1. leht 2-st

K:Karterituulutus

Postitatud: 14.02.2009 21:41
Postitas golf
Tegemist siis VW 1.8 16V Dohc mootoriga mille turbo peal. Aga probleem tuulutuse tegemisega. Tegin augu klapikambri kaane sisse et sealt tuleks õhk välja. Rahulikult sõites on kõik korras aga nii kui turbo taha tuleb ajab sealt august liiter õli välja. Sai ka õli koguja vahele pandud ja suunatud see õli karterisse aga ei midagi kasu. Õli ei jõua nii kiiresti eest joosta kui peale tuleb. Kas kellegil ideid on kuidas asi tööle saada. Ploki keskel on olemas muidu ka plaat kust saaks teha tuulutuse teha aga oskab keegi öelda ,kas sealt ka võib õli välja tulla?

Postitatud: 14.02.2009 21:57
Postitas juss
Kus originaal tuulutus jäi?
Tavaliselt on tuulutustel filtrid vahel, kohe kaane küljes.

Postitatud: 14.02.2009 22:38
Postitas golf
juss kirjutas:Kus originaal tuulutus jäi?
Tavaliselt on tuulutustel filtrid vahel, kohe kaane küljes.
Originaalis tal läheb ploki keskelt sissetuleva õhu külge see aga ise nii ei taha teha ,pärast kolle ja torud seest õlised.

Postitatud: 15.02.2009 3:10
Postitas Mihkel
Küsimus on originaal tuulutuse väljavõtu kohas. See kuhu see ots originaalis läheb ei ole absoluudselt oluline.
Kui originaalis on ploki küljepealt, siis see sama ots jätagi kas lahti või suuna catch can-i ja kogu moos.

Kui ise aretad kuskile klapikambrikaande auke, siis pole ime, et nukalt lendu saadetud õli just sealt august välja lendab.

Postitatud: 15.02.2009 10:16
Postitas Raceboy
Originaalkohast väljavõte ja ühendab õlipüüduri sinna, kust on õli tagasivool karterisse ja kolmas ots enne turbot sisselaskesse, et karteris tekiks vaakum. Nii ei lenda õli, ei ole sisselase seest õline ja ei saasta loodust.

Ja kui sul kohe hunniku õli välja viskab (õigest kohast, mitte kaanest), siis on äkki mootoriga midagi?

Postitatud: 16.02.2009 13:36
Postitas golf
Lahendus sai tehtud nii et ploki keskelt sai võetud tuulutustoru ja viidud koguja potti mis asub kõrgemal. Sinna peale pandud lihtsalt filter. Toru sisemine läbimõõt sai pandud 26mm. Hetkel toimib asi ilusti ja probleem lahendatud.

Postitatud: 03.04.2009 12:46
Postitas Jaan
Hommik. Mul analoogne mure. Pöördesse lastes viskab õlivarda torust joa välja. Kas probleem võib selles olla, et kasutan NA kopsikut ja seal üks toru mis oli suunatud õhufiltri kopsikusse on pimedaga nö kasutult. Kas see tuleks viia turbsi ette õhu võttu? Praegu äkki on liiga peenikesed voolikud. Skeem hetkel selline, et plokk ja kaas on omavahel ühenduses, kaane teisest otsas on see potsik, kust peenemad voolikud lähevad sisselaske kolle külge (peale throttelit) ja siis alumine jämedam voolik ongi see pimedaga hetkel.

Postitatud: 03.04.2009 14:43
Postitas taxu
Kas viskab koos õliga ka varda välja, või lihtsalt sul varras puudu ja auk lahti?

Postitatud: 03.04.2009 14:57
Postitas Mihkel
Mõni normaalse jämedusega karterituulutuse ots ikka lahti ka on?

Postitatud: 03.04.2009 15:55
Postitas Jaan
No ilmselt on viga praegu jah ikkagi selles, et ei jõua mööda peenikest voolikut ära imeda ülesse jõudvat rõhkude erinevust. Õlivarrast sees polnud

Postitatud: 03.04.2009 17:45
Postitas RICE BURNER
Sellise mure puhul tuleks ka kaaluda võimalust,et mootor on hõre ja kogu pauk läheb karterisse.
On olemas mudelid, mis armastavad karterituulutusest õli visata, kuid Nissanitel näiteks ei tohi sealt midagi tulla. Meie 1000hp autol ei määrinud peale tervet hooaega sõite isegi näppu ära, kui kogumispaagis sobrada.

Postitatud: 03.04.2009 18:47
Postitas Jaan
Ei seda varianti ei usu, sest sama plokk originaal escort-turbo tuulutusega töötas ilusasti ja sellist mure ei esinenud. Pean selle vooliku sinna turbo ette vedama siis jõuan püha tõeni.

Postitatud: 04.04.2009 3:30
Postitas Mihkel
Ja oma cooleri ning torustiku ilusti seest õliga üle katta :)

Postitatud: 04.04.2009 8:29
Postitas Raceboy
Korraliku õlipüüduriga ei määri ta absoluutselt sisselaset õliga, aga isiklikult pooldan vaakumiga ja suletud karterituulutust.

Postitatud: 28.06.2009 23:21
Postitas jans
Endalgi 1.8 G60 16VT

Tuulutuse ots originaal kohast püüdurisse, tagasivool karterisse sealt kus G laaduri tagasivoolgi käib?

Õlipüüduril üks auk all ja kaks üleval.
Ühte ülemisse karterituulutuse voolik, mis originaal väljavõtukohast tuleb, teise augu külge filter ja alumisest august tagasivool mootorisse?

Enda jaoks tundub see asi kahtlane, kuna originaal G laaduri õli tagasivooluots, mis mootoriplokki läheb on kordades väiksem, kui tuulutuse ots, mis mul püüdurisse läheks (sisemõõt 18mm vs 3mm).

Kuna aga õlipüüdri otsad on 8mm sisemõõduga, siis kergem oleks teha endal uus flants mootoriploki külge, ning tuulutuse teine ots ilusti püüdurisse suunata. Kas 8mm siseläbimõõduga toru on tuulutuse jaoks piisav?

Kuidas saaks asja korralikult teha?