1. leht 2-st

Bensiinipumba takisti

Postitatud: 21.01.2009 11:30
Postitas allu
Autoks on Toyota mr2 ja mootoriks 3s-gte. Tahaks teada mis heaga on kütusepumba ahelas takisti ja kas selle eemaldamisega võib pumba ära rikkuda? Enda loogika järgi ei tohiks midagi juhtuda.

Postitatud: 21.01.2009 11:39
Postitas Raceboy
Takisti on mõeldud madalatel koormustel bensiinipumba jõudluse vähendamiseks. Kui ära võtad, siis originaalaju puhul lähevad tühikäik ja osakoormuse segud sassi. Pumbaga ei juhtu midagi.

Postitatud: 21.01.2009 11:47
Postitas allu
Õhukulumõõtja küljes on co potekas ja kui ma sealt maha keeran ja jälgin et lambda korrektsioon toimima jääb siis peaks kõik korras olema. Või ei ole asjal sügavalt mõtet kuna sellega ei saavuta eriti midagi (kõrgematel pööretel)?

Postitatud: 21.01.2009 12:04
Postitas Raceboy
Ei ole paigas, sest siis jääb ju kõrgematel pööretel asi valeks. Täiskoormusel lambda korrektsioon ei tööta.

Ja sellega ei võida mitte midagi.

Postitatud: 21.01.2009 15:24
Postitas Mihkel
Olete kindlad, et see vähendatud koormus ka rõhku vähendab?
Kui tarbivus on väike, siis suudab pump ka poole tootlikusega rõhku üleval hoida.

Uuematel Imprezadel ka 33%, 66% ja 100% duty mode olemas.
Rõhukellalt baasrõhu langemist nagu küll ei märganud eri režiimides.

Postitatud: 21.01.2009 18:15
Postitas allu
Sportliku huvi mõttes sai pumbale vool otse diagnoosi pistikust peale lastud. Co sisalduses ei toimunud mitte mingisugust muutust ja lambda töötab nii tühikäigul kui ka osalisel koormusel täpselt samamoodi nagu takistiga. Ainuke märgatav erinevus on, siis kui pumbale vool otse peale lasta teeb lambda pinge järsema tõusu aga töötab ilusti edasi. Sõiduaeg kahjuks co sisaldust mõõta ei saanud aga lambda töötas ilust.

Postitatud: 21.01.2009 18:20
Postitas taxu
See takisti sul katki et probleem? Või mingil muul põhjusel jalus? Eks ta eesmärk seal jah esiteks elektrikulu vähendamine madalatel koormustel, kui vajatakse vaid väikest osa pumba max jõudlusest. Ühtlasi kestab pump ise märgatavalt kauem, kui ei köeta kogu aeg täiega. Kasvõi tema kommutaator kulub mehaaniliselt vähem. Lisaks, mida vähem pump kütust ringi ajab, seda vähem tuleb tagasivoolu kaudu mootoriruumis soenenud kütust paaki. Viimane põhjustab keskkonnaalaseid teemasid bensuaurude näol.

Postitatud: 21.01.2009 18:21
Postitas Mihkel
Kui kütuserõhus muutust sellest duty vähendamisest ei tekkinud, siis ei saagi midagi muutuda, kuna tootlikus ja rõhk on omavahel seotud.
Kui rõhk ära ei kuku, siis ei kuku ka eest ära tarbitava koguse jaoks tootlikus.
Heal juhul max 30l/h (suht lambist võetud) tarbitakse light loadil ja kui pumbal 100% duty-ga on 120l/h tootlikus ja
33% duty puhul 40l/h, siis ei tekigi kütuserõhu muutust, sest toodetav hulk sellel rõhul on täiesti piisav antud kütusevajaduse juures.

Eemaldatakse neid takisteid ikka performance eesmärgil, et pump maximaalselt kõrge pinge peale saaks.
Seda siis eeldusel, et on vaja pumba max jõudlus ära kasutada.

Postitatud: 22.01.2009 12:26
Postitas taxu
Skeemis on asjal relee vahel, mis mingil hetkel lükkabki täis pinge pumbale peale. Saab ju vajadusel ka relee juhtahelat modida, et näiteks varem lükkaks vmt. A mina teda pidevalt otse küll ei paneks. Kui just autot puhtalt ainult mingi ralli või kiirenduse jaoks ei kasutata.

Postitatud: 22.01.2009 12:50
Postitas Astrona
Mina arvan, et see pikendab pumba eluiga.
Elektrimootor võtab aeglasemalt pööreldes (ntx: pumba sisse lülitamisel) rohkem voolu.
Vool tapab mootorit. Takisti piirab voolu. Tapetakse vähem = elab kauem :)

Postitatud: 22.01.2009 15:57
Postitas Mihkel
Kui stock konditsioonis auto ja ei ole teada, et see pumba ahel mingi tüüpiline veapõhjustaja on, siis ei ole seda mõtet torkida.

Imprezadel, kui nö tuunima hakatakse on see vist üks esimesi mod-e mis tehakse.
Aga noh neil on kütuselattidest tingituna see vajalik ka.
Iseasi mudiugi mis jõunumbrist see mod reaalselt vajalik on, kuna tagantjärgi ei tõesta keegi, kas see sulanud kolb just pumba tootlikuse süü oli.

Re: Bensiinipumba takisti

Postitatud: 22.01.2009 18:55
Postitas Astrona
allu kirjutas:kas selle eemaldamisega võib pumba ära rikkuda? Enda loogika järgi ei tohiks midagi juhtuda.
If it's not broken - tune it!

Postitatud: 21.07.2009 9:21
Postitas hnz
Kas te räägite pumba klemmidevahelisest takistist ikka?
Keegi äkki teab, millega seda asendada kui see ära kõrbenud on?
Pump ise teeb täiesti ilusat häält veel ja pole nagu põhjust uut osta.

Postitatud: 21.07.2009 10:07
Postitas murjam
hnz kirjutas:Kas te räägite pumba klemmidevahelisest takistist ikka?
Esimest korda kuulen, et elektrimootori klemmide vahel takisti on. Eeldatavasti on ikka kondensaator, mis pumbast tulenevat elektrilist müra vähendab :?:

Postitatud: 21.07.2009 11:11
Postitas hnz
Ikka ühe klemmi vahel ja takistist ikka jutt.