1. leht 2-st
Saalede sissesõit?
Postitatud: 10.03.2009 1:12
Postitas wilson
Palju oleks soovituslik sissesõit peale saalte vahetamist turbokal(supra mk3 3.0turbo) ?
Postitatud: 10.03.2009 10:28
Postitas Reims
mis sissesõitu need saaled sul ikka vajavad.
Postitatud: 10.03.2009 11:10
Postitas Mihkel
Veidi soovitatakse neid sisse ikka sõita. Ise olen ka esimene kord nii teinud, et peale saaledevahetust kohe piirajasse testisõidul, ei juhtunud nagu midagi.
Reaalselt kui kõik tolerantsid paigas, siis nad sissesõitu ei tohiks vajada jah aga võid ju südamerahustuseks esimesed 300km väheke kergemalt sõita.
Postitatud: 11.03.2009 9:48
Postitas jeff01
Kui kogu mootori sissetöötamine huvitab siis seda tehakse suhteliselt karmilt.... Kuna palju liikvel linnalegende tuhandeta kaupa töristamisest siis seda julmemana kõlab kui 25-30a mootoreid ehitanud ja taasehitanud mehed ütlevad et õlisurve ilma süüteta üles ja käima....pööre 2500 lähedal ja nii kuni norm temperatuuri saavutamiseni.....siis veel igasugu eriprotseduurid aga kusagilt ei paista välja et saalesidki hellitataks. Eesti keeles kasutatakse sõna sissesõit, Ameerikamaal aga "Break in" ehk sisse murdma

Postitatud: 11.03.2009 10:38
Postitas Moss
jeff01 kirjutas:õlisurve ilma süüteta üles ja käima....pööre 2500 lähedal ja nii kuni norm temperatuuri
V8 puhul on sellised abinõud, mis drelli otsa käivad ning jagaja august sisse. Sellega saab õlirõhu üles.
Mingis nukkvõlli sissetöötamise videos seletati umbes samamoodi et käivitus ja kohe 20min järjest sarnastel pööretel hoida, muidugi jälgida mootori temperatuuri jne.
Postitatud: 11.03.2009 11:24
Postitas uzzac
siiani kõik meie võidusõidu koned on saanud paigal ühtalse pöördega seista mingi 2x30 mintsa...ilusti soojaks ja siis lasnud täitsa maha jahtuda peale mida uuesti soojaks...peale seda otse stendi või rajale...
Ligur on korra stendis selle sissesõitmise kohta öelnud nii...kui siin vastu ei pea siis ei kesta rajal ka

Postitatud: 11.03.2009 13:05
Postitas wilson
küsisin kuna üks väitis üht ja teine teist ehk siis 3000-4000km ja teine 100-50km. Siit siis see huvi ka tekkis et mismoodi see siis olema peab,aga nüüd siis targem ja see nädal loodan masinale elu sisse puhuda.
Postitatud: 11.03.2009 13:06
Postitas Mihkel
Olgem ausad, kas sa tõesti suudad 3000km ilma vajutamata sõita selle autoga?
Postitatud: 11.03.2009 13:09
Postitas wilson
tuhat km heal juhul isegi oleks ma arvan,aga mitte rohkem

Postitatud: 11.03.2009 13:36
Postitas RFL
Postitatud: 11.03.2009 13:39
Postitas mart154
Üldiselt sõidetakse ikka RÕNGAID sisse
Kui saalesid sisse sõitma peab, oleks vist kavalam olnud vänta juba lihvida

Postitatud: 11.03.2009 14:07
Postitas wilson
ostsin masina ja sain järgmisel päeval saale kolina.mootor lahti ja ennäe kõik raamsaaled peetis ja ega ka kepsu omadel midagi erilist polnud. tellisime Usast Toga 0.75 saaled ja lasin vända samasse mõõtu lihvida.
aga jah loodan parimat

Postitatud: 18.03.2009 9:46
Postitas pr8
V8 puhul tehakse eelõlitus vanast jagajast aretatud abinõuga, mida drelliga ringi aetakse (s.t. õlipumpa) kuni nookuritest hakkab õli tulema.
20 min sissetöötamist 2000 p/min kandis on flat tappet nukkadele, rullnuka puhul pole vaja. Rõngastest samuti moly rõngad ei vaja sissetöötamist.
Saalte puhul tuleb arvestada lõtkusid, kui näiteks vänt on tehtud tolerantsi jämedamas otsas ja saale paksemas, siis kokkuvõttes võib olla tegemist istuga!

Performance mootoritel ei maksa lõtkudega koonerdada, õli nagunii paksem.
Mõõtmiseks odavam variant on Plastigage, need on väiksed ribad, mille paned vahele, keerad momendiga kinni ja siis vaatad kui laiaks see litsuti, mille järgi saad lõtku teada.
Aga üldiselt kestab mootor kauem kui seal ka õli on!

Postitatud: 10.05.2010 22:45
Postitas zoom1
Ei hakanud uut teemat tegema, sest käib kaudselt ka siia alla.
Mis rahvas arvab, kas 0.063mm raamsaale ja 0.045mm kepsusaale tolerants on talutav piir, kui tegu on kiireks liikumiseks mõeldud mootoriga?
Kasutada 20w60 õli ja probleeme ei esine, 10w60 jääb vedelaks?
Postitatud: 11.05.2010 8:49
Postitas karel
Tolerantside kohta ei oska kaasa rääkida, kuid 20W60 ja 10W60 õli on töötemperatuuril sama viskoossusega. Viskoossust töötemperatuuril näitab viimane number. See x0W näitab külma (nö Winter) viskoossust. Väidetavalt võiks nende kahe numbri erinevus high performance kasutuse puhul pigem väiksem olla. Põhimõtteliselt peaks 20W60 õlis olema vähem igasuguseid viskoossusmodifikaatoreid, mis baasõlist kiiremini "hapuks" võivad minna.
