1. leht 2-st

BHRA - Dragrace tehnilised reeglid 2009?

Postitatud: 30.01.2009 14:47
Postitas Astrona
BHRA kirjutas:2.3.6 Kõikidel vedelikjahutusega sõidukitel peab olema vähemalt 1 liitrise mahutavusega paisupaak, mis on kinnitatud jäigalt sõiduki kere või mootori külge. Jahutusvedelikuna on soovitav kasutada ainult vett.
Seega sai suht mõtetult arutletud paisupaagi vajalikkusest :)
BHRA kirjutas:2.7.4 Juhi ja kõrvalistuja uksed peavad olema polsterdatud. Muu polster võib olla eemaldatud.
Ehk laepolstri võib eemalda?
BHRA kirjutas:2.7.9 Sõitjaruum peab olema eraldatud mootorist ja jõuülekandest. Esimeses tuleseinas ei tohi olla liigseid avasid, vaid need tuleb sulgeda alumiinium- või terasplekiga. Sõitjaruumis ei tohi olla kütuse või mootori jahutussüsteemi torusid ja -voolikuid, v.a. standardne salongisoojendus.
Vesicooleri voolikud võivad salongis olla, kuna need pole mootori jahutusvoolikud?
Aga vesipritse voolik? Mõnes mõttes on need mõlemad mootori jahutussüsteemi osad, kuigi nad pole kuuma veesärgiga ühendatud.
Kui vesipritses on alkoholi ja vee segu, siis on see ka kütuse voolik ja ei tohi läbi salongi vedada?
"Liigsed avad" on need, mida stockis polnud? Kas pean kummiga kaetud RHD jaoks tehases tehtud avad plekiga katma?
BHRA kirjutas:2.8.2 Kinnikeevitamise teel teostatud 100%-lise blokeeringu kasutamine on keelatud.
Näpuga ei näita, aga naised saunas rääkisid...
BHRA kirjutas:2.2.2 Sõidukil ei või olla mistahes vedelike lekkeid. Võistluse ajal peab kliimaseade või konditsioneer olema välja lülitatud, vältimaks kondentsi tilkumist rajale.
See peaks tähendama ka seda, et cooleri peale pihustatud vee või CO2 tõttu jääsulamisvee tilkumine rajale on keelatud? Otseselt ei loe seda välja. Aga kui cooleri all on poroloon vms, siis ok?
BHRA kirjutas:2.7.7 Sõiduki esimesed ja tagumised poolraamid peavad olema originaalsed.
Krt, mul pole originaalsed, kuna on stock ja teistel on ju samasugused :lol:
BHRA kirjutas:Esimeste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada vaid turvapuuri olemasolul.
Siin annaks kah norida. Kui "ja" asendada "või"ga, siis oleks modifitseerimine keelatud ka ilma kandevstruktuure asendamata.
BHRA kirjutas:2.9.1 Võistluskorras sõiduki kaal koos juhiga (ehk võistluskaal), ei tohi olla väiksem kui:
Enne või peale võistlust? Nii juht kui auto võivad võistluse jooksul kergemaks saada :) Rehve, kütust ja alumiiniumi ning terase puru :)
BHRA kirjutas:7.1 Osaleda on lubatud vaid sõidukiga, mis ei sõida kiiremini kui 11.499 sek.
Kui sõidetakse lõhki, siis saab disklafi, või antud sõit läheb kaotuseks?
Kui sõiduk on võimeline sõitma, aga ei sõida alla 11.499s siis on ok? Näiteks 60ft 3.3sek ja ET 11.500sek? Kõlab nagu bracket :)

EDIT: Screamer-pipe on lubatud? Nõuti ainult kollektori olemasolu nagu ma aru sain?

EDIT:
BHRA kirjutas:2.7.7 Sõiduki esimesed ja tagumised poolraamid peavad olema originaalsed. Lubatud on amortisaatori ülemise kinnituse modifitseerimine. Kere kandevstruktuuri muudatused ja asendamine on lubatud kui uue detaili materjaliks on sama paksusega esialgse detaili materjal. Esimeste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada vaid turvapuuri olemasolul.
Mis on kandevstruktuuri definitsioon? Miks selline piirang, et näiteks 1mm terasplekki ei või asendada 2mm terasplekiga!
Tagumiste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada ilma turvapuuri olemasoluta - sissepoole koopalaiendused jms?

