1. leht 1-st

Kompressor + Muutuvapikkusega sl kollektor

Postitatud: 27.03.2009 23:33
Postitas colin
Nimelt küsimus selles, kas kompressoriga varustatud mootoril on mõtet säilitada muutuvapikkusega sisselaske kollektorit või mitte?

Postitatud: 28.03.2009 3:46
Postitas _siim_
kui mõtled mazda wris-i siis mitte,see on siiski takistuste jada,tean et on seda kasutanud veel mõned margid aga ülelaadimisel tuleks ära korjata.

Postitatud: 28.03.2009 8:40
Postitas Raceboy
Pole pointi.

Postitatud: 28.03.2009 19:59
Postitas KaroK
Muutuva pikkusega kollektor võimaldab saavutada sama võimsuse õhu väiksema komprimeerimisega kompressori poolt. Mida vähem peab kompressoriga õhku komprimeerima, seda väiksem on kompressori ringiajamiseks tehtav töö ja komprimeeritud õhu temperatuur.
Teoreetiliselt oleks seega muutuva pikkusega sisselase kasulik.

Kuid võib juhtuda, et survestatud õhu korral ei pruugi see klapimajandus korralikult toimida. Lisaks lähevad soema sisselastava õhu tõttu paigast ära rõhulainete pikkused. Muutuva pikkusega kollektori ainus idee ongi ju see, et vahetult enne sisselaskeklapi sulgumist valitseks selle taga maksimaalselt suur rõhk ja kui see rõhulaine liigub mootori pööretepiirkonnast välja, siis ei ole sellest süsteemist midagi kasu.

Seega oleneb kõik teostatava projekti eesmärgist ja teostuse professionaalsusest

Postitatud: 28.03.2009 20:20
Postitas Raceboy
Ülelaetud mootoril on palju rohkem kasu hoopis nukkvõlli(de) ajastuse muutmisest ja muutuva pikkusega sisselase minu silmis ennast keerukuse vs saadava kasu suhte osas küll ei õigusta.

Postitatud: 28.03.2009 22:36
Postitas Moss
Turbomootori puhul ma näeks asjal mõtet kui õnnestuks seeläbi varem rõhk üles saada.

Tõsi on et õhu temp. võib asja veidi mõjutada kuid mõju suuruse illustreerimiseks paluks Karol argumenteerituse mõttes arvutuskäik ka siia lisada.

Postitatud: 30.03.2009 9:31
Postitas colin
Selge siis :) Leitsin sellise video kompressori paigutuse kohta: http://www.youtube.com/watch?v=KEG5_g0Spxk
seal kollektori pikkusemuutja kõrvaldatud ja puhub otse kollektorisse. Kui suurt rolli mängib kompressori puhul intercooler?

Postitatud: 30.03.2009 10:15
Postitas Mihkel
Mängib täpselt sama suurt rolli kui turbo puhul. Mis küsimus see üldse on?
Sisuliselt on tegu ühe ja sama asjaga, õhu kokkusurumisega, mis tõstab õhu temperatuuri.
Seega vajab see õhk ka jahutamist.

Postitatud: 30.03.2009 10:16
Postitas Raceboy
colin kirjutas:Selge siis :) Kui suurt rolli mängib kompressori puhul intercooler?
Imelik küsimus. Arvestades kompressorite kehva efektiivsust, siis suuremat rolli, kui turbo puhul, kuid enamasti kasutatakse kompressorit väikese rõhuga ja sellest on loobutud. Samas on mul omal kogemus, kus vaid 0.5 bariga käiva Eaton M92-e (Porsche 993 Carrera) puhul lisandus vahejahuti paigaldusega ~60 hj (320 hj-> 380 hj).

Varsti tuleb kindlasti Pärtel, kes väidab, et metanooliga ei teki mingit probleemi kuitahes suure rõhuga, aga seda juttu ei maksa ülemäära tõsiselt võtta kuna me räägime hetkel autodest, mis peavad selle rõhuga kauem sõitma, kui paarkümmend 402m sõitu.

Postitatud: 30.03.2009 11:11
Postitas Moss
Raceboy kirjutas: Varsti tuleb kindlasti Pärtel, kes väidab, et metanooliga ei teki mingit probleemi kuitahes suure rõhuga, aga seda juttu ei maksa ülemäära tõsiselt võtta kuna me räägime hetkel autodest, mis peavad selle rõhuga kauem sõitma, kui paarkümmend 402m sõitu.
"Hulloledvõi? Alum. kepsude safetymargin ca 16 starti."

:-D :-D

Postitatud: 30.03.2009 12:42
Postitas pr8
Kompressorile õhk-vesi IC täiesti olemas:

http://www.rbssuperchargers.com/zcode/L ... LERTOP.JPG

Eriti sobib paadimootoritele:

*külm vesi parda tagant võtta
*need on pidevalt boosti all

Postitatud: 30.03.2009 19:39
Postitas colin
Selge, panen siis cooleri vahele. Tundub, et peab kapotile augu sisse lõikama, kuna muidu ei mahu :? Ja kollektori sisemusest pilt ka:
Pilt

Postitatud: 30.03.2009 22:26
Postitas Joel
Kui Sa 2,8 V6 12v Audi mootorit ehitad, siis sa võid ju selle M62 külje peale ka paigutada. Loe seda teemat, saad ehk mõtteainet...

Postitatud: 31.03.2009 9:58
Postitas colin
Mul plaan M90 peale panna, tegu jah Audi 2,8 12v mootoriga. Aitäh lingi eest :)