1. leht 2-st
K:e30 323 M20B23l 110kw+turbo
Postitatud: 08.03.2009 20:49
Postitas oliver323
Tere
Esimene auto millele turbo lisan siis ja on tekkind mõningad probleemid. Mootor peaks olema nüüd päris heas korras, klapid,pesad,kaan lihvitud, uued kolvirõngad. Turbo on paigaltatud, õlitus ja õli jahutus samuti, cooler vaja lisada aind. Aga kuidas ma saan kütuse kogust vastavalt sisse pressitavale rõhule reguleerid, kuidas selle õigeks saab? Et kolbe ära ei põletaks ja et mingeid muid jamasi ei juhtuks, et max. jõudluse välja pigistaks. Kas on võimalik et lisaks topelt pihustid? Millised on tagajärjed kui originaal seades sõita mitte midagi muutmata aind turbo vahel?
Postitatud: 08.03.2009 20:58
Postitas Mihkel
Selle probleemi lahendus on programeeritav aju.
Lisapihustitega võid katsetada, annab ehk veidi kauem sõidurõõmu, kui stock seade.
Stock seades paugutama minnes ilmselt sinu õnneks poob hinge lihtsalt kinni, kuna segu läheb nii lahjaks kohe, et isegi sulamist ei jõua tekkida.
Hullem on siis, kui on pooles vinnas, et ei katku päris aga segu on piisavalt lahja/rikas, et EGT üles tõuseks ja kolbe sulatama hakkaks.
Postitatud: 08.03.2009 21:21
Postitas oliver323
Progetava aju lisamisel peab vist pihustid ja õhukella ning kütuse pumba ka vahetama, või kuidas see käib, suht kallis on aju ka vist? Ja lisa pihustite lisamisel kas on võimalik et vean originaalide küljest lisa phustite peale juhtmed lihtsalt et siis sisse lastav kütuse kogus oleks topelt. Või kuidas ja mille järgi saaks tead kui suur peab see kütusekogus olema või ühesõnaga milline peaks olema suhe kütuse koguse ja õhu koguse vahel?
Postitatud: 08.03.2009 21:24
Postitas Mihkel
Pihustitelt juhtmeid jagades võid sa väga suure tõenäosusega oma originaal aju läbi kõrvetada.
Programeeritav aju ei eelda ise midagi, turbo komplekt eeldab neid sinu üles loetud asju, täiesti ükskõik, kas seal on stock aju peal või programeeritav.
Stock aju on ka tegelikult programeeritav aga ainult spetsiaalsete vahenditega, mis on tavaliselt kallimad kui uue aju soetamine.
Postitatud: 08.03.2009 21:42
Postitas oliver323
Progetava aju puhul saan ma siis kasutada põhimõtteliselt stock elemente ja lihtsalt aju programeerimisega muuta nende poolt listavaid koguseid? Kui turbo lööb õhu õhulugejasse kas stock aju ei tõlgenda seda ja ei sea segu teravamaks?
Postitatud: 08.03.2009 22:12
Postitas Maik
Aju suudab ainult natuke juurde lisada... ntx ülimadalal rõhul saab sõita.
Ma ei saa aru kuidas sa turbo auto ehitasid ise absoluutselt midagi enne uurimata ? Uued pihustid on igaljuhul vaja alustuseks või lisapihustid...
max jõudlusest võid ka nii aint unistada...
Postitatud: 08.03.2009 23:39
Postitas oliver323
No kas ei või katsetada, küll ma aegamööda uurin ja õpin, sa sündisid ja puhusid kohe turbosi peale autodele jah? Täiesti mõtetu kuskil foorumis midagi küsida või uurida mingid teatud tegelased mõtlevad et on mingid kunnid ja see kes vähem teab tehakse kohe maha
Mis ma teen siis panen teema lukku, et tean vähem kui sina