Postitatud: 30.01.2009 16:46
Postitas Samvel
Miks sa ei esita enda küsimusi otse BHRA`le?
Kontaktid BHRA lehel olemas.

Postitatud: 30.01.2009 18:51
Postitas Astrona
Mõte oli (nagu foorumis ikka), et teised kah lugeda saaks.

bhra@bhra.ee ?


EDIT:
Ega ma paha pärast,
tahaks ikka auto vastavalt BHRA nõuetele teha. Ja sellega võin ju isegi omast ajast aidata 2010 reeglite paremale sõnastamisele vms.

Uurisin veel nende kodulehte, aiman, kes peaks tehniliste küsimuste alal seal mu kirjale vastama :)

Keegi peab ju otsa lahti tegema, ega vabatahtlikult keegi väga spetsiifilisi küsimusi esitama ei hakka vist.
Noh, kui küsin, kas võin katuseluugi asendada 0.5mm alumiinium plekiga, ja vastatakse EI, siis 1. tehnilises kontrollis koputatakse mul katusele ja kui isklikult väga sümpaatne ei ole kah - siis läbi ei saa kah :lol:, kuigi arvan, et kui väga otsida on igal autol mille kallal nokkida. Näiteks Kempi diffreidki võib leiduda. :)

Postitatud: 30.01.2009 20:32
Postitas T6nis
Astrona kirjutas:Mõte oli (nagu foorumis ikka), et teised kah lugeda saaks.

bhra@bhra.ee ?
sellel aadressil ise saadetud kirjadele vastust pole saanud :?

Postitatud: 31.01.2009 15:15
Postitas GSI
Vastan siis:

BHRA kirjutas:
2.3.6 Kõikidel vedelikjahutusega sõidukitel peab olema vähemalt 1 liitrise mahutavusega paisupaak, mis on kinnitatud jäigalt sõiduki kere või mootori külge. Jahutusvedelikuna on soovitav kasutada ainult vett.
Seega sai suht mõtetult arutletud paisupaagi vajalikkusest Smile

Ei saa selle kommentaari tähtsusest aru.

BHRA kirjutas:
2.7.4 Juhi ja kõrvalistuja uksed peavad olema polsterdatud. Muu polster võib olla eemaldatud.
Ehk laepolstri võib eemalda?

Jah, on ju selge sõnaga kirjas, et muu võib eemaldada.

BHRA kirjutas:
2.7.9 Sõitjaruum peab olema eraldatud mootorist ja jõuülekandest. Esimeses tuleseinas ei tohi olla liigseid avasid, vaid need tuleb sulgeda alumiinium- või terasplekiga. Sõitjaruumis ei tohi olla kütuse või mootori jahutussüsteemi torusid ja -voolikuid, v.a. standardne salongisoojendus.
Vesicooleri voolikud võivad salongis olla, kuna need pole mootori jahutusvoolikud?
Aga vesipritse voolik? Mõnes mõttes on need mõlemad mootori jahutussüsteemi osad, kuigi nad pole kuuma veesärgiga ühendatud.
Kui vesipritses on alkoholi ja vee segu, siis on see ka kütuse voolik ja ei tohi läbi salongi vedada?

Igasuguste vedelike salongis jooksmisele hästi ei vaadata. Kas sa tahaks et sulle hakkab @200 km/h vett peale pritsima, kui mingi ühendus katkeb.

"Liigsed avad" on need, mida stockis polnud? Kas pean kummiga kaetud RHD jaoks tehases tehtud avad plekiga katma?

Reegli mõte on, et tuli ei tohiks salongi pääseda läbi tuleseina.

BHRA kirjutas:
2.8.2 Kinnikeevitamise teel teostatud 100%-lise blokeeringu kasutamine on keelatud.
Näpuga ei näita, aga naised saunas rääkisid... Kui konkreetselt ei saa öelda, siis pole ka mõtet heietada.

