1. leht 1-st

Piinlik küsimus BOV-kohta

Postitatud: 14.01.2009 21:06
Postitas RKsilver
nimelt, eelmise turboga(gomeetriaga) lasi asi ilusti rõhu välja tsahh saatel ja ilusti avanedes..

nüüd wastegatega on asi nii hägune, imedes vaakumi siis ta avaneb ilusti aga vot ei taha rõhku välja lasta, kui kohapeal pöörde korra lasta ja gaas lahti siis tahab metsikut survet sisselaskesse tekitada ja üleüldse lastakse rõhk välja hhhhhh hääle saatel..

vaakumühendused olen mitu korda juba üle kontrollinud, ning ei oskagi enam midagi teha, ei taha nii, et igakord kui gaasiklapi täiega kiirendades lahti lasen ja lõdviku otsast viskab..

kas sellel BOV (XS replica), on tal mingid simmerid sees ?
ise ei kipu veel lammutama, kuigi raske töö see ei ole ja tööpõhimõtet tunnen ..

vaakum viidud nii:

sisselaske kollektor-boostcontroller-wastegate actuaator
sisselaske kollektor-jämedam vaakumvoolik bov-ini

Piinlike momentidega
Silver :)

Postitatud: 14.01.2009 21:13
Postitas Fog
Vedru seal sees on maru pinges. Mina pidin oma replica bov-il vist 3 keerdu maha lõikama. Natuke palju sai(liiga tihti pahistab) aga töö teeb ära, ehk läbi ei lase ka 1.2bar peal.

Testimiseks kasutasin suva mootorit, panin ainult vaakumi külge ja tühikäigul peab klappi saama inimjõul lahti puhuda(puhud sellest otsast mis toru külge käib.). Kui ei saa, siis on vedru liiga tummine.

Postitatud: 14.01.2009 21:16
Postitas RKsilver
päris lõikama kohe ka ei soovi hakata, eelmise turboga ju funksis asi, ilusti kohe :-D
kõrvale oli ka mõnu kuulata kui gaasi lahti lased, aga helis eriti asi ei olegi, lõdvikute kokkupanemine ajab juba natuke hüsteeriasse..

või peab hoopis klambrid ära vahetama, praegu on hägused, mingid kruvisüsteemil, keegi rääkis, et hüdroscand müüb 6 kant poltidega klambreid ?

Postitatud: 14.01.2009 21:20
Postitas Fog
RKsilver kirjutas:keegi rääkis, et hüdroscand müüb 6 kant poltidega klambreid ?
Jah müüb, nagu T-bolt tüüpi aga hind on vastuvõetavam. Suurused on umbes 50..120mm vahemikus iga 5mm tagant. Hinnad 20..40 eeku tükk.

Kui võimalik võta kõikide mõõtude kohta 1 ühendus kaasa. neil seal pole kirjas et 100mm-120mm näiteks. on lihtsalt 110 ja jumal teab millises asendis.

Mul endal polnud võimalik kaasa võtta ja nüüd on neid igas mõõdus garaazis vedelemas.

Postitatud: 14.01.2009 22:11
Postitas cthen
RKsilver kirjutas:päris lõikama kohe ka ei soovi hakata, eelmise turboga ju funksis asi, ilusti kohe :-D
kõrvale oli ka mõnu kuulata kui gaasi lahti lased, aga helis eriti asi ei olegi, lõdvikute kokkupanemine ajab juba natuke hüsteeriasse..

või peab hoopis klambrid ära vahetama, praegu on hägused, mingid kruvisüsteemil, keegi rääkis, et hüdroscand müüb 6 kant poltidega klambreid ?
Sa pead ikka klapi ju paika regullima.
Mul sama BOV, lõikasin ka vedru omajagu lühemaks, originaal asendis ei teinud ta miskit.

Postitatud: 15.01.2009 10:17
Postitas RKsilver
väga imelik asi, käisin õhtul proovimas ja asi jälle töötas ilusti..

vaatab täna ka veel ära mis ta teeb ja annab teada..

Postitatud: 21.03.2009 21:42
Postitas Maik
BOV kohta käbe küsimus.

Ei saa mina aru , mul ei toimi asi,
gaasiga kohapeal mängides käib ilusti kinni lahti ,
anna ühtlaseid pöördeid ntx 2500-3000 rpm, selgelt on lahti on kuulda õhu bahin välja
annan kasvõi 5000-6000 rpm maanteel ja bov ikka vist lahti , boost on 0

boosti kell jookseb gaasi peale 0 ja sinna ta jääbki täisgaasiga. (küttesegu näitas seal 5000rpm kandis 10! ja mootoril kadus jõud ära ja hakkas imelikult käituma peale 5000rpm.. uputab lihtsalt kuna õhku ei saa piisavalt peale? oleks nagu loogiline ?)

