi väga x kuna senatori turbotamisest/ või turboga senatorist pole eestis midagi kuulnud!!
Sellel vist pole pritset? 130kw varjanti vist pritsega kui ma mööda ei pane?

Muidu kiire otsinuga leidsin, et sellel mootoril peaks olema surveaste 9.2:1
Pritsung
ja surve..C30LE (ehk 115kW) ja C30NE (ehk 130kW) mootoritel on ikka lisaks välistele vidinatele ka sisemised erinevused. Seda näitavad ka need tähed L ja N mootori tähistes. 115kW on surveaste 8,6 - 130kW on aga 9,2. Kui mitte mootoriplokis (sest silindrite läbimõõdud ja kolvikäigud on neil samad), siis plokikaaned on ehk erinevad.


St peale läheb 130kW plokk ja kaan pritsung sisse/väljalase 115 oma (ps see ple veel 100% ainuke kindl asi et mootor jääb 115kW)

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:18
Postitas cthen
Siimu kirjutas:
cthen kirjutas:
Siimu kirjutas: Eelarve on täiesti lahtine...R6 ja 12 klappi jah st turbodega olen kokku puutunud.. aga kysimus seisneb selles et kas senatoril on antud asi mingi väga x kuna senatori turbotamisest/ või turboga senatorist pole eestis midagi kuulnud!!
Sellel vist pole pritset? 130kw varjanti vist pritsega kui ma mööda ei pane?

Muidu kiire otsinuga leidsin, et sellel mootoril peaks olema surveaste 9.2:1
Pritsung
ja surve..C30LE (ehk 115kW) ja C30NE (ehk 130kW) mootoritel on ikka lisaks välistele vidinatele ka sisemised erinevused. Seda näitavad ka need tähed L ja N mootori tähistes. 115kW on surveaste 8,6 - 130kW on aga 9,2. Kui mitte mootoriplokis (sest silindrite läbimõõdud ja kolvikäigud on neil samad), siis plokikaaned on ehk erinevad.


St peale läheb 130kW plokk ja kaan pritsung sisse/väljalase 115 oma (ps see ple veel 100% ainuke kindl asi et mootor jääb 115kW)
8.6:1 on väga hea surveaste turbotamiseks. Sisu võid alustuseks rahule jätta.
Millist abi sa siit saada tahad? Muretse piisavalt suur turbo jne. ja anna minna. :lol:

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:20
Postitas Ragnar
Siimu kirjutas:
cthen kirjutas:
Siimu kirjutas:Auto 1990a. Senator B mootor 115kW küsimus... kus mis ja kuidas? Kuna tuleb teha mootori vahetus siis tuli sihuke edev mõte et võiks... aga sellel osas olen võhik nii et loodan a"la puust ja punaseks :p
Loe "Lugejate autode" alt mõned teemad läbi, saad asjast mingist aimu. Samas soovitaks lugeda ka "Maximum Boost"-i. see peaks siis foorumis ka lingina olema kuskil.
Aga mis oled arvestanud selle asja eelarveks?
See 115kw on 3.0 r6 12 klapiga?
Eelarve on täiesti lahtine...R6 ja 12 klappi jah st turbodega olen kokku puutunud.. aga kysimus seisneb selles et kas senatoril on antud asi mingi väga x kuna senatori turbotamisest/ või turboga senatorist pole eestis midagi kuulnud!!
See on täiesti ebaoluline, et Eesti ühte turbo Senatorit pole. Turbotamise põhimõtted jäävad ju ikka samaks.

Re: Küsimus turbotamise kohta..

Postitatud: 09.04.2009 14:27
Postitas Siimu
Ragnar kirjutas:
Siimu kirjutas:
cthen kirjutas: Loe "Lugejate autode" alt mõned teemad läbi, saad asjast mingist aimu. Samas soovitaks lugeda ka "Maximum Boost"-i. see peaks siis foorumis ka lingina olema kuskil.
Aga mis oled arvestanud selle asja eelarveks?
See 115kw on 3.0 r6 12 klapiga?
Eelarve on täiesti lahtine...R6 ja 12 klappi jah st turbodega olen kokku puutunud.. aga kysimus seisneb selles et kas senatoril on antud asi mingi väga x kuna senatori turbotamisest/ või turboga senatorist pole eestis midagi kuulnud!!
See on täiesti ebaoluline, et Eesti ühte turbo Senatorit pole. Turbotamise põhimõtted jäävad ju ikka samaks.