BHRA kirjutas:
2.2.2 Sõidukil ei või olla mistahes vedelike lekkeid. Võistluse ajal peab kliimaseade või konditsioneer olema välja lülitatud, vältimaks kondentsi tilkumist rajale.
See peaks tähendama ka seda, et cooleri peale pihustatud vee või CO2 tõttu jääsulamisvee tilkumine rajale on keelatud? Otseselt ei loe seda välja. Aga kui cooleri all on poroloon vms, siis ok?

Mingeid vedelikke ei tohi rajale sattuda. Mingi porolooni kasutamisele hästi ei vaata. STI-d on ka minema aetud, kui veega lagastama hakkasid.

BHRA kirjutas:
2.7.7 Sõiduki esimesed ja tagumised poolraamid peavad olema originaalsed.
Krt, mul pole originaalsed, kuna on stock ja teistel on ju samasugused Laughing

Pole just suurem asi keeleoskaja?

BHRA kirjutas:
Esimeste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada vaid turvapuuri olemasolul.
Siin annaks kah norida. Kui "ja" asendada "või"ga, siis oleks modifitseerimine keelatud ka ilma kandevstruktuure asendamata.

Siin on kõik nii nagu peab!

BHRA kirjutas:
2.9.1 Võistluskorras sõiduki kaal koos juhiga (ehk võistluskaal), ei tohi olla väiksem kui:

Enne või peale võistlust? Nii juht kui auto võivad võistluse jooksul kergemaks saada Smile Rehve, kütust ja alumiiniumi ning terase puru Smile

Tee endale selgeks mis on võistluskaal!

BHRA kirjutas:
7.1 Osaleda on lubatud vaid sõidukiga, mis ei sõida kiiremini kui 11.499 sek.
Kui sõidetakse lõhki, siis saab disklafi, või antud sõit läheb kaotuseks?
Kui sõiduk on võimeline sõitma, aga ei sõida alla 11.499s siis on ok? Näiteks 60ft 3.3sek ja ET 11.500sek? Kõlab nagu bracket Smile

Tegu tänavaautodele mõeldud alaga. Lõhki on kaotus ja kõik.

EDIT: Screamer-pipe on lubatud? Nõuti ainult kollektori olemasolu nagu ma aru sain?

Jah on lubatud

EDIT:
BHRA kirjutas:
2.7.7 Sõiduki esimesed ja tagumised poolraamid peavad olema originaalsed. Lubatud on amortisaatori ülemise kinnituse modifitseerimine. Kere kandevstruktuuri muudatused ja asendamine on lubatud kui uue detaili materjaliks on sama paksusega esialgse detaili materjal. Esimeste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada vaid turvapuuri olemasolul.
Mis on kandevstruktuuri definitsioon? Miks selline piirang, et näiteks 1mm terasplekki ei või asendada 2mm terasplekiga!

Sellist piirangut ei ole. Reegli mõte on see, et sinna ei pandaks õhemat materjali, paksemat võib loomulikult panna.

Tagumiste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada ilma turvapuuri olemasoluta - sissepoole koopalaiendused jms?

Re: BHRA - Dragrace tehnilised reeglid 2009?

Postitatud: 31.01.2009 19:28
Postitas RFL
Astrona kirjutas:
BHRA kirjutas:l7.1 Osaleda on lubatud vaid sõidukiga, mis ei sõida kiiremini kui 11.499 sek.
Kui sõidetakse lõhki, siis saab disklafi, või antud sõit läheb kaotuseks?
Kui sõiduk on võimeline sõitma, aga ei sõida alla 11.499s siis on ok? Näiteks 60ft 3.3sek ja ET 11.500sek? Kõlab nagu bracket :)
mina pakun, et Streetmanist saab 2009 suht populaarne klass, aga 2010 täpsustatakse oluliselt reegleid ja ümberehitused saavad suht piiratud olema, et sõitma pääseks küllaltki stock autod (nagu nimigi ütleb).
kui sa 11.5 lõhki sõidad, siis vaevalt, et sa kunagi sama autoga selles klassis sõita saad, muidu poleks asjal pointi ju. pealegi kui auto on kiirem, kui 11.5, siis saaks ka B-klassis mitu sõitu iga võistlus teha ;)

üks reegel, mis puudutab su optimistlikke plaane jäi sul kahe silma vahele vist. autod alla 12s ja nende hooratas ning sidurikorv. selle vast selgitab ära, et nad ei ole originaalid :lol: , aga et nad mingitele nõuetele ka veel vastavad, see on kuidagi kahtlane vaidlus nagu.