äge värk
Postitatud: 08.03.2009 23:58
Postitas erik
Ära pauguta, vaid loe seda foorumit. Vahetavahel on hea ka garaazis olemise vahepeal oma teadmisi täiendada. See, et iga küsimise peale keegi jookseb pudrulusikas peos sulle putru tooma on ammu möödas. Lihtsalt mitte keegi ei viitsi enam iga nädal sama juttu uuesti kirjutada.
Alusta siit, või...
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=589
Postitatud: 09.03.2009 1:02
Postitas oliver323
Küsijale suu pihta ei lööda, aga ok. Teema lukku ära.
Postitatud: 09.03.2009 10:11
Postitas Maik
Mina näpin oma esimest ülelaadimisega autot endal üldse ja juba enne kompressori ostu uurisin asja, preagugi iga asja kohta surfan päris mitukend minutit netis,et midagi teada saada.... netis istumise peale on vist samapalju aega läinud kui tegemise peale ma arvan...
sinu targast tekstist loen välja,et sa oled EHITANUD selle auto valmis,pannud sinna mingi turbo ja nüüd ei oska tööle panna... wtf nagu. Ei ole ju loogiline järjekord?
turbodega autodest ei tea ma midagi eriti,aint üldiselt kogu süsteemi.
Postitatud: 09.03.2009 10:27
Postitas zoom1
Odavaid varjante sulle.
1. Pane sisselaskesse 1 või 2 lisapihustit mille paned tööle rõhulülitiga, ehk rõhu korral pihustid järel ja vaakumi korral mitte, et ka auto kohapeal käiks. Tööle pane nad otse 12v. Milline pool + või - läbi lüliti võiks käija, ei mäleta ja vb ei oma ka tähtsust.
2. Uuri millise läbilaskega cc. takistusega oom. ning millisel rõhul sul autol pihustid on, siis pane veidi suuremad. Ehk jääb auto tühikäigul veel käima.
3. Vaheta pump ja paigalda rising rate kütuserõhu regulaator. See siis tõstab kütuse rõhku rohkem kui boost ise kerkib.
Kütuserõhku tõstes saad natuke rikkamaks segu küll, aga mitte lõpmatuseni.
Üldiselt ära üle 0,5bar mine.
Postitatud: 09.03.2009 11:53
Postitas Ragnar
Kui Sa korralikku lahendust teha ei taha siis ilmselt parim variant olekski lisapihustid rõhulülitiga. Kuuno Lantra 1.6 Turbo kunagi sõitis kahe lisapihustiga originaal ajuga ja tõmbas tehase 66kw asemel lausa 120+kw T25 turboga ja 0.5bar boosti. Sõidumugavus oli talutav.
Postitatud: 09.03.2009 15:53
Postitas zoom1
Ragnar kirjutas:Kui Sa korralikku lahendust teha ei taha siis ilmselt parim variant olekski lisapihustid rõhulülitiga. Kuuno Lantra 1.6 Turbo kunagi sõitis kahe lisapihustiga originaal ajuga ja tõmbas tehase 66kw asemel lausa 120+kw T25 turboga ja 0.5bar boosti. Sõidumugavus oli talutav.
Eks ta nii on. Sama näide ka enda sunny puhul millele panin 2 lisapihustit. kw tõus 92 -> 124 ja 0,6bar
Postitatud: 09.03.2009 15:54
Postitas Ragnar
zoom1 kirjutas:Ragnar kirjutas:Kui Sa korralikku lahendust teha ei taha siis ilmselt parim variant olekski lisapihustid rõhulülitiga. Kuuno Lantra 1.6 Turbo kunagi sõitis kahe lisapihustiga originaal ajuga ja tõmbas tehase 66kw asemel lausa 120+kw T25 turboga ja 0.5bar boosti. Sõidumugavus oli talutav.
Eks ta nii on. Sama näide ka enda sunny puhul millele panin 2 lisapihustit. kw tõus 92 -> 124 ja 0,6bar
Vanad head ajad tulevad meelde enne selle foorumi sündi

Postitatud: 09.03.2009 16:00
Postitas oliver323
Maik kirjutas:Mina näpin oma esimest ülelaadimisega autot endal üldse ja juba enne kompressori ostu uurisin asja, preagugi iga asja kohta surfan päris mitukend minutit netis,et midagi teada saada.... netis istumise peale on vist samapalju aega läinud kui tegemise peale ma arvan...
sinu targast tekstist loen välja,et sa oled EHITANUD selle auto valmis,pannud sinna mingi turbo ja nüüd ei oska tööle panna... wtf nagu. Ei ole ju loogiline järjekord?
turbodega autodest ei tea ma midagi eriti,aint üldiselt kogu süsteemi.
Noh jah valmis ta veel pole ,aga jah need mehaanilised lahendused pole eriliseks probleemiks, kuidagi ikka läbi puurib

aga just süüte ja selline el. osa on suht keeruline

Käima ma pole teda veel pannudki, ja üritangi infi koguda et asja ilusti jooksma saaks. Eile sai kolmeni surfatud ja otsitud netist, aga jah päris keeruline kui pole varem teind.