Abi seisneb selles et kokkuopuuted turbodeag on olnud ainutl orginaal toodan ntx 524td jne aga esimene küsimus siis milline on piisavalt suur turbo mida tuleb muuta mida vaja jne jne kehava tunne aga nii lammas ma olengi :badgrin:

Postitatud: 09.04.2009 14:32
Postitas cthen
Turbo suurus oleneb ka millist jõudu soovid saavutada.
Vaja läheb sul.
Turbo
Turbokollektor
Downpipe
Suuremad pihustid (regullitav kütuseregulaator)
Õlitus torud turbole
Intercooler
Torud/ silikond jupid laadetoru jaoks
Wideband lambda segu jälgimiseks
Progetav aju
Erinevad kellad mootori jälgmiseks. (Boost, veetemp, õlirõhk jne.)

Võimalik, et unustasin midagi.

Postitatud: 09.04.2009 14:36
Postitas Siimu
cthen kirjutas:Turbo suurus oleneb ka millist jõudu soovid saavutada.
Vaja läheb sul.
Turbo
Turbokollektor
Downpipe
Suuremad pihustid (regullitav kütuseregulaator)
Õlitus torud turbole
Intercooler
Torud/ silikond jupid laadetoru jaoks
Wideband lambda segu jälgimiseks
Progetav aju
Erinevad kellad mootori jälgmiseks. (Boost, veetemp, õlirõhk jne.)

Võimalik, et unustasin midagi.
Vot seda ma mõtlesingi.
Järgmine loll küsimus... aju?? pihustid?? st originaal osad=? või special =? üritan siin foorumit lugeda aga aina segasemask läheb :evil:

Postitatud: 09.04.2009 14:43
Postitas cthen
Siimu kirjutas:
cthen kirjutas:Turbo suurus oleneb ka millist jõudu soovid saavutada.
Vaja läheb sul.
Turbo
Turbokollektor
Downpipe
Suuremad pihustid (regullitav kütuseregulaator)
Õlitus torud turbole
Intercooler
Torud/ silikond jupid laadetoru jaoks
Wideband lambda segu jälgimiseks
Progetav aju
Erinevad kellad mootori jälgmiseks. (Boost, veetemp, õlirõhk jne.)

Võimalik, et unustasin midagi.
Vot seda ma mõtlesingi.
Järgmine loll küsimus... aju?? pihustid?? st originaal osad=? või special =? üritan siin foorumit lugeda aga aina segasemask läheb :evil:

Kõige odavam progetav aju on Megasqurit ja saab oma tööga hakkama.
Seda läheb sul vaja selleks, et saada asi ilusti seadesse ja ohutult tööle.

Pihustid suurus oleneb millist hj soovitad saavutada. (Ilmselt väiksema jõu saoks piisaks näiteks c20xe pihustid, koos rõhu tõstmisega peaks jaguma kuskil 250hj kindlasti.)
Sealt lehelt leiad tabeli.
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#size

Postitatud: 09.04.2009 14:53
Postitas Ragnar
Otsi näiteks mujalt maailmast omale meelepärane turbo sena. Selle auto võtadki eeskujuks ja siis mõtled edasi mis ja kuidas ja mida vaja.

Postitatud: 09.04.2009 14:56
Postitas Siimu
Ragnar kirjutas:Otsi näiteks mujalt maailmast omale meelepärane turbo sena. Selle auto võtadki eeskujuks ja siis mõtled edasi mis ja kuidas ja mida vaja.
puudub vist selline asi nagu turbo senator.. ilmselt peab uurima omega-b kohapealt 3.0 r6 turbo täitsa olemas

Postitatud: 09.04.2009 15:01
Postitas cthen
Üdiselt soovitaks sul mingi eesmärk võtta, või mingi eelarve teha, ja selle järgi saadki selgeks millist asja teha saad.(Suuremate jõududega annab ilmaselt sidur/kast jne. järgi juba.)