Re: BHRA - Dragrace tehnilised reeglid 2009?

Postitatud: 01.02.2009 1:31
Postitas Astrona
Tänud põhjaliku vastuse eest!
Saan aru, et pole lihtne neid reegleid teha.
Otsesõnalt ei saa kõike võtta ja kuna kõigile ideaalselt on võimatu reegleid kirja panna - paratamatult tuleb lugejal ka kaasa mõelda, et aru saada, mis sellega saavutada tahetakse.
GSI kirjutas:
2.7.4 Juhi ja kõrvalistuja uksed peavad olema polsterdatud. Muu polster võib olla eemaldatud.
Ehk laepolstri võib eemalda?
Jah, on ju selge sõnaga kirjas, et muu võib eemaldada.
2.7.4 on ise selge, aga seda segas natuke 2.7.6
Kõikjal, kus juhi kiiver võib sattuda kontakti turvakaare või turvapuuriga, peavad viimatinimetatud olema kaetud pehme polstriga
Ebaloogiline tundus, et ise-paigaldatud tugevdus-ohutus struktuuridel peab olema polster ja stock-struktuuridelt võib selle eemaldada
OK, aga kas kuskil on reegel, et kui turvakaari pole, et siis kiiver tohib kontakti sattuda ainult istme peatoega? Hea tahtmise juures suure kiivriga saavutaks kontakti mõnes autos ka lae-vasaku-raami ja rooliga. Loogine muidugi on jah, et kui suur mees väikses autos saavutaks oma kiivriga kontakti iga detailiga - siis ta lihtsalt ei tohi selle autoga võistelda.
2.2.1 .....Juhul, kui aku ei asu sõiduki originaalasukohas, peab aku läheduses olema täiendav massilüliti.
Seda annaks täiendada veel turvalisemaks.
On kohustus, et ainult esiuksed on seest ja väljast avatavad. Otseselt pole vist kapoti ja pagassi lihtsalt avamise võimalus kohustuslik, et saaks aku juhtme kiirelt maha tõmmata - seega oleks just parem, kui massilüliti oleks üldse väljaspool autot, aga mitte aku läheduses.
Võiks lisada, et kapott peab olema kergelt avatav kas väljast või seest (juhikohalt lahkumata). Kui aku paikneb pagasnikus, peab olema ka pagasniku-luuk lihtsalt avatav olenemata sellest kas see on aku originaalasukoht või mitte.
Miks pole vaja massilülitit, kui aku asub tehase originaal-asukohas?
Tekiks veel palju küsimusi kui autol on rohkem kui 1 aku, milledest mõni on oma algupärasel kohal :)
Igasuguste vedelike salongis jooksmisele hästi ei vaadata. Kas sa tahaks et sulle hakkab @200 km/h vett peale pritsima, kui mingi ühendus katkeb.
"Hästi ei vaadata" :) Saan aru, et põhimõtteliselt vaadatakse-hinnatakse üle sellised asjad ükshaaval "case by case".
OK, vesicooleri puhul praktiliselt surve puudub, ja sealt voolaks purunemise korral 15-35C sooja vett 200g/sek - ehk arvatavasti läheb see tehnilisest läbi.
Vesipritsepuhul on tegemist kõrge rõhuga külma veega, ja võib olla ebamugav, kui sealt otse näkku pritsiks :) Kas piisab, kui voolik on kaetud - pole nähtaval kohal, et purunemise korral ei pritsiks otse juhi peale, vaid näiteks lisa-isolatsioon torusse?
Alkoholi sisalduse puhul peab jooksma voolik väljast? Kuigi alla teatud kontsentratsiooni pole see tuleohtlik. Näiteks mul on luukpära ja veepritse-pump on pagasnikus, aga pagasniku ja salongi vahel pole midagi - kas olen kohustatud ehitama vaheseina, et mingi avarii korral vett ei pritsiks? Alkoholi (eriti metanooli) sisalduse korral mõistan vaheseina vajadust.

Pole just suurem asi keeleoskaja?