Kus on probleem? Vedru liiga nõrk auto vaakumi jaoks ? 9psi vedru on Tiali oma... boosti peaks olema 0,5 bar ainult !

http://www.youtube.com/watch?v=v6Q6HZ3EUks kohapeal teeb nii , kahjuks pole ühtalste pööretega jälginud veel! homme lähen uurin .

Ja teine asi - kas kohapeal auto käimine 0-6000rpm on sama käitumine nagu maanteel või vaacum/boost töötab teistmoodi kompressori puhul? Ehk, kui garaasis on kõik korras , kas maanteel on sama või mootor tarbib oluliselt teistmoodi õhku... sai vähe keeruliselt.


Üks variant on veel,et kuskil on leke mida ma ei näe ja väga suur .?

http://www.tialmedia.com/documents/w3_tial_bov50_sp.pdf
mõõdan engine vacuumi ära ja otsustan selle järgi?

Loen seda ja meeletult vastukäiv jutt kõikidel http://forums.corvetteforum.com/c5-forc ... ing-4.html
imelik on see,et nemad räägivad vedru survetest aga tiali lehel vedru surveid vabsee nagu ju pole?
et väga nõrk vedru panna... mul suht kange pildi järgi vaadates. kahtlane. suurem vedru peaks ju just aitama kiiremin bovi kinni panna...

Postitatud: 21.03.2009 22:10
Postitas Fog
Maik kirjutas:Ja teine asi - kas kohapeal auto käimine 0-6000rpm on sama käitumine nagu maanteel või vaacum/boost töötab teistmoodi kompressori puhul? Ehk, kui garaasis on kõik korras , kas maanteel on sama või mootor tarbib oluliselt teistmoodi õhku... sai vähe keeruliselt.
Unusta "pööre" ära. Küsimus on puhtalt rõhus ja õhukoguses.
Kohapeal vajutad 10% gaasi ja juba 6000 pööret. Aga mootor tarbib vaid 10% WOT õhukogusest, seega üritab gaasisiibri ette tekkida ka väga suur ülerõhk mis selle BOV-i olenemata vedrust lahti lükkab. Kompressor toodab ikkagi 100% jaoks "kogust".
Maanteel on bov konstantselt "lahti lükatud" kuna sisselaskes on normaalrõhk aga kompressor puhub vähemalt +1 bar. kokkuvõttes on differents 15psi aga vedru vaid 9psi == bov lahti.

Mina ajaks aga kangemat vedru sisse niikaua kui ikka mõne psi kätte saab maanteel.

Kompressori erinevus on see, et gaasi põhja lükates on juba rõhk olemas(bov lahti) ning ta peab sulguma. Turbomootoril rõhku pole ning bov kinni, ja jääb kinni kuni gaasi maha laskmiseni.

Postitatud: 22.03.2009 0:29
Postitas Maik
Seda ma arvasin ise ka,et nii on. A parem küsida ikka.
Selge on igastahes see,et garaasis autot ei testi...
selleks sai kindlustus ära tehtud õnneks.

Homme pea vast vähe targem, kahjuks järgmine vedru mis mul on oli nii kange,et tühikäigul auto seda lahti imeda ei jõudnud .
Eks proovin seibidega natuke aidata vajadusel.

Postitatud: 22.03.2009 0:46
Postitas Mihkel
Kompressori poolt toodetud õhukogus sõltub ju puhtalt pööretest mitte load-ist, kuna kompressor on rihma pealt.
Seega light load alas võiks olla kompressoril möödavool.
Kui sa gaasi põhja vajutad, siis peab bov sulguma, kuna membraani vaakumi poolelt kaob vaakum ära ja ka bov-i lahti suruv rõhk kukub madalamaks, kuna see õhk läheb nüüd mootorisse.
Seega peaks sealt edasi ülerõhk tekkima hakkama ja bov kinni seisma.

Postitatud: 22.03.2009 12:55
Postitas Maik
Kohapeal tuure hoides jääb bov siiski lahti,
läksin siis nüüd uurima, üks lõdvik ja klamber täiesti lahti (omaarust keerasin küll eile kinni).

Nüüd näitab kellale kuni 0,3 bar silma järgi umbes, teoorias võiks ju 0,5 bar olla. 2 varianti - kas lükkab bovi siiski lahti mingi hetk VÕI kell näitab vähem. Kaamerat on üsna keeruline sinna installida statsionaarselt , see on küll kindel.

Igastahes, minekust ootasin enamat ;) :badgrin: ehk see puuduolev surve päästab...