Mul on tõesti keeleoskus üks nõrgemaid külgi (v.a. c++;)).
"originaalne" - "tehase originaal" on 1 asi, aga kui leiutan uued poolraamid vms, siis peaks olema keeleliselt korrektne öelda, et need on samuti minu poolt originaalsed. Ei tahtnud norida, lihtsalt oli kaheti mõistetav. "Stock" vs "Original".

GSI kirjutas:
BHRA kirjutas:Esimeste poritiibade sisemisi kandevstruktuure on lubatud modifitseerida ja asendada vaid turvapuuri olemasolul.
Siin annaks kah norida. Kui "ja" asendada "või"ga, siis oleks modifitseerimine keelatud ka ilma kandevstruktuure asendamata.
Siin on kõik nii nagu peab!
See on minu poolt küll loogikaline tähenärimine, ja minu isklik tragöödia, et ma ei suuda ilma loogikata lugeda, aga see lause ju ütleb, et
* ...võib asendada, kui ei modifitseeri, ka ilma turvapuurita
* ...võib modifitseerida, kui ei asenda, ka ilma turvapuurita
* ...võib modifitseerida ja asendada ainult turvapuuri olemasolul.
Lihtsam näide:
"on lubatud juua ja sõita vaid turvapuuri olemasolul."
* ...võib juua, kui ei sõida, ka ilma turvapuurita
* ...võib sõita, kui ei joo, ka ilma turvapuurita
* ...võib juua ja sõita ainult turvapuuri olemasolul.
asendades sõna "JA" sõna "VÕI"ga, muuutub loogika nii, et mõlemad on ka ükshaaval keelatud.
Tee endale selgeks mis on võistluskaal!
Üritasin, aga isegi 3 minutit google'damist ei andnud vastust. Ma pole EMV etapil osalenud, ja enne osalemisplaanide tegemist tahaks ikka terminid selgeks saada :)
Üldise praktika järgi käib kaalumine ainult "pealekaebamise süsteemi alusel" :evil:? Nagu kubatuuri jms puhul, et keegi peab maksma kaebuse eest, või pole ka seda kohustust enam?

OK saan aru, et enne igat starti peab võistleja hoolitsema selle eest, et ta miinimumini viidud võistluskaal ei läheks alla miinimumi enne kaalumist. Mis on üldse enne ja peale kaalumist lubatud? Kas võib rattaid vahetada, akut vahetada, tankida, jahutusvedeliku, klaasipesuvedeliku taset muuta?
2 võistluspäeva jooksul kütust, vesipritse vett, rehve + muud sodi, ja koos juhiga võiks ilma paha aimamata 15kg kaal langeda.

Noh tegelikult teen tänamatut "tööd", peaasi, et ise rahul olen :) Pärast
RFL kirjutas:.
Streetman saab jah pop olema, kõik kel ARK ülevaatus ja BHRA reeglitest kinni peavad saavad seal proovimas käia. Aga "Street" ei tähenda veel stock - pigem seda, et kui sügisel käidi ülevaatusel, et palju talvega ümber jõuti ehitada :lol:

Kusjuures ORC teeb küll SFI'le vastavaid sidureid, aga ma ei leia kas konkreetne sidur seda on. Ega siis uut ei ostaks kah vist, ATM kasti abix.

Kunagi lugesin, et kui näiteks varjuta 241kmh sõidad, siis kaotad sõidu, aga disklaffi ei saa. Enam seda reeglit ei leidnud.
Ok 11.49'ga lendaks eliminaatorist välja, aga ajasõitudes võiks olla nagu lubatud ju. Muretsesin rohkem RFL pärast ;), ma ei tea kas ma üldse kevadeks masina kokkugi saan laotud.

Re: BHRA - Dragrace tehnilised reeglid 2009?

Postitatud: 01.02.2009 22:42
Postitas Samvel
Astrona kirjutas:OK, aga kas kuskil on reegel, et kui turvakaari pole, et siis kiiver tohib kontakti sattuda ainult istme peatoega?
Ei ole.
Astrona kirjutas:seega oleks just parem, kui massilüliti oleks üldse väljaspool autot, aga mitte aku läheduses.
Kiirendusautodel alates teatud indeksist ongi kohustuslik väline massilüliti. Aeglastel (tänava-) autodel on massilüliti kohustuslik ainult siis kui aku ümber paigaldatud. Vabatahtlikult võib enda auto turvanõudeid ületada, see pole keelatud.
Astrona kirjutas:Hästi ei vaadata" Saan aru, et põhimõtteliselt vaadatakse-hinnatakse üle sellised asjad ükshaaval "case by case
Kui konkreetset juhust reeglites pole, siis hindab tehniline kas lahendus on piisavalt turvaline või mitte.
Astrona kirjutas:Üldise praktika järgi käib kaalumine ainult "pealekaebamise süsteemi alusel" ? Nagu kubatuuri jms puhul, et keegi peab maksma kaebuse eest, või pole ka seda kohustust enam?
2.9.1 Võistluskorras sõiduki kaal koos juhiga (ehk võistluskaal), ei tohi olla väiksem kui...
Kaalumist ei teostata ainult protesti peale ning seda võidakse teha võistluse käigus ka mitu korda 1 võistleja kohta, täpselt nii nagu tehniline õigeks peab. Tuleval hooajal on BHRAl ka oma kaalud.

Postitatud: 01.02.2009 23:52
Postitas GSI
Kaalumise kohta niipalju, et tegelikult kaalutakse tehnilises ja siis kas enne või peale sõitu. Tavaline on, et peale sõitu ja eliminaatoris iga ringi võitja autot.

Postitatud: 02.02.2009 1:03
Postitas Moss
Mind jäi ka üks asi huvitama tehnilistes. Nimelt ei näinud muud, kui seda et iste peab olema korralikult kinni kuid ei silmanud seda, kas peab olema originaaliste või kust maalt peab olema korviste (kehtiva?) homologatsiooniga.

Postitatud: 02.02.2009 13:14
Postitas Astrona
Aitäh, töö kiire ja korralik, sain kõigile küsimustele vastused!

IMO: Kuna autode vanust pole piiratud ja tehase istmed ja vööd on lubatud, siis ei tohiks probleemi ka olla kui 10-30a vanal autol on 5a vanad aegunud homologeeringuga istmed ja vööd - peaasi, et need terved on :IMO

Klassijaotusest: Kas saan õigesti aru, et B-klassis on 0-4000cc turbo masinad? Kusjuures võib kasutada korraga mitut ülelaadimismeetodit s.h. nitro, ainult, et mitme laadimise puhul on miinimummass lihtsalt kõrgem?
Ja näiteks 650cc.T R4 peab olema: B-klassis >= 490kg, Pro-Streetis >=816kg, Bracketis >=600kg. Võrreldes 4.0TN'ga, mis min-kaalu arvestusel tunnistatakse 8.3x suuremaks mootoriks, peab kaaluma Bklassis ainult 2.3x rohkem (1400kg). Olukorda leevendaks vist ainult väikeste turbomootorite <1900cc ;) klass. Või see, et hooaja lõpus jagatakse punktid läbi kubatuuribga :lol:

Postitatud: 02.02.2009 14:08
Postitas Samvel
Astrona kirjutas:Kas saan õigesti aru, et B-klassis on 0-4000cc turbo masinad? Kusjuures võib kasutada korraga mitut ülelaadimismeetodit s.h. nitro, ainult, et mitme laadimise puhul on miinimummass lihtsalt kõrgem?
Täpselt nii. Kõrgem min massi koefitsent (2,3) on ainult mehaaniline + keemiline ! Turbo + kompressor on koefitsent 1,7.
Astrona kirjutas:Ja näiteks 650cc.T R4 peab olema: B-klassis >= 490kg,
Võrreldes 4.0TN'ga peab kaaluma Bklassis ainult 2.3x rohkem (1400kg). Olukorda leevendaks vist ainult väikeste turbomootorite <1900cc klass.
Ja sinu arvates on 4.0TN tankil trumbid käes? Pole mingit klassi vaja, min mass paneb väga hästi vahekorrad paika. Lisaks B klassis on väga raske saada suuri jõude maha läbi piiratud rehvimõõdu. Mina panustaksin selles klassis just keskmist mõõtu R4T mootoritele. Selles klassis on uute reeglite järgi (min mass, rehvipiirang) võimalik ehitada väga erineva lähenemisega konkurentsivõimelisi autosid.

Postitatud: 03.02.2009 14:27
Postitas Astrona
555vrx kirjutas:Ja sinu arvates on 4.0TN tankil trumbid käes? Pole mingit klassi vaja, min mass paneb väga hästi vahekorrad paika. Lisaks B klassis on väga raske saada suuri jõude maha läbi piiratud rehvimõõdu. Mina panustaksin selles klassis just keskmist mõõtu R4T mootoritele. Selles klassis on uute reeglite järgi (min mass, rehvipiirang) võimalik ehitada väga erineva lähenemisega konkurentsivõimelisi autosid.
See oli vist sinu Toyota, millega Bulankiniga tõestasite, et väike turbomootoriga saab punkte noppida. II etapp: 21.06.-22.06.08 – Speedest Dunlop Racing, Tartu, Raadi
B klassi Finaal - hea näide Suur vs Väike
Reaktsioon: Krum kaotab 0,070s
60ft: Krum kaotab lisaks 0,536s ->>> 0,606s maas
60-660ft: Krum sõitis viimased 600ft 0,326s kiiremini ja veel 0,280s taga, aga kiirus on juba 179kmh vs MR2 160kmh
660-1320: viimased 660ft sõitis Krum oma parimast 0.389s aeglasemini :!:, aga siiski 0.316s kiiremini kui Bulankin ja võitis 0,036s.

Ei saa ju öelda, et MR2 oleks sõitnud kehvemini, liiga väikse boostiga või teinud vigasid - ainus viga mis ma näen on antud klassi kohta vähene kubatuur.
Uue rehvi-piiranguga läheb asi kindlasti võrdsemaks, paremaks, huvitavamaks, ohtlikumaks. Aga mitte nii võrdseks, et suurema mootoriga masin ei sõidaks reaktsiooni aega või muid väikseid vigasid tagasi. N.ö. võrdse õnne korral võidab ikka suurem.
Ma ei ütle, et õigem oleks kui suured kaotaks.
Näiteks 2010 hooajal võiks miinimumkaal tõusta kubatuuriga lineaarsemalt. Suured saavad tagasillale lisada massi, saab 660ft võrdsemat sõitu näha - kõik sõidavad piiril, ja suured mööduksid väikestest vahetult enne lõppu, ja seda ainult siis kui ei tehta vigasid, tehnika ei vea alt ja rõhk jms tuuning-aste on sama kõrge.
2. variant muidugi, et paremaid aegu saaks näha, oleks lubada väikestel vähem massi ja suurtel jätaks samaks, aga see poleks vist enam nii turvaline, kui suurtele massi lisamine.
Siin ei päästaks kui iga algav 100 cm3 üle 5001 cm3 lisab 5 asemel 10kg, sest siis 3.0T oleks heal juhul 5kg raskem :)
Viimane reegel võikski olla 1050 kg + iga algav 100 cm3 üle 3001 cm3 lisab 10 asemel 20 kg.
2.0T oleks 1110kg ja 3.0T 1450kg. Ehk 50% võimsam, aga 30% raskem kui 2.0T. Ja 1.8T vs 2.00T - oleks 11% võimsam aga 5% raskem.

Kui 50% kulutustest lähevad mootorisse, siis muidugi 50% suurema mootori puhul on ka kulutusi ca 25% rohkem. Võrdsete eelarvete juures muutuksid suured ja väiksed veelgi võrdsemaks :) - ja võistlused huvitavamaks ja rahvast tuleks rohkem, s.h. ka raha ja bhra saaks tree'sid ja tabloosid osta :)

Postitatud: 03.02.2009 14:37
Postitas Samvel
Mis sa kalkullid mingit konkreetset 1 sõitu nagu selle alusel peaks klassijaotuse paika panema. Ma ei näe mingit probleemi ehitada näiteks seesama Mr2 sõitma B klassi kiirematega võrdselt või kiiremini veel.
Ei võida suurem, võidab parem.

Postitatud: 03.02.2009 14:37
Postitas Raceboy
Nn street klassis on eelised autol, mille mootor asub kas keskel või taga. Seda tõestas MR2 päris veenvalt oma wheeliede ja vingete 60ft aegadega.